چیپس آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه درمانی است که علاوه بر اینکه می‌توان به صورت تازه از آن استفاده کرد بلکه می‌توان به صورت خشک شده نیز مصرف نمود. این گیاه در آفریقای شمالی کشت می‌شود که نام دیگری مانند شب یار یا شاخ بزی هم نامیده می‌شود. این گیاه بسیار شگفت‌انگیز است و تنوع بی‌نظیری دارد.

طرز تهیه چیپس آلوئه ورا

برای تهیه چیپس آلوئه ورا دو روش وجود دارد:

در روش اول: شما می‌توانید برگه‌های آلوئه ورا را به صورت ورقه‌ای برش بزنید سپس آن‌ها را خشک کنید.
در روش دوم: برگه‌های آلوئه ورا را بپزید سپس ورقه ورقه کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. در این روش شما می‌توانید از طعم‌دهنده‌هایی مانند شکر برای خوشمزه‌تر شدن چیپس آلوئه ورا استفاده کنید.

طرز تهیه چیپس آلوئه ورا

استفاده از چیپس آلوئه ورا

معمولا چیپس آلوئه ورا طعمی ندارد؛ اما برای اینکه طعم بهتر به شما بدهد و از خوردن آن لذت بیشتری ببرید کافی است که از مواد شیرین‌کننده استفاده کنید. از این نوع ماده غذایی می‌توانید به عنوان یک اسنک یا میان وعده استفاده کنید. از دیگر مصارف مصرف این نوع چیپس آلوئه ورا این است که آن را همراه با آجیل شور و شیرین استفاده کنید تا طعم بهتری به شما بدهد. از مراکز فروش میوه خشک این محصول را به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی شده تهیه کنید.

خاصیت آلوئه ورا

کمتر کسی است که از خواص آلوئه ورا اطلاعی نداشته باشد. این گیاه درمانی سرشار از ترکیبات گیاهی قوی است از جمله اسید سالیسیلیک، ساپونین‌ها، ویتامین B12، آمینو اسیدها، ساپونین‌ها، لیگنین، اسیدفولیک و کولین است. آلوئه ورا از ترکیبات آلی و غیرآلی، پروتئین اسید آمینه، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E تشکیل شده است. آلوئه ورا خواص زیادی برای پوست و مو همچنین زیبایی دارد. آلوئه ورا در موارد پزشکی نیز کاربردهای خاصی دارد که می‌توان بسیاری را مشکلات و ناراحتی‌های دهان و لثه همچنین بواسیر را درمان کرد.

خاصیت آلوئه ورا

مزیت‌های آلوئه ورا در صنایع بهداشتی و آرایشی

آلوئه ورا در صنایع بهداشتی و آرایشی بسیار پرکاربرد است این گیاه گوشتی دارای خواص میکروبی زیادی است که برای ترمیم و بازسازی بخش آسیب‌دیده و انواع سوختگی‌ها و آکنه بسیار مفید است، به همین دلیل با مصرف نمودن کرم‌های موضعی که بر پایه آلوئه ورا هستند می‌توانید از خواص این گیاه درمانی بهترین نتیجه را حاصل کنید.

از آلوئه ورا در حوزه سلامت به عنوان یک داروی شفابخش یاد می‌کنند. همچنین به این گیاه کریستال بیابان هم لقب داده‌اند. با شکستن برگ گوشتی آلوئه ورا و خارج کردن ژله داخل آن می‌توانید بدون اینکه فراورده یا ماده‌ای به آن اضافه کنید مقداری از آن را روی پوست و موهای خود بمالید و مورد استفاده قرار دهید. از این ژل می‌توانید به عنوان کرم یا پودر برای مصارف خارجی یا مکمل‌های غذایی مورد استفاده قرار دهید.

ویژگی‌های گیاهی آلوئه ورا

ویژگی‌های گیاهی آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه بلندی است که حتی تا یک متر هم طول دارد. نحوه تکثیر این گیاه استفاده از پاجوش است. این  گیاه دارای  برگه‌های کلفت و گوشتی است که دارای لبه‌های دندانه‌دار است. رنگ این گیاه سبز و ته مایه خاکستری دارد. معمولا گل‌های آلوئه ورا آویزان هستند و کاسبرگ کوچکی هم دارند.
آلوئه ورا بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. مناسب‌ترین زمان برداشت این گیاه هنگامی است که طول برگ‌های آن کلفت و ضخیم باشد البته این ویژگی به نوع فتوسنتز این گیاه مربوط می‌شود و از تبخیر آب از منفذهای پوستی گیاه جلوگیری می‌کند.

نحوه نگهداری و پرورش آلوئه ورا

این گیاه مقاومت و دوام بالایی در برابر آب و هوای سخت دارد و از گیاهانی است که مقدار کمی به آب نیاز دارد به همین دلیل بیشترین سازگاری را در محیط‌های کاشانه‌ای دارد. در صورتی که قصد دارید این  گیاه را به صورت انبوه کشت کنید لازم است که این کار را در مناطق نیمه گرمسیری و نیمه خشک انجام دهید. گیاه آلوئه ورا را می‌توانید به صورت دیم هم کشت کنید. در سال‌های گذشته سطح زیر کشت بیشتر برای مصارف درمانی و تزیینی کاربرد دارد.

بهترین دما برای گیاه آلوئه ورا در فصل زمستان این است که نباید کمتر از 4 درجه سانتی‌گراد و دمای تابستان هم نباید بالاتر از 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد باشد. نور باید تا آنجایی که امکان دارد  در دسترس باشد، لذا وجود سایه‌های جزئی تأثیر چندانی بر روی رشد این گیاه نمی‌گذارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *