تجارت میوه خشک

یکی از کسب و کارهایی که امروزه بسیار پرسود و پرطرفدار است تجارت میوه خشک است که می‌تواند از هدر رفتن بسیاری از میوه‌ها و ضایعات محصولات کشاورزی ایران جلوگیری کند تقریباً این ضایعات نزدیک به 30 درصد است. راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بهترین و موثرترین شیوه برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی است.

آجیل میوه خشک

مجموعه‌ای از میوه‌هایی است که با تبخیر آب آن خشک می‌شود و باعث ماندگاری بیشتر میوه‌ها می‌شود. خشک شدن میوه‌ها می‌تواند از فساد میکروبی میوه‌ها جلوگیری کند.

تجارت میوه خشک

با افزایش توسعه و پیشرفت‌هایی که در صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی شده است. یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های بومی در مناطق روستایی است که موجب شده است:

  • تا روستاییان از روستا با شهرها مهاجرت نکنند.
  • مانع از هدر رفتن ضایعات و محصولات کشاورزی شده است.
  • بالا رفتن ارزش افزوده محصولات و پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی مناطق روستایی شده است.
  • با افزایش تولید مرغوب و باکیفیت همچنین بسته‌بندی محصولات کشاورزی باعث شده است تا توانایی رقابتی در بازارهای صادراتی پیش از پیش فراهم شود. از جمله میوه‌هایی مانند سیب، قیسی، نارگیل، گلابی، موز، پرتقال و سایر میوه‌های دیگر که بتوان با آن‌ها چیپس میوه تهیه کرد.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند تقاضای شما را برای صادرات میوه خشک افزایش دهد خشک کردن میوه‌ها به روش ارگانیک است با این شیوه شما نباید هیچ ماده افزودنی یا مواد شیمیایی به میوه‌ها اضافه کنید.

اهمیت تجارت میوه خشک و صنعت خشکبار

از مهم‌ترین علت‌های مهم بودن تجارت میوه خشک و خشکبار به صورت فصلی و منطقه‌ای وجود محصولات کشاورزی مختلف در دنیا است. با توجه به تقاضای برخی از کشورها به اینگونه از محصولات به دلیل شرایط جوی و اقلیمی همچنین افزایش هزینه‌های حمل و نقل و محدود بودن مدت زمان نگهداری از آن‌ها از مهم‌ترین دلایل اهمیت این دست از محصولات کشاورزی در حال حاضر می‌باشد.

اهمیت تجارت میوه خشک و صنعت خشکبار

نحوه راه‌اندازی کسب و کار میوه خشک

افرادی که تمایل دارند به تجارت میوه خشک رو بیاورند لازم است که در مورد این شغل آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند. هزینه‌ای که برای راه‌اندازی این تجارت نیاز است چندان قابل توجه نیست. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که تمایل دارند در حوزه تجارت و صادرات فعالیت کنند تجارت میوه و خشکبار است.

دلایل اهمیت تجارت میوه

از مهم‌ترین دلایل اهمیت تجارت میوه وجود هشدارهای بسیاری است که سازمان جهانی محیط‌ زیست، به حوزه صادرات ورود پیدا کرده است. ممکن است تا حدودی چالش‌برانگیز باشد. این در صورتی است که بخواهیم مطرح کنیم که تجارت میوه خشک نیازی به وجود آب برای تولید و عرضه ندارد، افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند صرفاً به این دلیل وارد این عرصه و تجارت شوند.

چنانچه به سلامت و حفظ محیط‌ زیست اهمیت می‌دهید همچنین به سود بیشتر و ساده بودن یک تجارت خاص فکر می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمینه تجارت میوه خشک ورود پیدا کنید. قیمت میوه خشک مناسب است و افراد مختلف از هر قشری قادر به تهیه میوه خشک هستند. علاوه بر این به دلیل طعم و خواص میوه خشک، بازار فروش میوه خشک متقاضیان زیادی دارد.

دلایل اهمیت تجارت میوه

کمک اقتصادی به ایران با تجارت میوه خشک

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین موارد اهمیت تجارت میوه خشک، توجه ویژه و خاص به صادرات میوه‌های خشک به کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا می‌باشد. بیشتر کسب و کارها برای شروع فعالیت خود نیاز به سرمایه زیاد، زمان زیاد همراه با سوددهی متغیر می‌باشند.

در حالی که اگر از یک استراتژی موثر پیروی نکنید، به راحتی می‌توانید فرایند صادرات این نوع محصولات را انجام دهید. کشور ایران بر اساس جنبه‌های مختلف توانایی عرضه محصولات و تولیدات خاص را دارد البته با توجه به صادرات میوه‌های خشک می‌توان ظرفیت بسیاری برای کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی و آسیایی فراهم نمود.

بهترین کشورهای صادرکننده میوه خشک

صادرات میوه خشک فرصت‌ها و تهدید‌های زیادی به دنبال دارد. زمانی که به این می‌خواهید این تجارت را راه‌اندازی کنید بایستی به طور کامل این تجارت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. به شمار کشور‌های صادرکننده میوه خشک روز به روز اضافه می‌شود، برای اینکه این تجارت سودآوری زیادی برای شما داشته باشد لازم است که توجه و تمرکز بیشتری بر روی کشورهایی که قصد صادرات میوه خشک به آن‌ها را دارید معطوف کنید؛ زیرا بسیاری از کشورها هستند که به دلیل شرایط و موقعیت اقلیمی که دارند امکان خشک کردن و تولید میوه خشک در آن‌ها وجود ندارد؛ مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه‌های شمالی کشور ایران جزو این دسته از کشورها محسوب می‌شوند که علاقه زیادی به میوه‌های خشک دارند و شما با شناسایی بازارهای فروش و میزان تقاضا می‌توانید میوه‌های خشک را به آن‌ها ارائه دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *