خواص فوق‌العاده‌ی زردآلوی خشک

زردآلو یکی از دلفریب‌ترین میوه‎‌های فصل تابستان است که آشیانه‌ی آن در کشورهای آسیایی است.
این میوه‌ی بسیار ارزشمند برای نخستین بار توسط یونانیان به اروپا آورده شد، که زردآلو را به عنوان “تخم مرغ های طلایی خورشید” نامگذاری کردند.
زردآلو بادامی، زردآلو قیفی، زردآلو درشتی، زردآلو نخجوان، زردآلو شکر پاره، زردآلو سفید، زردآلو قوامی، زردآلو رجبعلی و  زردآلو ملقی از گونه‌ها بسیار معروف زردآلو می‌باشند که در طعم و مزه با هم تفاوت دارند.
در همه‎‌ی فصل سال می‌‎توانیم زردآلو داشته باشیم و از خوردن آن لذت ببریم، یکی از روش‌های سالم برای نگهداری زردآلو خشک کردن است، از پر‎طرفدار‎ترین میوه‌های خشک در بین اکثر افراد زردآلوی خشک شده است که طعم فوق‎‌العاده‌‎ای دارد.
برای تولید میوه خشک در اصفهان از میوه‎‌های مرغوب و مطلوب استفاده می‌‎شود تا در طول فرایند خشک شدن طعم عالی و کیفیت خود را حفظ کند. برای تولید زردآلوی خشک شده باید از زردآلوهای مرغوب و ممتاز استفاده شود.
امروزه بعضی از مناطق اصلی تولید زردآلو کشورهای ترکیه، ایران، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سوریه، یونان و چین هستند. میوه‌ی زرد آلو به میوه‎‌ی هلو بسیار نزدیک است و مزه‌‎ی خوشمزه‌‎ی آن هر سلیقه‎‌ای را به خود جذب می‌کند.
میوه‎‌ی خشک خوش طعم زرد آلو را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و نتایج آن را پس از گذشت مدتی بررسی کنید. قطعا از مشاهده‌ی نتایج، شگفت‌زده خواهید شد.

زرد آلو خشک | پارسیا پخش زردآلو یک درخت برگریز متوسط است که بهترین رشد را در خاک‌های شیب‌‎دار کوهستانی دارد. در طول بهار، بسیاری از گل‌های زیبا و صورتی رنگ آن شکوفه می‌زند.
زردآلو تازه و رسیده طعم شیرین شبیه آلو دارد. زردآلو خشک شده دارای مواد مغذی بیشتر نسبت به انواع تازه است. هسته دانه آن نیز خوراکی و طعمی مانند بادام دارد. از روغن استخراج شده هسته‌های زردآلو می‎‌توانید در پخت و پز استفاده کنید.

مزایای فوق‌العاده‌ی میوه خشک زردآلو

امروزه اکثر ما از خواص و مزایای میوه خشک آگاه هستیم و می‌دانیم تنها مصرف روزانه‌‎ی چند عدد میوه خشک ارزش غذایی بالایی دارد و انواع مواد معدنی و ویتامین‎‌های بدن ما را تامین می‌کند.
در اینجا به چند مورد از خواص فوق‌العاده‌‎ی زرد آلوی خشک شده اشاره می‌کنیم.

کم کالری

میوه‎‌های تازه کم کالری هستند، زردآلو خشک شده حاوی 200 کیلوکالری در هر 100 گرم است. با این وجود، آن‌ها یک منبع عالی از فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. میوه‌های غنی شده با Phytochemicals به سلامت بدن کمک می‌‎کنند تا از بیماری قلبی، کاهش LDL (کلسترول بد) و سرطان جلوگیری کنند.

میوه خشک اصفهان | پارسیا پخش

منبع غنی از ویتامین A

زردآلو خشک شده منبع خوبی از ویتامین A و کاروتن است. هر 100 گرم زرآلوی خشک شده حاوی 64٪ ویتامین A مورد نیاز روزانه‎‌ی بدن است. این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده که برای بدن ضروری هستند. ویتامین A نیز برای حفظ مخاط، پوست سالم، بینایی، استحکام استخوان، تنظیم ژن و سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است.
مصرف میوه خشک زردآلو که غنی از کاروتن‌هاست به محافظت از بدن در برابر سرطان‌های ریه و دهان کمک می‌کند.
کاروتن‌ مانع از تولید رادیکال‌‌های آزاد اکسیژن در بدن می‌شود و عملکرد مستقل از ویتامین A در بدن دارد. رادیکال‌‎های آزاد پروتئین و چربی‌‌های غشای سلول‌ها را تخریب می‌کنند.
سرطان، بیماری‌‎های قلبی عروقی، سکته‌‌های مغزی و قلبی، آب مروارید، بیماری پارکینسون، اختلال هماهنگی حسی و حرکتی در سیستم عصبی از بیماری‌هایی هستند که بر اثر رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آیند. مصرف منظم زردآلوی خشک می‌تواند نیاز بدن به کاروتن را تامین کند.
خواص ویژه‌ی میوه خشک برای اکثر افراد مشخص شده است از این رو بسیاری از فروشگاه‌های معتیر انواع میوه خشک را از مراکز پخش عمده میوه خشک به صورت عمده یا جزئی تهیه می‌کنند.

زرد آلو خشک | پارسیا پخش

دارای ویتامین C

میوه خشک زردآلو حاوی ویتامین C است، ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونی افزایش می‌دهد، ویتامین C به بدن انسان کمک می‌‎کند که رادیکال‌‎های مضر اکسیژن آزاد را از بین ببرد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام سرماخوردگی زردآلوی خشک شده که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است را مصرف کنید.

منبع غنی از مواد معدنی

میوه خشک زردآلو منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، روی، کلسیم و منگنز است. پتاسیم یک ماده معدنی است که برای قلب مفید است. پتاسیم یک جزء مهم از مایعات سلولی بدن است که به تنظیم ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند.
مزایای میوه خشک برای سلامت قلب و تیروئید بسیار زیاد است. ما با قرار دادن مقداری از میوه‎‌های خشک در رژیم غذایی، می‌توانیم به سلامت قلب خود کمک کنیم، از این رو بهتر است افراد سالمند در برنامه‌ی غذایی خود به طور منظم از میوه خشک استفاده کنند تا فشار خون و تعداد ضربان قلب آن‌ها منظم شود.

مقدار کل آنتی اکسیدان یا ORAC زردآلو خشک شده 1115 میکرولیول TE / 100 گرم است. برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند لوتئین، زاکسانتین و بتا کریپتوکسانتین به عنوان محافظان علیه رادیکال‌های آزاد اکسیژن عمل می‌کنند که نقش مهمی در پیشگری از پیری، سرطان و بیماری‌های مختلف دارند.

مصرف میوه‌های خشک شده همچون زردآلوی خشک که منبع غنی از زاکسنتین هستند به چشم‌ها کمک می‌کند تا از بیماری ماکولا که مرتبط با سن، به ویژه در افراد مسن‌تر است، محافظت کند.
از این رو افراد سالمند می‌توانند با تهیه میوه خشک اصفهان و مصرف منظم آن، از چشم‌های خود مراقبت کنند.

زرد آلو خشک | پارسیا پخش

روش نگهداری زردآلو خشک

زردآلوی خشک شده که مزه‎‌ی خوش طعمی دارد به راحتی قابل نگهداری است، کافی است آن‌ها را در ظروف درب‌دار و به دور از نور خورشید در جای خنک و یا یخچال نگهداری کنید.
مخلوط زردآلوی خشک شده با انواع میوه‎‌های خشک شده، ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌شود که برای همه‌ی افراد در رده‎های سنی مختلف مفید است.
قیمت میوه خشک در اصفهان با توجه به کیفیتی که دارد بسیار مناسب است، شما می‌توانید انواع میوه خشک را با قیمتی خوب از فروشگاه‎‌های معتبر تهیه کنید و از خوردن این تنقلات سالم در طول روز لذت ببرید.

کاربرد زردآلوی خشک

از قطعه‎‌های زردآلوی خشک شده برای تزیین انواع کیک‎‌ها، بستنی‎‌ها، شیرینی‎‌ها و ژله‎‌ها استفاده می‌شود.
زردآلو خشک در تهیه مربا، مارمالاد، شربت و ژله کاربرد دارد. از میوه‎‌های خشک زردآلو در صنعت شیرینی و کیک‌پزی استفاده می‌شود که در بهتر شدن طعم و مزه‌ی کیک بسیار تاثیر‎گذار است.
والدین می‌توانند از زردآلوی خشک شده برای تغذیه‌ی فرزندان خود استفاده کنند، ارزش غذایی بالای انواع میوه خشک و زردآلوی خشک شده در یادگیری تاثیر‌گذار است، علاوه بر این انرژی از دست‌رفته‎ را باز می‌گرداند و سبب افزایش تمرکز می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *