خشک کردن توت فرنگی

توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است که اغلب افراد آن را دوست دارند و برخی علاوه بر این که به عنوان یک میوه به صورت میان وعده مصرف می‌کنند. از آن برای انواع دسرها و شیرینی‌ها و کیک‌ها برای تزیین و چیدمان آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.
برخی از افراد ترجیح می‌دهند که توت فرنگی را مانند سایر میوه‌های دیگر مثل پرتقال، سیب، موز، گلابی، آلو، انجیر و غیره به صورت خشک مصرف کنند در این مطلب روش‌های خشک کردن توت فرنگی این میوه خوشمزه را برای شما دوستان شرح می‌دهیم.

روش‌های خشک کردن توت فرنگی

توت فرنگی همانطور که گفتم در فصل تابستان وجود دارد متاسفانه عمر کوتاهی نیز دارد و به دلیل کوچک بود و حجم کم آن زمانی که خشک می‌شود حجم آن نیز بسیار کم می‌شود.

مرحله اول خشک کردن توت فرنگی

برای خشک کردن توت فرنگی بهتر است در ابتدای امر آن‌ها را خوب بشویید و توت‌هایی که بسیار له شده و یا گندیده است را از توت‌های سالم جدا کنید.
سپس توت‌های سالم را از وسط توسط چاقو نصف کنید و داخل یک سینی با فاصله در کنار هم بچینید.
در نهایت سینی را در مقابل آفتاب قرار دهید تا کاملا آب توت فرنگی‌ها تبخیر شود. بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که توت‌ها کاملاً خشک هستند و برای خوردن و پذیرایی در مقابل افراد مناسب هستند.

مرحله دوم برای خشک کردن توت فرنگی

بعد از شستشوی توت فرنگی‌ها و برش دادن آن‌ها بهتر است آن‌ها را داخل سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید تا خشک شود البته توجه داشته باشید که نباید حرارت درجه فر آنقدر زیاد نباشد که باعث خشک شدن بیش از حد توت فرنگی‌ها شود.
شما می‌توانید برای این که توت فرنگی‌ها خوشمزه‌تر شوند قبل از گذاشتن در فر روی آن‌ها شکر بپاشید و بعد داخل دستگاه فر قرار دهید. تا فرایند خشک شدن انجام شود. همچنینی برای خشک کردن توت فرنگی می‌توانید از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید.

روش‌های خشک کردن توت فرنگی

مشخصات توت فرنگی

توت فرنگی منبع غنی از ویتامین‌های B، C، U می‌باشد همچنین دارای مواد معدنی آهن، فسفر، سیلیس، ید، پتاسیم، منیزیم، سدیم می‌باشد.

خواص توت فرنگی

از مهم‌ترین خواص توت فرنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  1. برطرف کردن حساسیت و آسم
  2. بهبود بیماری قلبی
  3. پیشگیری از سرطان
  4. بهبود یبوست
  5. درمان دیابت
  6. جلوگیری از سرطان مری
  7. سفید کردن دندان‌ها
  8. پیشگیری از سکته
  9. درمان افسردگی
  10. فواید توت فرنگی در بارداری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. برطرف کردن حساسیت و آسم

توت فرنگی چه تازه و چه خشک به دلیل وجود اثرات ضد التهابی کورستین می‌تواند علائم حساسیت نظیر آبریزش بینی، کهیر، آبریزش چشم بهبود بخشد.
با مطالعات و آزمایشاتی که توسط برخی از محققین و کارشناسان در این زمینه صورت گرفته شده است دریافته‌‌اند که بیماری آسم با مصرف بسیار زیاد مواد مغذی که حاوی ویتامین C است تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
قیمت میوه خشک توت فرنگی در برابر خواص بی‌نظیری که دارد، بسیار مقرون به صرفه است.

روش‌های خشک کردن توت فرنگی

2. بهبود بیماری قلبی

توت فرنگی خشک به دلیل داشتن پلی فنول بالا برای پیشگیری ساخت پلاکت و کاهش فشار خون توسط مکانیزم‌های ضد التهابی، درمان قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد. وجود فیبر و پتاسیم موجود در توت فرنگی به بهبود قلب کمک می‌کند.
طبق مطالعات که متخصصین در این زمینه انجام دادند توت فرنگی به دلیل داشتن پتاسیم احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را به حداقل خود می‌رساند.

3. پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی برای افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می‌شود با آزاد کردن رادیکال‌های مقابله می‌کند و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و التهاب‌ها و ترشحات را در بدن به حداقل می‌رساند. مراکز فروش عمده میوه خشک انواع میوه خشک را با قیمتی مناسب‌تر از فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند. با خرید از مراکز عمده فروشی می‌توانید میوه خشک توت فرنگی را با قیمتی مناسب‌تر خریداری کنید.

4. بهبود یبوست

به دلیل خوردن مواد غذایی که محتوای اصلی آن تشکیل شده از آب و فیبر میوه‌هایی مانند توت فرنگی، هندوانه، انگور، طالبی و سایر میوه‌های از این دست که می‌تواند به منظم کردن روده‌ها کمک شایانی کند. از مهم‌ترین فواید فیبر باعث کاهش یبوست و افزایش مدفوع در بدن می‌شود.

5. درمان دیابت

با پژوهش‌ها و آزمایشات که توسط محقیق صورت گرفته است دریافته‌‌اند که خوردن 37 عدد توت فرنگی در طی روز می‌تواند به صورت قابل توجهی از عوارض و بیماری‌های کلیویی، دیابت و نوروپاتی جلوگیری کند.
انواع میوه‌های خشک انتخاب سالمی برای مصرف یک میان وعده به شمار می‌آیند.

روش‌های خشک کردن توت فرنگی

6. جلوگیری از سرطان مری

توت فرنگی به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا و مصرف منظم آن می‌تواند از بیماری‌های قلبی تا 32 درصد در خانم‌ها کاهش دهد.
خانم‌هایی که حداقل سه عدد توت فرنگی در هفته مصرف می‌کنند می‌توانند از خطرات ناشی از حمله قلبی و ضد التهاب را تا حد زیادی کاهش دهند و در معرض آسیب‌های و مشکلات ناشی از کلسترول از بدن محافظت می‌کند.
قیمت میوه جات خشک شده در مراکز و فروشگاه‌های مختلف بنا بر کیفیت و نوع برند میوه خشک فرق دارد.

7. سفید کردن دندان‌ها

مسلماً اکثر افراد دوست دارند دندان‌های سفیدی داشته باشند و از داشتن آن لذت می‌برند برخی از افراد برای سفید کردن دندان‌های خود به متخصصین و دندانپزشک‌ها مراجعه می‌کنند و هزینه‌های زیادی را بابت آن پرداخت می‌کنند اما شما می‌توانید به یک روش کاملا طبیعی و خانگی دندان‌های خود را سفید و درخشان کنید.
برای این منظور توت فرنگی‌های تازه و رسیده را با نصف قاشق چای خوری بکینگ پودر مخلوط کنید یک مایع خمیر مانند درست می‌شود آن را بر روی دندان‌های خود قرار دهید تا متوجه سفید شدن دندان‌های خود شوید.

یکی از مهم‌ترین راهکارها برای سفید کردن دندان‌ها این است شما با ترکیب کردن توت فرنگی خشک و بکینگ پودر که نتیجه‌ی آن اسید مالیک است که یک پاک‌کننده قدرتمندی به دست می‌آید این ماده قابلیت از بین بردن تمامی لکه‌های سیگار، قهوه را بر روی دندان‌ها دارد و از سوی دیگر خاصیت سفید کنندگی بالایی نیز دارد.

البته باید توجه داشته باشید که از این ترکیب نباید بیش از حد استفاده کنید، زیرا ممکن است به مینای دندان‌های شما آسیب برساند این روش یک روش مقطعی است و برای این که بخواهید به صورت اصولی و اساسی دندان‌های خود را جرم گیری کنید باید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

8. پیشگیری از سکته

توت فرنگی تازه یا توت فرنگی خشک فرقی نمی‌کند دارای آنتی اکسیدان کورستین و آنتوسیانین‌های موجود در توت فرنگی که باعث جلوگیری از لخته شدن خون و مانع از سکته می‌شود.

9. درمان افسردگی

توت فرنگی غنی از فولات است که از بیش از اندازه از هموسیستئین در بدن پیشگیری می‌کند.
زیرا وجود این ماده می‌تواند مانع از رسیدن خون به سایر بخش‌های مغز شود. وجود این هورمون در بدن می‌تواند احساسات روحی و همچنین خواب را کنترل کند و باعث اشتها بیشتر در افراد می‌شود.

فواید توت فرنگی در بارداری

توت فرنگی به دلیل اسید فولیک موجود برای نقص لوله عصبی در نوزادان الزامی است و از آن‌ها مراقبت می‌کند.

برای خرید توت فرنگی خشک از فروشگاه پارسیا پسند با شماره ۰۹۱۳۳۱۰۶۵۳۴ تماس بگیرید و از طعم فوق‌العاده‌ی این میوه خشک خوشمزه لذت ببرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *