زیبایی پوست با انجیر خشک

سلامت پوست یکی از نکات مهمی است که افراد باید نسبت به آن اهمیت زیادی قائل شوند. پوست یکی از فاکتورهای مهم زیبایی خواهد بود که باعث می‌شود ظاهر انسان زیبایی و جوانی خود را از دست ندهد. به همین خاطر باید از پوست مراقبت‌های لازم را به عمل آورد تا پوست زود هنگام دچار مشکلاتی نظیر خشکی و یا پیری زودرس نشود و روند طبیعی خود را طی کند. زیبایی پوست با انجیر خشک یک روش عالی و مقرون به صرفه است.

مشکلاتی که برای پوست به وجود می‌آید شامل:

  • ایجاد چروک بر روی پوست
  • پیری زودرس برای پوست
  • التهابات پوستی
  • لک پوست
  • آکنه در پوست

برای از بین بردن مشکلاتی که برای پوست به وجود می‌آید می‌توان از مواد طبیعی و مفید بهره‌مند شد. هنگامی که مواد مغذی و مفید به بدن نرسد تاثیرات آن بر روی پوست نمایان می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات زود هنگامی برای پوست باید از میوه‌ها بهره‌مند شد یکی از میوه‌هایی که به شدت برای پوست مناسب است و بسیار توصیه شده است انجیر است.

انجیر دارای مواد مغذی بسیار زیادی است که می‌تواند تمامی موادی را که پوست به آن‌ها نیاز دارد را برطرف سازد. از بین بردن چین و چروک پوست و آبرسانی قوی دو فاکتور مهمی است که در اثر خوردن میوه خشک انجیر در بدن و برای پوست به دست می‌آید.

انجیر تازه

با انجیر از شر جوش رهایی یابید

نکته دیگری که برای انجیر وجود دارد از بین بردن جوش است. جوش یکی از علت‌هایی است که باعث از بین بردن زیبایی پوست می‌شود و زمانی که بر روی پوست به وجود می‌آید جای آن بر روی پوست باقی می‌ماند صاف و یکدست بودن پوست را از بین می‌برد. به همین خاطر مصرف انجیر خشک می‌تواند از بین برنده جوش باشد. حتی به کار بردن انجیر تازه نیز می‌تواند برای از بین بردن جوش و همین طور جای  جوش مناسب باشد. برای این کار می‌توان از انجیر تازه بر روی پوست بهره‌مند شد تا هم از جوش‌هایی که بر روی صورت وجود دارد جلوگیری کرد و هم اینکه جای جوش از بین برود. ماسک دیگری که می‌توان از انجیر برای پوست به دست آورد ترکیب  انجیر با موادی همچون پودر جو و شیر و زنجبیل است.

اندازه‌ای که برای مصرف این مواد وجود دارد به این شکل است که از آن تنها دو قاشق چایخوری باید استفاده شود بیشتر از آن تاثیر زیادی را بر روی پوست به وجود نخواهد آورد و شکل مطلوب آن تنها به میزان دو قاشق چایخوری خواهد بود. خاصیت‌هایی که انجیر خشک برای بدن دارد بسیار زیاد است و در طب سنتی نیز از انجیر بسیار یاد شده است. انجیر خشک و دنیایی از خواص بی‌شمار آن را از دست ندهید.

فواید انجیر برای از بین بردن جوش های صورت

خواص انجیر خشک

خواص میوه خشک برای بدن فوق‌العاده است، اما مهم‌ترین خواص انجیر خشک عبارت است از:

  • از بین بردن استرس و ایجاد آرامش
  • برطرف‌کننده چاقی
  • تقویت حافظه
  • برطرف‌کننده زخم
  • از بین برنده سرفه
  • قند خون را کاهش می‌دهد
  • از بین برنده صرع
  • از بین بردن بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و کبد و طحال

با این حال انجیر خشک یکی از مرغوب‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌هایی است که در صنعت مراقبت از پوست به کار برده می‌شود و توصیه‌های زیادی به مصرف آن می‌شود. انجیر خشک با کیفیت را از مراکز معتبر فروش میوه خشک با قیمت مناسب تهیه کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

از عصاره انجیر برای مواد آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود با این حال توصیه‌ای که اکیداً برای مصرف این مواد وجود دارد این است که تا جایی که امکان دارد از انجیر به صورت طبیعی بهره‌مند شد تا اینکه به صورت صنعتی آن را مورد استفاده قرار داد. انجیر خشک نه تنها برای پوست بلکه برای سایر قسمت‌های بدن مفید است و مصرف آن بدن را سالم نگه می‌دارد. در نتیجه مطلوب است که بتوان از انجیر به صورت طبیعی بهره‌مند شد. انجیر یکی از میوه‌هایی است که در قرآن نیز از آن یاد شده است و به نوعی میوه بهشتی نیز محسوب می‌شود. انجیر خشک و یا تازه را باید در سبد غذایی قرار داد و به صورت روزانه آن را مصرف کرد.

انجیر خشک برای درمان بیماری ها

ماسک انجیر

برای اینکه بتوان از خاصیت انجیر به صورت‌های دیگری نیز استفاده کرد پیشنهاد می‌شود که از ماسک انجیر نیز غافل نشوید. گاهی اوقات برخی از افراد هستند که از مصرف میوه لذت نمی‌برند و یا اینکه میوه‌خوار نیستند به همین خاطر توصیه می‌شود که از انجیر و سایر میوه‌ها به شکل‌های دیگری بهره‌مند شوند که یکی از این شکل‌ها به کار بردن میوه به صورت ماسک بر روی صورت است. ماسک انجیر یکی از ماسک‌های محبوبی است که برای پوست توصیه می‌شود. ماسک انجیر باعث زیبایی، شادابی و همین طور جوان‌سازی پوست می‌شود.

نحوه ساخت ماسک انجیر

برای ساخت ماسک انجیر، ابتدا باید از انجیر تازه برای این کار استفاده کرد. البته انجیر خشک بیشتر جنبه مصرفی دارد تا اینکه از آن برای ماسک بهره‌مند شد. بنابراین از انجیرهای تازه و درشت برای تولید ماسک استفاده می‌شود. ابتدا باید انجیر را به دو قسمت تقسیم کرد و بعد از آن گوشت داخلی میوه انجیر را از آن خارج نمود. بعد از اینکه گوشت میوه از آن خارج شد با استفاده از گوشتکوب به خوبی باید آن را کوبید تا له شود بعد  از اینکه گوشت میوه له شد بایدبه آن یک  قاشق عسل اضافه کنید. ماده دیگری که در کنار عسل و در داخل ماسک از آن استفاده می‌شود ماست است. ماست می‌تواند با توجه به خاصیت‌هایی که دارد و همین طور میزان خنک‌کنندگی موجود در خود گرمای بیش از حد پوست را از بین ببرد.

بعد از اضافه کردن ماست به ماسک مورد نظر باید آن را بر روی پوست قرار داد. مدت زمانی که ماسک بر روی پوست قرار داده می‌شود نباید بیشتر از پنج دقیقه باشد. بعد از اینکه زمان مورد نظر از قرار دادن ماسک بر روی پوست  ایجاد شد باید پوست را با استفاده از آب تمیز کرد در این مرحله باید آب سرد برای شستشو به کار برده شود. ماسک انجیر باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود  و بهترین فاکتور برای زیباسازی پوست است.

برای پوست‌هایی که زبر شده‌اند و میزان نرمی خود را از دست داده‌اند توصیه می‌شود که انجیر خشک شده را مصرف نمایند یا اینکه از انجیر تازه به صورت ماسک که در بالا به آن اشاره شد استفاده کنند. انجیر خشک شده می‌تواند پوست صورت را نرم کند و از زبری و خشکی نجات دهد. زبری پوست یکی از نکاتی است که برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و شکل مطلوبی ندارد اما با مصرف انواع میوه خشک قابل درمان است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *