میوه خشک اصفهان | پارسیا پخش

روش‎‌های متنوع و متفاوتی برای خشک کردن میوه‌‎ها وجود دارد. شما می‌توانید در خانه و با استفاده از یک فر و یک دستگاه میوه خشک‌کن، میوه‌ها را به سادگی خشک کنید.

خواص بی نظیر انواع میوه خشک بسیار زیاد است، تا آنجا که میوه خشک جایگاه ویژه‎ای در برنامه غذایی پیدا کرده است.
برای خشک کردن میوه روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به امکاناتی که دارید، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
همه‌ی میوه‌ها قابل خشک شدن نیستند و تنها تعدادی از میوه‌ها قابلیت خشک شدن را دارند.

سیب خشک | پارسیا پخش میوه‌های مناسب انتخاب کنید

انتخاب میوه‌‎هایی که بتوان از آنها میوه خشک تهیه کرد، اولین گام برای آماده‎ سازی میوه خشک است.
در تهیه‌‎ی میوه خشک اصفهان از بهترین میوه‎ها استفاده می‌شود. میوه‎‌ایی که از آنها برای خشک کردن می‎‌توان استفاده کرد اغلب میوه‎‌های درختی همچون کیوی، انگور، گلابی، خرما، انجیر، موز، انبه، زردآلو، هلو ،آناناس و … هستند.

چه میوه‎ای را باید خشک کرد؟

برای خشک کردن میوه‌ها باید میوه‌های رسیده را انتخاب کنید. استفاده از میوه‎‌ای سالم و رسیده طعم بی‎نظیری به میوه خشک می‌دهد.
انتخاب میوه‎‌هایی که کال و نارس هستند یا له و لک دیده شده‌اند، برای خشک کردن مناسب نیستند. چنانچه خشک کردن میوه‌‎ها با میوه‎‌های نارس و له شده انجام گیرد، میوه‎‌ی خشک شده طعم و مزه‌‎ی خوبی نخواهد داشت.
کیفیت عالی میوه خشک و مرغوب بودن آن به انتخاب میوه‎‌های سالم بستگی دارد. از مهم‌ترین عوامل موفقیت فروش میوه خشک در اصفهان کیفیت بالای میوه خشک است.

آلو خشک | پارسیا پخشبرش میوه

بعد از انتخاب میوه‎‌های سالم و مرغوب لازم است میوه‌‎ها را شسته و بگذارید تا آب آنها گرفته شود.
میوه‌هایی مانند سیب، کیوی، پرتغال و … را بهتر است با ابعاد یکسان و به قطر 3 الی 6 میلی‌متر برش دهید. اما میوه‎‌هایی مثل انگور و توت را باید ابتدا شست، و سپس به صورت کامل خشک کرد.

برای جلوگیری از سیاه شدن میوه‌‎ها باید چه کرد؟

هنگام برش دادن میوه‌‎ها ممکن است شاهد اکسید و سیاه شدن میوه‌‎ها شوید، که برای جلوگیری از سیاه شدن میوه‌‎ها می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

  • میوه‌ها را داخل آب نمک قرار دهید.
  • برای جلوگیری از اکسید شدن سیب و هلو می‌توانید از آب یخ استفاده کنید.
  • برای آناناس، موز و هلو می‌توانید ترکیبی از آب شکر و عسل درست کنید.

پرتقال خشک | پارسیا پخش روش‌های خشک کردن میوه

برای خشک کردن میوه این نکته را باید در نظر داشته باشید که هرگز میوه‌ها نباید مانند چیپس ترد و خشک شوند، بلکه عملیات خشک کردن را باید زمانی که هنوز 20 درصد رطوبت در میوه همچنان وجود دارد، تمام کنید.

خشک کردن با کمک فر

یکی از ساده‌ترین راه‎‌ها برای خشک کردن انواع میوه‌ها استفاده از فر است. برای خشک کردن با فر لازم است در ابتدا میوه‎‌ها با قطر مشخص 3 الی 6 میلی‌متر برش داده شوند، سپس ورقه‌های میوه را بر روی سینی فر که با ورق پخت و پز پوشیده شده است، قرار دهید.
دمای فر باید در کمترین درجه باشد، مدت زمان لازم برای آماده شدن میوه خشک بین 4 تا 8 ساعت است که این مدت زمان با توجه به نوع میوه متغییر خواهد بود.
میوه‌های داخل فر را هر بار چک کنید و قبل از اینکه میوه‌‎ها کاملا حالت چیپسی پیدا کنند آنها را از فر خارج کنید.

آناناس خشک | پارسیا پخش

خشک کردن به وسیله‎‌ی دستگاه خشک کن

مدت زمان لازم برای خشک کردن میوه‌ها با استفاده از دستگاه میوه خشک کن 24 تا 48 ساعت است. میوه‌‎های تهیه شده به وسیله‎‌ی دستگاه خشک کن کیفیت بالایی دارند.

خشک کردن با آفتاب

یک روش قدیمی و ساده برای خشک کردن انواع میوه‎‌ها، استفاده از آفتاب است.
در ابتدا باید برش‌های میوه را روی پارچه‎‌ایی که روی سینی پهن کرده‌‎اید قرار دهید، خشک کردن میوه‎‌ها با آفتاب چند روز طول می‌کشد که لازم است تا قبل از خشک شدن کامل، میوه‎‌ها را از جلوی آفتاب جمع کرده و سپس در جای خنک و مناسب از میوه‎‌های خشک نگهداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *