فواید هلو خشک

فواید هلو خشک برای نوزادان و ارزش غذایی آن باعث شده است تا محققان در مورد خواص این میوه در دوران بارداری تا مراحل رشد کودک مطالعات و پژوهش‌هایی را انجام دهند. به یاد داشته باشید که با گنجاندن میوه‌های تازه و خشک شده در سبد غذایی خود و کودکان باعث رشد طبیعی و مؤثر آن‌ها خواهید شد.

با شروع شدن فصل تابستان به دلیل تنوع زیاد میوه‌های خوشمزه و خوش‌طعم که نقش بسزایی بر روی سلامتی بدن ایفا می‌کنند این میوه‌ها عطر فوق‌العاده‌ای دارند یکی از آن‌ها میوه هلو است که طرفداران بسیاری در بین افراد و گروه‌های سنی مختلف دارد این میوه در اندازه‌های مختلفی و جزء میوه‌های گوشتی است که به علت آبدار بودن آن در بین کودکان بسیار پرطرفدار است.

هلو سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، مس، ویتامین‌های A، C،E، روی، پتاسیم است که در بهبود عملکرد سیستم عصبی نقش بسزایی دارد. با توجه به کمبود پتاسیم بر روی افزایش قدرت ماهیچه‌ها منجر به نامنظم شدن ضربان قلب می‌گردد که با مصرف هلو تازه و هلو خشک شده در فصول مختلف سال می‌توانید این کمبود را در بدن تأمین کنید.
در ضمن می‌توانید با تشویق کردن کودکان به کاشت درخت و نهال هلو این درخت زیبا را در منزل خود کاشت کنید تا فرزندان با روند طبیعی رشد این درخت به خوبی آشنا شوند.

خواص هلو در دوران بارداری

فواید خوردن میوه خشک در دوران بارداری فوق‌العاده است، با مصرف هلو در این دوران باعث جذب مواد معدنی مفید بر روی رشد جنین خواهد شد. همچنین با مورد مصرف قرار دادن این میوه باعث افزایش شیردهی مادران خواهد شد. مادران در دوران شیردهی می‌توانند از میوه‌های آبدار و خوشمزه برای مقوی شدن شیر برای رشد نوزاد استفاده می‌کنند. هلو یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و آبداری است که در این دوران از گرسنه شدن کودک جلوگیری می‌کند و به رشد و تقویت کودک نیز کمک می‌کند.
معمولا نوزادان از 6 ماهگی به بعد با توجه به توصیه پزشکان بعضی از غذاهایی که نیاز به جویدن ندارد را مورد مصرف قرار می‌دهند. در این میان با مصرف میوه‌های آبدار و نرم نیز بسیار مفید است. میوه‌ها به علت داشتن مواد مغذی بهترین انتخاب برای نوزادان و کودکان است البته باید گفت که این میوه برای نوزادانی که مشکلی در هضم غذا ندارند توصیه می‌شود. اگر خواستید که خارج فصل هلو به نوزاد خود بدهید بهتر است که هلو را در آب به مدت یک ساعت خیس کنید تا کاملا نرم شود سپس آن را به کودک خود بدهید.

خواص هلو در دوران بارداری

ارزش غذایی هلو برای نوزادان

اغلب میوه‌های تابستانی آبدار دارای مقادیر فراوانی فیبر هشتد که با مصرف آن‌ها می‌توانید کم شدن یبوست در کودک خود مشاهده کنید و تأثیر آن را ببینید. تا جایی که امکان دارد از مصرف نمودن هلو کنسروی یا آبمیوه‌های صنعتی برای نوزادان استفاده نکنید. به این دلیل که این نوع هلوها می‌توانند برای نوزاد شما تشنگی و کم آبی را به همراه بیاورند. هلو به علت داشتن فیبر سرشار از ویتامین‌های C، A است همچنین منبع غنی از مواد مغذی که منجر به تشکیل سلول‌های سفید خون در نوزادان می‌شود.

7 فایده هلو خشک برای نوزادان

فواید هلو خشک برای نوزادان عبارت است از:

  1. تقویت چشم
  2. هیدراته شدن بدن کودک
  3. افزایش سدیم موجود در بدن کودک
  4. بهبود گردش خون
  5. جلوگیری از کم خونی
  6. افزایش سیستم ایمنی کودکان
  7. مقاومت بالا استخوان‌ها و دندان‌ها

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تقویت چشم

خواص بی نظیر میوه خشک برای سلامتی فوق‌العاده است، از آنجایی که هلو منبع غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است برای سلامت و تقویت چشم‌ها بسیار مؤثر است.

2. هیدراته شدن بدن کودک

معمولا کودکان مصرف هلوهای تازه و رسیده را بسیار دوست دارند و برایشان لذت‌بخش است؛ زیرا حدوداً 85 درصد از آبی که در هلو است می‌تواند باعث هیدراته شدن در بدن کودک کمک کند به ویژه در فصول گرم سال از تشنگی و کمبود آب بدن جلوگیری می‌کند.

3. افزایش سدیم موجود در بدن کودک

خوب است که بدانید که سدیم برای نوزادان مفید نیست و حتی ممکن است آسیب‌هایی به بدن کودک شما بزند؛ اما طبق تحقیقات و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است مصرف هلو برای کودکانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند بهترین و مناسب‌ترین گزینه است.

فواید هلو خشک

4. بهبود گردش خون

هلو به دلیل داشتن پتاسیم موجود به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند.

5. جلوگیری از کم خونی

مهم‌ترین و شایع‌ترین مشکلاتی که معمولا نوزادان با آن دست به گریبان هستند فقر آهن است. در صورتی که بدن کودک نتواند آهن کافی جذب کند در بزرگسالی دچار کم خونی خواهد شد از همین رو توصیه می‌شود تا در همین دوران با مصرف هلو در سبد غذایی کودک خود آهن بدن آن را تأمین کنید.

6. افزایش سیستم ایمنی کودکان

یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین نقاط بدن سیستم ایمنی آن است که می‌تواند در برخی از مواقع دچار مشکلاتی شود. هلو به دلیل داشتن اسید آسکوربیک و زینک برای افزایش سیستم ایمنی بدن در نوزادان بسیار مؤثر و مفید است.
با توجه به تغذیه کودک در سلامتی و رشد آن نقش بسزایی دارد که این وظیفه مادران است تا درباره تغذیه و رشد کودک خود حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند و نسبت به آن مواد غذایی مقوی و متناسب با رژیم غذایی کودک خود استفاده کنند.

7. مقاومت بالا استخوان‌ها و دندان‌ها

دوران کودکی بهترین زمان رشد استخوان‌ها و دندان‌ها است با مصرف هلو می‌توان مواد مغذی و مفیدی را وارد بدن نوزاد کرد. همچنین به دلیل داشتن فلوراید موجود در هلو این ماده برای سلامت دندان‌ها بسیار مفید است و مانع از پوسیده شدن دندان‌ها می‌شود. وجود کلسیم و فسفر موجود در هلو برای نوزادان و استخوان‌بندی آن‌ها بسیار مفید است. کیفیت هلو خشک شده بسیار مهم است، از این رو بهتر است این محصول را از مراکز معتبر فروش میوه خشک تهیه کنید. امیدوارم این محتوا برای شما مفید بوده باشد و این میوه معجزه‌گر و پرخاصیت را در سبد غذایی خود و فرزند دلبندتان قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *