خواص آناناس خشک برای پوست

آناناس به دلیل ساختار گوشتی بودن آن، کاربرد بسیار زیادی برای مصرف به صورت خشک شده دارد. آناناس خشک، با توجه به وجود مواد و ویتامین‌های معدنی و مفید در خود، در کشور‌های اروپایی میزان مصرف بالایی را به خود اختصاص داده است.

با این حال، در کشور‌های آسیایی، مصرف آناناس خشک شده، بسیار کمتر از کشور‌های اروپایی است. اما با توجه به طعم و مزه‌ی خوبی که آناناس خشک شده دارد، خرید میوه خشک آناناس در کشور ما بیشتر شده است. میوه آناناس به عنوان یک میوه گرمسیری خشک شده، سرشار از ویتامین‌های زیادی شامل: ویتامین سی، ویتامین آ و ویتامین ب است. املاح معدنی زیادی نیز در میوه آناناس دیده می‌شود که شامل: آهن، فسفر، پتاسیم و کلسیم است.

خواص آناناس خشک برای پوست

خاصیت آناناس خشک برای سلامتی معجزه می‌کند، یکی از ویژگی‌های بی نظیر برای پوست، مصرف آناناس خشک است. آناناس خشک، تاثیر زیادی بر روی سلامتی پوست دارد. از این جهت، بهره‌مندی از آناناس خشک شده، سطح آنزیم‌هایی نظیر بروملین را افزایش می‌دهد.

آنزیم بروملین، باعث از بین بردن سلول‌های مرده در پوست می‌شود. استفاده از آناناس خشک شده، باعث جریان یافتن این آنزیم در پوست می‌شود. به این ترتیب، جوان سازی پوست به کمک آناناس به شکل قابل قبولی ایجاد می‌شود.
از دیگر ویژگی‌های موجود برای آناناس به شکل خشک شده، شامل موارد به شکل زیر است:

  • از میان بردن شکاف لب
  • از بین بردن ترک‌های پوستی
  • رفع چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی پوست

با وجود ویتامین سی در آناناس، تمامی موارد فوق، بر روی پوست به وجود نمی‌آیند. ویتامین سی، چین و چروک موجود بر روی پوست را از بین می‌برد. با آناناس خشک شده، ماسک تهیه نمایید.

در زمان‌هایی که دسترسی به آناناس تازه وجود ندارد به کار بردن آناناس خشک شده برای تهیه ماسک به شدت الزامی است. ابتدا برای این کار، باید آناناس خشک شده را به شکل پودر درآورد. البته پودر‌های آماده آناناس به شکل خشک شده نیز وجود دارد. به کار بردن پودر آناناس خشک شده، برای تهیه ماسک صورت مناسب‌تر است.

البته قبل از بهره‌مندی از آناناس خشک شده یا تازه آن، ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست خود قرار دهید. با قرار دادن آناناس بر روی پوست، با پدیدار شدن نقاط قرمز رنگ بر روی پوست، آلرژی بودن بدن نسبت به آناناس مشخص می‌شود. به همین خاطر، عدم توصیه مصرف آناناس برای افرادی که به آن حساسیت دارند.آناناس خشک شده

ماسک آناناس خشک برای پوست چرب

برای پوست چرب، به کار بردن ماسک لازم است. بهترین میوه خشک برای پوست و مو آناناس خشک است، ماسک آناناس، یکی از فاکتور‌های مهم برای پوست چرب است. با در دسترس نبودن میوه آناناس تازه، باید از قطعه‌های خشک شده آن استفاده کرد. البته برای بهره‌مندی از قطعه‌های خشک شده آناناس، ابتدا باید برش‌های آناناس را به شکل پودر شده در آورد.

پودر کردن آناناس زرد حبه ای منجر به استفاده راحت‌تر از آن در ماسک می‌شود. پودر آناناس خشک شده را در داخل مقداری از عسل و جو قرار دهید. ترکیبات ایجاد شده را به خوبی مخلوط نمایید. قبل از به کار بردن ماسک آناناس بر روی پوست، پوست خود را به خوبی با آب تمیز نمایید. با تمیز کردن پوست صورت با آب، مقادیری از ماسک مورد نظر را بر روی پوست خود قرار دهید.
مدت زمان استاندارد و مناسب برای قرار دادن ماسک آناناس، به مدت یک ربع است. بعد از شستشو صورت، باید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایید.

یکی از روش‌های دیگر برای روشن کردن پوست به کمک آناناس است. آناناس خشک را با سه قاشق چایخوری برنج به شکل پخته شده، ترکیب نمایید. البته می‌توان در این روش، از روغن نارگیل نیز استفاده کرد. یک لایه ضخیم از ماسک آناناس را بر روی صورت قرار دهید.

قرار دادن لایه ضخیم از ماسک آناناس بر روی پوست، به دلیل پوشش دهی مناسب ماسک است. بنابراین برای قرار دادن هر نوع ماسکی بر روی پوست، ابتدا باید مقادیر زیادی از مواد ماسک را بر روی پوست قرار داد. ایجاد پوشش مناسب برای پوست، تمامی ویتامین‌های موجود در ماسک را به تمامی نقاط پوست صورت می‌رساند.

هلو خشک و آناناس خشک، هر دو این دو میوه، برای سلامتی پوست به شدت مفید و کارآمد هستند. از این لحاظ، می‌توان از دو میوه هلو و آناناس به شکل ترکیبی و خشک شده استفاده کرد. جدای به کار بردن پودر هلو و آناناس باید از پودر شیر خشک نیز باید استفاده کرد. قرار دادن پودر شیر خشک، یک مایه قوام شکلی را برای ماسک به وجود می‌آورد.

تکه های آناناس خشک شده

یکی از مهم‎ترین خواص آناناس خشک شده بر طرف کردن خشکی پوست است، برای پوست‌های خشک، به کار بردن آناناس گزینه بسیار مناسبی است. آناناس خشک برای پوست خشک، خاصیت بسیار بی نظیری را به وجود می‌آورد.
به مقدار یک قاشق چای خوری از پودر آناناس خشک شده را در مقداری از خیار قرار دهید. از روغن لاوندر برای این ترکیب فوق العاده و بی نقص استفاده نمایید. به کار بردن این ماسک، یک آبرسان قدرتمند برای پوست است. بهره‌مندی از آناناس خشک شده، برای تامین انرژی در طول روز نیز به شدت مفید است. برای ورزشکاران مصرف میوه خشک، مخصوصأ آناناس خشک شده به شدت توصیه شده است.

آناناس خشک شده، دارای قند طبیعی است. یکی از نکات مهم دیگر برای خرید آناناس خشک شده، نسبت به اضافه کردن مواد قندی به داخل آن‌ها است.
بنابراین باید از آناناس‌های خشک شده، بدون مواد قندی استفاده کرد.

پودر شکر و افزودن مواد قندی بر روی میوه خشک از هر نوعی، میزان قند آن را افزایش می‌دهد. با تهیه میوه خشک ساده و بدون قند اضافی و مصنوعی، سلامت بیشتری را برای بدن خود به وجود آورید.
حفظ سلامت بدن، با خوردن مواد مغذی و خوراکی‌های مفید، ایجاد می‌شود. اصلاح تغذیه، در حال حاضر، یکی از فاکتور‌های مهم برای رسیدن به بدنی سالم است.
از این جهت، باید به درستی از خواص و ویژگی‌های موجود در آناناس استفاده کرد. با توجه به این موضوع، مصرف آناناس خشک، یک میان وعده فوق العاده در طول روز برای افراد است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *