بهترین رژیم غذایی

امروزه اطلاعات بیشتری در مورد رژیم غذایی و بیماری‎‌ها وجود دارد. هر ساله هزاران کتاب در مورد تغذیه و بهترین رژیم غذایی منتشر می‎‌شود، که در آن‎‌ها اطلاعات مفیدی در مورد اینکه چه چیزی باید بخوریم و از چه چیزی باید اجتناب کنیم، نوشته شده است.

حقیقت این است که محققان همچنان در حال بررسی بهترین مواد غذایی و بهداشتی برای  مراقبت‎‌های اولیه و جلوگیری از بیماری‎‌ها هستند. علم پزشکی مدرن در مورد الگوهای رژیم غذایی تحقیق می‎‌کند تا بتواند جدیدترین یافته‌‎ها را برای جلوگیری از بیماری‎‌های مزمن در اختیار ما قرار دهد.

اکثر مردم در مورد آنچه باید در برنامه غذایی خود مصرف کنند، سردرگم هستند. اغلب اوقات، علم مدرن در مورد رژیم غذایی بهینه و سالم به ما کمک می‎‌کند.

خوراکی سالم | پارسیا پخشرعایت اصول زیر توسط اغلب متخصصان پیشنهاد می‎‌شود:

  • نرخ پایین سیگار کشیدن
  • استفاده از میوه، سبزیجات تازه و میوه خشک
  • فعالیت بدنی منظم در طول روز

باید در رژیم غذایی خود از مواد اولیه ارگانیک و کاملا بهداشتی استفاده کنیم و با جایگزین کردن مواد مغذی که ارزش غذایی بالایی دارند، انواع ویتامین‌‎ها و کالری دریافت کنیم.

اکنون ما می‌‎دانیم که مواد غذایی گیاهی و به ویژه سبزیجات و میوه‌‎های تازه و انواع میوه‎‌های خشک نظیر سیب خشک، کشمش انجیر و … متمرکز‎ترین منابع و مواد مغذی را دارند که بدن انسان برای رشد به آن‎ها نیاز دارد.
خوشبختانه امروز دسترسی به انواع میوه‎‌های تازه و میوه‎‌های خشک بسیار راحت شده است.
پیشرفت تکنولوژی این امکان برای ما فراهم کرده است که از خانه، محل کار و … تنها با چند کلیک بتوانیم میوه‌‎ی تازه و میوه‎ خشک دلخواه خود را سفارش دهیم.
مثلا ممکن است شما در خانه و برای یک عصرانه، مایل به مصرف میوه خشک باشید. اما میوه خشک در خانه موجود نباشد، از طرفی برای رفتن به فروشگاه و تهیه میوه خشک زمان کافی ندارید، فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این امکان را در اختیار شما قرار می‌‎دهد که به راحتی و در کوتاه‌‎ترین زمان میوه خشک دلخواه خود را سفارش دهید تا در کم‎ترین زمان به دست شما برسد.

فلاونوئیدها رنگدانه‎‌هایی هستند که به گیاهان رنگ می‌‎دهند و ارزش غذایی بالایی دارند. مثل رنگ قرمز در زغال اخته، بنفش در انگور، نارنجی در کدو تنبل، سبز در سبزیجات و قرمز در گوجه فرنگی.

فروش آنلاین میوه خشک در اصفهانهنگامی که شما میوه‎‌های تازه و سبزیجات را مصرف می‌‎کنید، مواد غذایی با ارزشی دریافت می‎‌کنید و انرژی شما برای ادامه‎‌ی فعالیت‎‌های روزانه تامین می‌‎شود. بهترین رژیم غذایی حاوی مواد غذایی است که انرژی ما را در طول روز حفظ می‎‌کند.

رعایت چند اصل مهم در بهترین رژیم غذایی:

  1. مصرف کمتر غذاهای فرآوری شدهبدن ما برای دریافت بیش از حد غذاهای فرآوری شده و موادی هم‌چون شکر، نمک، مواد شیمیایی و … طراحی نشده است.
  2. مصرف کمتر محصولات حیوانی مصرف بیش از حد گوشت و محصولات لبنی منجر به افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت، چاقی و … می‌شوند.
  3. مصرف بیشتر غذاهای گیاهیمیوه‌‎ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی گیاهی مقدار زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‎ها، فلاونوئیدها و سایر مواد مغذی بدن را تامین می‎‌کنند که برای رشد مغز، ریه‎‌ها، قلب، سیستم ایمنی و … نیاز است.
  4. منبع آگاهانه: هنگامی که شما غذاهای ارگانیک را خریداری می‎کنید، در حقیقت به حفظ سلامتی خود کمک کرده‏‎‌اید.

انتخاب‎‌هایی که روزانه برای مصرف مواد غذایی انجام می‎‌دهیم و عادت‎‌هایی درست و نادرست ما در رژیم غذایی، سرنوشت زندگی ما را تعیین می‎‌کند.

افزایش سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و انواع بیماری‎‌ها به علت داشتن رژیم غذایی نادرست است.
با تجدید نظر در رژیم غذایی نادرست و جایگزین کردن یک برنامه‌‎ی غذایی صحیح، سلامتی ما تضمین می‌شود.
بهتر است تغییر در برنامه غذایی خود را از امروز شروع کنیم و به جای مصرف مواد غذایی مضر و زیان‌‎آور، میوه‎‌ها و سبزیجات متنوع را جایگزین کنیم.
پخش عمده میوه خشک با رعایت اصول استاندارها به سراسر فروشگاه‎‌های معتبر صورت می‎‌گیرد. بنابراین به راحتی می‌توانیم انواع میوه خشک که سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌‎ها و مواد معدنی موردنیاز بدن است را تهیه کرده و در رژیم غذایی خود قرار دهیم.

خوراکی سالم | پارسیا پخشیکی از مواد معدنی که برای سلامت قلب و سایر اعضای بدن ضروری است، کلسیم است.
کلسیم پنجمین عنصر فراوان در پوسته زمین است.

کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای سلامت انسان است که عمدتا برای حفظ و تقویت استخوان‎‌ها و دندان‌ها ضروری است. بهترین رژیم غذایی به گونه‌‎ای تنظیم می‌‎شود که حاوی موادی باشد که سرشار از کلسیم می‌‎باشند.
کلسیم کمک می‌کند:

  • پیام‌های بین مغز و سایر اعضای بدن به خوبی انجام گیرد.
  • اعصاب و عضلات به خوبی حرکت کنند.
  • عضلات، اعصاب و عروق خونی به خوبی کار کنند.
  • نقش حیاتی در حفظ سلامت فشار خون بازی می‌‎کند.

کلسیم کمک می‎کند تا عضله مهم بدن (قلب) برای دریافت سیگنال‌ها به خوبی کار کند. بدون کلسیم، قلب کار نمی‌‎کند و این نشان‎دهنده‎‌ی اهمیت کلسیم برای ادامه حیات بدن است.
بسیای از مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، سبزیجات و انواع میوه‎‌های تازه و خشک حاوی کلسیم هستند.
همان‌طور که اشاره شد، باید مواد غذایی ارگانیک و سالم مصرف کنیم. بنابراین مراحل تولید و آماده‎‌سازی انواع مواد غذایی باید به درستی طی شود تا بدن قادر به دریافت املاح و مواد معدنی باشد.
تولید میوه خشک، کاشت انواع گیاهان و تهیه انواع مواد غذایی سالم و ارگانیک باید مطابق با روش‌‎های استاندارد انجام گیرد.
برای تولید میوه خشک در اصفهان تمامی شرایط تولید با استفاده از دستگاه‎‌های پیشرفته و میوه‌‎های ارگانیک انجام می‎‌گیرد.

خوراکی سالم | پارسیا پخشبه جای مصرف تنقلات مضر می‌‎توانیم انواع میوه‎‌های تازه، آجیل و … را در رژیم غذایی خود قرار دهیم.
جالب است بدانید که ½ فنجان دانه کنجد حاوی 350 میلی‌‎گرم کلسیم است.
یا ½ فنجان بادام دارای 80 میلی‌‎گرم کلسیم است. طی تحقیقات مختلف خواص فوق‎‌العاده‌‎ی بادام و گردو ثابت شده است.
طعم و مزه‎‌ی بادام بسیار منحصر به فرد است و با توجه به مزایای بالایی که دارد بهتر است به طور منظم در برنامه‎ غذایی گنجانده شود.
استفاده از گوشت، مرغ و ماهی به میزان کافی برای بدن لازم است.
ولی اکثر متخصصان پیشنهاد می‌‎کنند برای داشتن بهترین رژیم غذایی و حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری‎‌ها، بهتر است بیشتر از میوه‎‌های تازه و انواع سبزیجات استفاده کنیم.
همان‎طور که اشاره شد، مصرف مواد غذایی صحیح و پیروی از رژیم غذایی صحیح در پیشگیری از بیماری‎‌ها و تضمین سلامتی ما اهمیت دارند. بنابراین لازم است از یک برنامه غذایی صحیح که حاوی انواع مواد معدنی ضروری بدن، ویتامین‌‎ها و … است پیروی کنیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *