مزایای میوه خشک برای سلامت قلب و تیروئید

میوه‌های خشک به طور سنتی به عنوان یک نیروگاه مواد مغذی شناخته می‌شوند. بادام دارای چندین مزیت برای سلامت افراد در گروه‌های سنی مختلف می‌باشد. وجود گردو نیز در رژیم غذایی افراد می‌تواند سلامت مغز را افزایش دهد.

در بسیاری از روزهای مدرسه، ما با خوردن تعداد کمی‌ بادام خیس شده برای بهبود حافظه خود تلاش می‌کردیم یا با خوردن تعدادی خرما در هنگام صبحانه، روز خود را با انرژی آغاز می‌کردیم. مادران و مادربزرگ‌ها به طور قابل اعتمادی کمی‌ میوه خشک را به شیر اضافه کرده و به کودکان نوپا می‌دهند.

هدف اجرای این دستورالعمل‌ها که از نسلهای گذشته به ما رسیده است، دستیابی به افزایش وزن و ایمنی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد. میوه‌ خشک‌هایی مانند بادام، گردو، خرما، کشمش و غیره به طور سنتی به عنوان نیروگاه مواد مغذی شناخته می‌شوند. به طوری‌ که گفته می‌شود آنها منبعی از خواص مورد نیاز سلامتی را به ما ارائه داده و به عنوان میزبان سلامتی به شمار می‌روند.

خواص بی نظیر میوه خشک برای همه‌‌ی افراد این روزها مشخص شده است. با این حال، نباید در خوردن میوه‌های قندی که بمب شکر می‌باشند، زیاده روی کرد. خوردن زیاد چنین میوه‌هایی می‌تواند باعث آسیب رساندن به دستگاه‌های مختلف بدن شود، زیرا آنها با شکر بارور شده و در صورت زیاده روی در خوردن آنها امکان مبتلا شدن به قند خون افزایش می‌یابد. بنابراین، قبل از مصرف زیاد هر گونه میوه باید مراقب سلامتی خود باشید.

در اینجا لیستی از پنج میوه خشک معمولی که خوردن آنها در طول روز دارای مزایای بهداشتی بسیاری است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بادام

هرگز نباید حتی یک روز را بدون خوردن بادام بگذرانید. یکی از رایج ترین میوه‌های خشک شده، بادام است که دارای مزایای زیادی برای افراد در گروه‌های سنی مختلف می‌باشد. چند دلیل وجود دارد که شما باید هر روز تعداد کمی‌ بادام را در دهان خود به خوبی جویده و سپس میل کنید.

سلامت قلب

به طور طبیعی بادام در کنترل اسیدهای چرب غیر مستقیم، ویتامین E و حفظ سطح کلسترول سالم نقش بسزایی دارد. حضور منیزیم و پتاسیم آن نیز به حفظ فشار خون طبیعی و عملکرد قلب کمک می‌کند. پس بادام را به رژیم روزانه خود اضافه کنید و منتظر نتایج موثر آن باشید.

مدیریت وزن

فیبر بالا، پروتئین و چربی خوب موجود در بادام باعث می‌شود تا شما احساس راحتی بیشتری در طول روز کرده و در نتیجه از پرخوری جلوگیری کنید. مطالعات نشان داده‌اند که افراد دارای رژیم غنی شده با بادام دارای کاهش وزن، دور کمر و چربی بدن کمتری نسبت به دیگران دارند.

کنترل قند خون‎

کارشناسان بر این باورند که وقتی بادام به همراه غذا خورده شود، باعث کاهش سرعت آزاد شدن گلیسمی‌ در جریان خون می‌شود و می‌تواند مانع پمپاژ قند در خون شود.

نکته رژیم غذایی: بهتر است به جای مصرف بادام به تنهایی، آنها را با وعده‌های غذایی خود ترکیب کنید، زیرا این امر باعث کاهش شاخص گلیسمی‌ مواد غذایی می‌شود. شما می‌توانید بادام خرد شده را به سالاد، پاستا یا سبزیجات خود اضافه کنید.

بادام | پارسیا پخش

گردو

گردو با خواص سلامتی زیادی همراه است و به عنوان یک نیروگاه انرژی شناخته می‌شود. گردو در رژیم غذایی شما می‌تواند دارای چندین مزایای بهداشتی باشد. با خرید میوه خشک در اصفهان و با این طعم‌های خوشمزه و ترد می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد. از این ماده مغذی می‌توانید در سالاد یا دسر خود استفاده کنید، چون گردو تقریبا در همه‌ی اشکال طعم خوبی دارد.

غذای مغز

گردو دارای ترکیبات عصبی مانند ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان‌های بسیاری است که به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند. این ماده غذایی مفید به مبارزه با استرس می‌رود و باعث احساس آرامش می‌شود. بر طبق مطالعات انجام شده، ویتامین E و فلاوانوئیدها در گردو همچنین به تخریب رادیکال‌های مضر بدن کمک می‌کند که عملکرد عقل را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

خواص مبارزه با سرطان

مصرف منظم گردو می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پانکراس و پستان کمک کند و خطر ابتلا به سلول‌های سرطانی را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده اند که ALA بالا (اسید آلفا لینولنیک که اسید چرب امگا 3 است) و ملاتونین این ماده غذایی می‌تواند مسئولیت پیشگیری بیماری‌ها را بر عهده بگیرد و آنها را به کمترین میزان ممکن برساند.

مفید برای پوست و مو

گردو غنی از ویتامین‌های B و آنتی اکسیدان‌هایی است که به جنگ با رادیکال‌های آزاد بدن می‌روند، بنابراین، این ماده باعث جلوگیری از چین و چروک و نشانه‌های دیگر پیری می‌باشد. علاوه بر این، حضور بیوتین در آن به تقویت مو کمک کرده و ریزش مو را به حداقل می‌رساند. پس آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار و منتظر نتایج خوب آن باشید.

نکته رژیم غذایی: حدود 4 تا 7 قطعه گردو در روز برای تمامی‌ افراد در رده‌های سنی مختلف توصیه می‌شود. آنها را خرد کرده و در سوپ و خورش ریخته و استفاده کنید.

گردو | پارسیا پخش

آجیل برزیل

این خوردنی آمریکای جنوبی، دارای لیست طولانی از مزایای بهداشتی است که به طور منظم برای مصرف مناسب است. آجیل برزیل به غیر از بهبود هضم، برای تقویت ایمنی بدن نیز شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید به سلامتی کلی پوست خود برسید، آجیل را برای نجات پوست خود بفرستید.

کنترل تیروئید

آجیل برزیل یکی از ثروتمندترین منابع سلنیوم است که به حفظ عملکرد طبیعی تیروئید کمک می‌کند. سلنیوم به عنوان یک تنظیم کننده در تولید هورمون تیروئید عمل می‌کند و در نتیجه مصرف منظم آجیل برزیل به بهبود سطح هورمون در بیماران مبتلا به تیروئید کمک شایانی می‌کند.

خواص ضد سرطان

مطالعات نشان داده اند که آجیل برزیل می‌تواند در جلوگیری از رشد سرطان به افراد کمک کند. این موضوع به دلیل محتوای بالای سلنیوم و الیگیک اسید آن می‌باشد. این خوراکی اثر آنتی اکسیدان‌ها را تقویت می‌کند که به نوبه خود رشد سلول‌های سرطانی را مهار کرده و از این طریق مانع شکل‌گیری تومورهای بدخیم می‌شود.

سلامت قلب

آجیل برزیل منبع غنی کلسیم، پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. چربی‌های غیر اشباع موجود در این آجیل همچنین به افزایش سطح کلسترول خوب شما کمک می‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

نکته رژیم غذایی: خوردن 2-3 آجیل برزیل به طور روزانه بسیار مطلوب است. اگر دوست ندارید آنها را به تنهایی بخورید، مخلوط کردن‌شان با هم می‌تواند راه حل مناسبی در خوردن آسان آنها باشد.
از فاکتورهای مهم در موفقیت فروش میوه خشک در اصفهان، مجموعه‌ای کامل و منحصر به فرد از انواع میوه خشک و آجیل است.

آجیل برزیل | پارسیا پخش

خرما

خرما را به عنوان میوه خشک غنی شده با آهن در نظر گرفته و آن را اصلا دست کم نگیرید. اگر در مورد خوردن چای در زمستان صحبت کنید، قطعا به خرما نیز فکر می‌کنید. با خوردن این خوراکی فوق العاده خوشمزه لذت ببرد و این میوه پرطرفدار را می‌توان در دسرها و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

آهن

خرماها منبع اصلی آهن هستند و از این رو برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار مفید می‌باشند. اگر احساس می‌کنید که از علائم کم خونی رنج می‌برید، می‌توانید این ماده مغذی را در رژیم روزانه خود اضافه کنید.

تقویت کننده انرژی

به طور طبیعی خرما به دلیل داشتن قندهای بالایی مانند گلوکز و ساکارز، می‌تواند انرژی فوری شما را افزایش دهد. این ماده غذایی به هضم آسان غذا کمک کرده و عملکرد بدن را افزایش می‌دهد.

هضم را آسان می‌کند

محتوای فیبر موجود در خرما به افزایش هضم کمک می‌کند و همچنین یبوست را کاهش می‌دهد. خرما درمان بسیار خوبی برای یبوست می‌باشد. این ماده نیز دارای پتاسیم بسیاری است که برای کنترل اسهال نیز مفید است.

نکته رژیم غذایی: 2-3 بار در روز بعد از ظهر و یا هر زمان که احساس می‌کنید تعدادی خرما میل کنید تا انرژی لازم را برای فعالیت‌های خود داشته باشید.

خرما | فروشگاه میوه خشک پارسیا پخش

زردآلو

نسخه خشک شده از میوه‌هایی مانند پرتقال پر از آنتی اکسیدان است و برای پوست شما مناسب می‌باشد. زردآلو با داشتن ویتامین A، می‌تواند در بهبود بینایی موثر باشد. به غیر از این، همچنین کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن خود را در حالت تعادل نگه دارید. هم‌چنین خشک کردن انواع میوه در خانه با داشتن فر و یا دستگاه میوه خشک کن امکان پذیر است.

سودمند برای چشم

زردآلو، به دلیل داشتن پروتئین، ویتامین A و محتوای بتا کاروتنوئیدی برای جلوگیری از پیر شدن در افراد مسن، شناخته شده است. همچنین این ماده غذایی باعث تقویت اعصاب بینایی می‌شود. این غذای شگفت انگیز را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و نتایج آن را پس از گذشت مدتی بررسی کنید.

آنتی اکسیدان‌ها و آهن غنی

زردآلو دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار بالایی است که به مبارزه با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد در بدن شما کمک می‌کند. این میوه بسیار خوشمزه همچنین دارای خواص ضد سرطانی است و رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند. زردآلو سرشار از آهن است، بنابراین، مصرف منظم آن به پیشگیری از کم خونی کمک می‌کند.

پوست سالم و استخوان

زردآلو‌ها در حفظ استخوان‌های سالم به علت محتوای بالای کلسیم و پتاسیم خود بسیار موثر می‌باشند. کلسیم برای تشکیل و توسعه استخوان لازم است، در حالی که پتاسیم در جذب، توزیع و دفع کلسیم در بدن نقش مهمی‌دارد. وجود آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C باعث کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوستی می‌شود. خوردن این میوه همچنین امکان بازسازی سلول‌های سرطانی را برای جایگزینی سلول‌های مرده پوست فراهم می‌کند.

نکته رژیم غذایی: شما می‌توانید این میوه زرد خوشمزه را به صبحانه خود اضافه کنید یا اگر دوست ندارید در بین وعده‌های غذایی خود میل کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *