میوه خشک بخورید تا سرحال شوید

از آن‎جا که میوه‌‎ها یکی از منابع مهم تغذیه به شمار می‎‌روند از زمان‎‌های گذشته خشک کردن میوه‌‎ها مرسوم بوده است و با استفاده از گرمای خورشید انجیر، به، آلو، کشمش، زردآلو، هلو، سیب را برای مصرف خشک می‌‎کردند تا بتوانند برای مدت زمان بیشتری از میوه‌ها نگهداری کنند.
امروزه با پیشرفت‌‎های تکنولوژی، میوه‎‌ها را با استفاده از روش‎‌های مدرن و با دستگاه‎‌های پیشرفته که بسیار کارآمد هستند، خشک می‎‌کنند؛ برای خشک کردن میوه‌ها لازم است از میوه‌های تازه و رسیده استفاده شود و زدگی میوه‌هایی که دارای آسیب هستند گرفته شود.

اصولا بعد از خشک شدن میوه‌‎ها رنگ آن‌‎ها تیره می‌شود که در روش نوین خشک کردن میوه، از شیوه‌های مختلفی برای حفظ و ثبات رنگ میوه‌ها استفاده می‌شود. چنان‎چه روش خشک کردن میوه‌‎ها به درستی و طبق استاندارد انجام گیرد، میوه‌‎های خشک می‌‎توانند تمام مواد مغذی خود را حفظ کنند و کیفیت خود را از دست ندهند.

کنسانتره آب میوه یا نگهدارنده‎‎ای مثل سولفیت قبل از فرایند خشک شدن به میوه تزریق می‎‌شود، از سولفیت‎‌ها به طور کلی برای حفظ رنگ و طراوت در میوه‌‎های خشک شده استفاده می‌شود.
بعد از مراحل خشک کردن میوه‎‌ها نوبت به پخش عمده‎‌ی میوه خشک می‌‎رسد که در مراکز پخش عمده میوه خشک لازم است اصول نگهداری میوه خشک به خوبی رعایت شود تا در حین حمل و نقل و جابه‌جایی، میوه‌های خشک شده آسیب ‎نبینند.

میوه خشک | پارسیا پخش

با خوردن میوه خشک سر حال و پر‎انرژی شوید

میوه خشک شده منبع ارزشمند از ویتامین‎‌ها، مواد معدنی و فیبر است؛ با وجود مشخصات مواد مغذی و مزایای بهداشتی متعدد، میوه‌‎های خشک شده به عنوان یک منبع تغذیه سالم جایگاه ویژه‎‌ای در برنامه‌‎ی غذایی افراد پیدا کرده است. وجود مواد معدنی و انواع ویتامین‎‌ها در شادابی، نشاط و سرحال بودن تاثیر فوق‌‎العاده‌‎ای دارد.
امروزه میوه خشک می‎‌تواند به مشتریان کمک کند تا نیازهای غذایی روزانه خود را بهبود بخشند. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این امکان را به شما می‎‌دهد که در هر جای کشور که هستید تنها با صرف چند ثانیه زمان و با چند کلیک، میوه خشک مورد نظر خود را سفارش دهید تا در کم‎ترین زمان به دست شما برسد تا از خواص و مزایای این میان‎ وعده‌‎ی سالم، بهره‎‌مند شوید.
از نظر ظاهر، میوه خشک شده، متمرکز شده‌‎ی کل میوه است، بنابراین از لحاظ اندازه کوچکتر از میوه‎‌های تازه می‌‎باشند (معمولا نصف اندازه میوه‌های تازه)
میوه‌‎های خشک شده به میزان قابل توجهی، فیبر‎های رژیمی و پتاسیم دارند که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‎‌کنند. تنها تعداد کمی انجیر، توت خشک، سیب خشک، خرما و … برای تامین انرژی از دست رفته در طول روز مفید است.

ترکیبی از میوه خشک | پارسیا پخش میوه‌های خشک معمولا حاوی تمام ویتامین‎‌ها و مواد معدنی میوه‎‌های تازه می‌‎باشند اما استثنائاتی وجود دارد و میوه‎‌ی تازه در اثر فرایند خشک شدن، ویتامین C خود را از دست می‎‌دهند، زیرا ویتامین C توسط گرما از بین می‌‎رود.
ترکیبات فنلی دارای بیشترین درصد فیتوشیمیایی در رژیم غذایی هستند و میوه‌‎های خشک منبع بسیار زیادی از این ترکیبات هستند که مسئولیت بسیاری از فعالیت آنتی اکسیدانی در میوه‌‎ها و سبزیجات را به عهده دارند. میوه خشک شده چگالی مواد مغذی است.

برخی از نگرانی‎‌ها در مورد میزان شکر موجود در میوه‎‌های خشک وجود دارد، اما در برخی از میوه‎‌های خشک، شکر به طور طبیعی به وجود می‎‌آید و تاثیر زیادی بر میزان گلیسمی ندارد.

میوه‌های خشک شده عمدتا از فروکتوز طبیعی و گلوکز ساخته می‌شوند، برخی از آنها حاوی سوربیتول هستند که به طور کلی باعث تقویت پاسخ انسولین پایدار می‌شود. بنابراین، میوه‎‌های خشک، که حاوی قند افزوده نیستند، یک میوه کامل محسوب می‎‌شوند. در برخی از میوه‎‌های خشک، مقداری قند اضافه می‌شود، بنابراین افراد مبتلا به دیابت، لازم است این مدل از میوه‌‎های خشک شده را در برنامه‌‎ی غذایی خود محدود کنند، اگر میوه‎‌های خشک که دارای شکر کمتری هستند را برای مصرف انتخاب کنید، فیبر، ویتامی‌ن‎ها و مواد معدنی به مراتب بیش از شیرینی خواهند داشت.

میوه خشک | پارسیا پخش میان وعده‎‌ی سالم میوه خشک را می‎‌توانید با قیمت مناسب تهیه کنید، قیمت میوه خشک در اصفهان با توجه به کیفیت آن بسیار  مناسب است، افرادی که نگران سلامتی خود هستند، می‌توانند انواع میوه خشک را با  قیمتی مناسب خریداری کنند و آن را به طور منظم در برنامه‎‌ی غذایی خود قرار دهند.

به طور کلی، میوه بخشی از الگوی غذای سالم است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، سرطا‎ن‎‌های خاص و چاقی همراه است. میوه خشک ویتامین‎‌ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌‎کند.
طبق تحقیقات، مزایای میوه خشک برای سلامت قلب و تیروئید ثابت شده است، بنابراین مصرف روزانه و منظم میوه خشک تاثیر فراوانی بر روی سلامتی بدن می‌گذارد.
همچنین میوه‎‌های خشک شده به دلیل ترکیبات فیبر پریبیوتیک خود، برای باکتری‎‌های سالم به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کنند.

میوه‎‌های خشکی که حاوی قند اضافی نیستند و با حداقل پردازش خشک می‌شوند مانند کشمش، آلو، خرما و انجیر، مواد مغذی فوق‎‌العاده‌‎ای دارند که میزان فیبر و فیتو‎شیمیایی آن‌‎ها بسیار بالاست. محتوای پلی فنول میوه‌‎های خشک شده به دلیل فعالیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، از سرطان محافظت می‎کند.
داده های اپیدمیولوژیک نشان می‌‎دهد افرادی که از میوه‎‌های خشک در برنامه‎‌ی غذایی خود استفاده می‌‎کنند، میزان ابتلای آن‎‌ها به دیابت نوع 2 پایین‌‎تر است و دور کمر و وزن کمتری نسبت به افرادی که میوه‎ خشک مصرف نمی‎‌کنند، دارند. هم‎چنین اثرات کاهش فشار خون در این افراد دیده می‎‌شود.

سیب خشک | پارسیا پخش

علاوه بر مزایای سلامتی و خواصی که انواع میوه خشک دارد، نگهداری از آن هم مهم است. نگهداری میوه خشک از میوه‎‌ی تازه آسان‌‎تر است، انواع میوه‌‎های تازه در اثر گرما و دمای زیاد از بین می‎‌روند، اما شما می‎‌توانید میوه‌‎های خشک شده را در ظروف درب‎ دار و در دمای محیط و یا یخچال برای مدت زمان طولانی‌تر از انواع میوه تازه نگهداری کنید و از خواص سودمند آن بهره‌‎مند شوید.
امروزه از انواع میوه خشک برای تزیین شیرینی، کیک و انواع دسر استفاده می‌شود. همچنین از برخی میوه خشک‌ها مانند کشمش و خرما برای طبخ غذا استفاده می‌شود.
کشمش خواص فوق‎‌العاده‌‎ای دارد و سبب کاهش میزان قند خون می‎‌شود، مطالعات نشان داده است که مصرف کشمش در کاهش فشار خون دیاستولیک و بهبود کلسترول تام و کلسترول LDL  تاثیر‌گذار است.
از این رو متخصصان مصرف کشمش را برای افراد مبتلا به فشار خون و کلسترول پیشنهاد می‎‌کنند. خواص بی ‎نظیر میوه خشک باعث شده است که افراد زیادی در برنامه‎‌ی غذایی خود از انواع میوه خشک استفاده کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *