خاصیت کیوی خشک شده برای بدن

خواص کیوی خشک برای بدن خیلی زیادی است، در واقع باعث کاهش‌ تری گلیسیرید‌های خون در بدن می‌شود در نتیجه منجر به کاهش غلظت خون می‌گردد و می‌تواند از گرفتگی عروق و همچنین بروز بسیاری از سکته‌ها جلوگیری کند.

ارزش غذایی کیوی خشک شده

کالری میوه‌های خشک با یکدیگر تفاوت دارد، کیوی خشک شده یک میوه‌ای است که ویتامین C بسیار زیادی در آن وجود دارد و می‌توان گفت که این ویتامین C تقریباً دو برابر از پرتقال می‌باشد. علاوه بر اینکه خود میوه کیوی خواص بسیار زیادی دارد دانه‌های این میوه منبع ویتامین‌های بسیار زیادی هستند که این ویتامین‌ها عبارتند از ویتامین D ویتامین A ویتامین B1 ویتامین B2 ویتامین B3.
یکی از میوه‌های بسیار کم کالری که امروزه بسیار زیاد افراد به دلیل کالری کم آن استفاده می‌کنند کیوی می‌باشد که میزان کم کالری بودن آن باعث شده است تا هم‌اندازه با نارنگی و زردآلو باشد.

در این میوه پتاسیم بسیار زیادی وجود دارد که این میزان پتاسیم از موز نیز بیشتر می‌باشد. همچنین علاوه بر پتاسیم ویتامین c و ویتامین‌های عالی که در این میوه وجود دارد منیزیم نیز در این میوه بسیار زیاد می‌باشد و زمانی که افراد از آن استفاده می‌کنند می‌توانند سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را در بدن خودشان کاهش بدهند.

خاصیت کیوی خشک شده برای بدن

خاصیت کیوی خشک شده برای بدن عبارت است از:

  1. تقویت سلامت قلب و عروق
  2. کمک به سیستم گوارشی
  3. بهبود خواب
  4. کنترل قند خون
  5. مراقبت از پوست

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کیوی  خشک شده

1. تقویت سلامت قلب و عروق

یکی از مهم‌ترین فواید کیوی خشک شده تقویت سلامت قلب و عروق است، درون میوه خشک کیوی ویتامین‌های C و E و پتاسیم و پلی فنول‌های بسیار زیادی وجود دارد. آنتی‌اکسیدان‌های مانند ویتامین C و E می‌توانند رادیکال‌های آزادی که در خون وجود دارند را از بین ببرند و از اینکه سلول‌ها بتوانند به سلول‌های دیگر آسیب وارد کنند، جلوگیری می‌کنند. همچنین از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز از بدن محافظت می‌کند. قیمت میوه خشک کیوی مناسب است و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید این محصول را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

2. کمک به سیستم گوارشی

خواص بی نظیر میوه خشک برای سیستم گوارشی فوق‌العاده است، افرادی که سیستم گوارشی آن‌ها مشکل دارد و دچار ایرادهایی است بهتر است که از کیوی به صورت روزانه استفاده کنند؛ زیرا در این میوه مقدار بسیار زیادی فیبر وجود دارد که فیبر برای سلامتی دستگاه گوارش این افراد یک مورد بسیار ضروری می‌باشد.

علاوه بر فیبری که در درون کیوی وجود دارد آنزیم پروتئولیتیک نیز در کیوی وجود دارد که این آنزیم اکتینیدین نام دارد که باعث می‌شود که زمانی که به بدن وارد می‌شوند پروتئین‌ها را تجزیه می‌کنند.  پس این خاصیت کیوی و آنزیم‌های آن می‌تواند برای دستگاه گوارش بسیار مناسب باشد.

تحقیقات بسیار زیادی در زمینه عصاره کیوی انجام شده است که نشان می‌دهد به دلیل آنزیمی به نام اکتینیدین دستگاه گوارش می‌تواند بسیاری از پروتئین‌های غذایی را تقویت کند. همچنین زمانی که شما از عصاره کیوی استفاده می‌کنید می‌توانید پروتئین‌های غذاهایی مانند تخم‌مرغ، ماست، ماهی و پنیر را افزایش دهید و آن‌ها را بسیار خوب و کامل جذب بدن خودتان بکنید.

کیوی  خشک شده

3. بهبود خواب

یکی دیگر از خواص بسیار خوبی که در کیوی وجود دارد این است که‌ ترکیبی به نام سروتونین دارد که زمانی که این سروتونین به بدن انسان وارد می‌شود می‌تواند انسان خواب راحت‌تری داشته باشد. سروتونین در بدن می‌تواند زمان و کیفیت خواب را حدود 5 درصد تا 13 درصد افزایش دهد.

بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که خواب کمی دارید و در خواب ناآرام هستید می‌توانید از کیوی استفاده کنید و خواب تان را بهبود دهید. تحقیقات بسیار زیادی که در زمینه سروتونین انجام شده است که نشان می‌دهد وجود سروتونین می‌تواند حافظه را تقویت کند. همچنین افسردگی را بهبود بخشد و باعث شود که خلق و خوی افراد بهبود پیدا کند.

4. کنترل قند خون

افرادی که دچار بیماری دیابت نوع اول یا نوع دوم هستند می‌توانند از کیوی خشک استفاده کنند به دلیل اینکه شاخص کلسیمی که در این میوه وجود دارد حدوداً بین 47 تا 85 ساعت است و این میزان نمی‌تواند قند خون را دچار تغییر کند.

کیوی مقدار بسیار زیادی فیبر دارد و علاوه بر آن مقدار کمی از کربوهیدرات دارد که به همین دلایل است که می‌تواند قند خون را کنترل کند و کلسترول خون را نیز کاهش دهد. همچنین طبق تحقیقاتی که انجام داده‌اند، نشان داده است که استفاده از این میوه می‌تواند عوارض دیابت مانند زخم پای دیابت را درمان کند و بسیار زیاد این مورد به افراد دیابتی کمک می‌کند.
افرادی که دچار بیماری دیابت هستند به جای اینکه از چیپس و پفک به عنوان تنقلات استفاده کنند می‌تواند یک عدد کیوی خشک را به صورت روزانه مصرف کنند تا هم بتوانند سطح قندخون خودشان را کنترل کنند و همین که یک میوه را استفاده کردند که خواص بسیار زیادی برای بدن آن‌ها دارد.

5. مراقبت از پوست

تاثیر کیوی خشک بر روی پوست معجزه می‌کند، در درون میوه کیوی خشک امگا 3 بسیاری وجود دارد که این امگا 3 می‌تواند در برابر بسیاری از بیماری‌هایی که برای پوست وجود دارد و همچنین سرطان از بدن به صورت به صورت عالی محافظت کند.
همچنین استفاده از این میوه به غشای سالمی که سلول‌ها دارند نیز کمک می‌کند و اگر شما به دنبال این هستید که یک ماده ضد التهاب طبیعی برای پوست خودتان داشته باشید و با جوش‌ها و آکنه‌های خود خداحافظی کنید، می‌توانید از کیوی استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از تمامی منافذی که در پوست شما وجود دارد را پاکسازی کنید و آن‌ها را برطرف کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *