صنعت میوه خشک

در طول قرن‎‌ها خشک کردن میوه‎‌ها رایج بوده است. به مرور زمان و با پیشرفت فناوری با کمک روش‌های جدید و دستگاه‌های پیشرفته میوه خشک تولید شد و صنعت میوه خشک را متحول کرد. تولید میوه خشک در اصفهان مطابق با استاندارهای بین‌المللی تولید می‌شود تا مرغوب‎‌ترین میوه خشک شده به دست مشتری برسد.

ایده اصلی خشک کردن میوه‎‌ها، کمک به حفظ آن بود. ماندگاری انواع میوه‌های خشک شده خیلی بیشتر از میوه‎‌های تازه است.
حمل و نگهداری آسان میوه خشک، مصرف آن را راحت کرده است. تاریخچه میوه خشک شده نشان می‌‎دهد، این خوراکی خوش طعم در گذشته هم طرفداران زیادی داشته است.
اکثر میوه‌های خشک شده از میوه‌های تازه، شیرین‌تر هستند زیرا محتوای قند طبیعی در میوه‌های خشک شده بیشتر متمرکز می‌شود.

برخی از اولین نشانه‎‌های میوه‌های خشک شده را در کتیبه‌های رس و در نقاشی‌های دیواری در 2000 – 1700 سال قبل از میلاد پیدا کرده‌اند.
در کتاب مقدس به انجیر خشک و کشمش اشاره شده است و این نشان‎‌دهنده‌ی اهمیت و خاصیت انجیر و کشمش است.

میوه خشک | پارسیا پخشدر نهایت، قرن‌ها بعد، مبلغان اسپانیایی در اواسط سال‌های 1800میوه‎های خشک شده را به غرب بردند.
تا به امروز، کشمش هنوز هم پر مصرف‌ترین میوه‌‎ی خشک شده در سراسر جهان است، کشمش در طبخ انواع غذاها، تهیه‎‌ی دسرها، کیک‎‌ها و شیرینی‎‌ها کاربرد دارد. انواع مواد مغذی و با ارزش در کشمش یافت می‌شود.
قدیمی‌ترین میوه خشک شناخته شده، خرماست.
آلو خشک در اواسط دهه 1800 کشف شد و در کنار کشمش بسیار طرفدار داشت.
دیگر میوه‌های خشک شده محبوب شامل سیب، زردآلو و انواع توت‌ها هستند که از گذشته تا‌کنون به عنوان یک خوراکی خوشمزه مصرف می‌شوند. امروزه تهیه انواع میوه خشک بسیار راحت شده است، با راه‌اندازی فروشگاه‎‌های اینترنتی خرید انواع میوه خشک بسیار آسان شده است. فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان خرید را راحت کرده است، شما با چند کلیک می‌توانید میوه خشک دلخواه خود را انتخاب کنید تا در کوتاه‌ترین زمان به دست‌تان برسد.
در اوایل دهه 1900صنعت میوه خشک، رشد چشمگیری پیدا کرد و به مرور زمان و همراه با تحولات در فناوری، تغییراتی در صنعت میوه خشک به وجود آمد. هدف نهایی تولید میوه خشک، رسیدن مرغوب‎‌ترین محصول به دست مشتری بود.
طی چند دهه گذشته، استراتژی‎‌های تولید میوه خشک تغییر کرده است. امروزه از انواع روش‌های خشک کردن میوه با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ میوه خشک کن برای تهیه‌ی میوه خشک استفاده می‌شود.

پخش عمده میوه خشکطعم و مزه میوه خشک بسته به تکنیک‌هایی دارد که برای تهیه‌‎ی میوه خشک استفاده می‌شود.
اگر چه در حال حاضر نسبت به قبل دسترسی بیشتری به میوه‌های تازه وجود دارد، اما محبوبیت میوه‎‌های خشک شده در سال‎‌های اخیر افزایش یافته است.
انواع میوه‎‌های خشک شده عمر فوق‎‌العاده طولانی‌‎تری نسبت به میوه‎‌های تازه دارند.
هلو تازه ممکن است تقریبا حدود یک هفته در یخچال سالم باقی بماند، در حالی ‎که هلو خشک می‌‎تواند تقریبا یک سال سالم باقی بماند و هنوز خوب باشد!
مطمئن باشید با داشتن میوه خشک یک میان وعده غذایی بی‌نظیر دارید که انواع مواد معدنی، ویتامین‌‎ها و املاح مورد‌نیاز بدن شما را تامین می‌کند.
حمل میوه خشک راحت است بنابراین در حال پیاده‌روی، کوه‌نوردی، سرکار، گردش و … می‌توانید از مصرف میوه خشک لذت ببرید.
پخش عمده میوه خشک به سراسر فروشگاه‌‎های معتبر، سوپر مارکت‌‎ها، خواربار فروشی‌‎ها و … دسترسی ما به میوه خشک را آسان کرده است. یکی از بهترین صنعت‌ها در سراسر جهان، صنعت میوه خشک است و با توجه به مزیت‎‌های بالایی که میوه خشک برای بدن و جلوگیری از بیماری‎‌ها دارد، روز به روز در بین مردم بیشتر محبوب می‌شود.
متخصصان معتقدند سلامت روان با مصرف میوه خشک تضمین می‌شود. ارتباط بین تغذیه و سلامت روان طی تحقیقات مختلف اثبات شده است، پس لازم است در رژیم غذایی خود از خوراکی‎‌هایی استفاده کنیم که نه تنها سلامت جسمانی ما را تضمین می‌کنند بلکه در حفظ سلامت روان ما هم تاثیر‎گذار هستند.
میوه‌های خشک شده مقدار زیادی کربوهیدارات دارند که در نهایت سبب افزایش میزان سروتونین می‌شود، سروتونین بر روی خلق و خوی ما تاثیر مثبت می‌‎گذارد.میوه خشک | پارسیا پخشلازم است بدانید:

میوه خشک می‎‌تواند شیرین‎‌تر از میوه‎‌ی تازه باشد. قندهای طبیعی در میوه‌ها، طی فرایند خشک کردن متمرکز می‌شود، گاهی برای طعم دادن به میوه‌‏‎ها از افزودنی‎‌ها و شیرین کننده‌ها استفاده می‌شود.

فروکتوز به‌ طور طبیعی در میوه‎‌ها و عسل یافت می‎‌شود. موز، سیب، مرکبات و انگور در بین میوه‌ها بیشترین میزان فروکتوز را دارند.
اما از فروکتوز میوه‌‎های خشک شده نترسید. فروکتوز موجود در میوه‌های خشک شده از نوع طبیعی است و ضرری ندارد. هم‌چنین میزان فروکتوز در این محصولات برای بیمارن دیابتی و افراد مبتلا به بیماری‎‌های قلبی مشکلی به وجود نمی‌‎آورد.
خشک کردن میوه، رطوبت آن را کاهش می‎دهد، بنابراین حجم میوه کم می‌شود.
به گفته انجمن قلب آمریکا، 1/2 فنجان میوه تازه با 1/4 فنجان میوه خشک برابر است.
میوه خشک می‌‎تواند حاوی سولفیت باشد. از سولفیت‌‎ها اغلب به عنوان نگهدارنده‎‌ی میوه‎‌های خشک استفاده می‎‌شود.
سولفیت‎‌ها، می‎‌توانند واکنش‎‌های آلرژیک ایجاد کنند، بنابراین اگر شما به سولفیت آلرژی یا حساسیت دارید، لیست مواد تشکیل دهنده‌ی میوه‌های خشک را بررسی کنید.
همه روش‌های خشک کردن یکسان نیستند.

میوه خشک | پارسیا پخشمعمولا در فرایند پردازش میوه‌‎های تازه به میوه‎‌های خشک، برخی از ویتامین‎‌ها و مواد معدنی میوه‌های تازه به دلیل گرما از دست می‌رود.
این مواد مغذی حساس به حرارت حاوی ویتامین A و C و تیامین است.
تقریبا در تمام روش‎‌های خشک کردن میوه، از گرما استفاده می‌شود. با این حال، هم‌چنان انواع میوه‌‎های خشک شده منبع خوبی از مواد غذایی با ارزش و مغذی هستند.
قیمت میوه خشک در اصفهان قیمت مناسبی دارد و با توجه به کیفیت میوه خشک و فوایدی که برای بدن دارد، مقرون به صرفه است. مصرف خوراکی خوشمزه و خوش طعم میوه خشک برای همه‌‎ی افراد و در رده‌‎های سنی مختلف سودمند است.
لذت بردن از میوه خشک شده به عنوان یک میان وعده شیرین و خوشمزه بسیار دلچسب است.
علاوه ‎بر این با مصرف منظم میوه خشک یک رژیم غذایی سالم دارید و می‎‌توانید مواد مغذی ارزشمند و فیبر بدن خود را تامین کنید.
با انواع میوه خشک همراه با چاشنی خلاقیت می‌‎توانید خوراکی‎‌های خوشمزه‎‌ای برای دورهمی‎‌ها درست کنید و از مصرف آن در کنار اعضای خانواده و دوستان خود لذت ببرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *