مصرف میوه خشک

با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن دستگاه میوه خشک کن برای صرف این کار ما با حجم عظیمی از میوه‌های خشک مواجه شده‌ایم اما واقعیت این است که متاسفانه تعدادی از مردم همچنان فکر می‌کنند که میوه تنها باید به شکل ساده مصرف شود اما  آن‌ها این مسئله را نمی‌‌دانند که بسیاری از میوه‌ها هنگامی که خشک می‌شوند و تبدیل به یک میوه خشک می‌شوند، دارای خواص بیشتری خواهند شد.

به همین دلیل هم بهتر است این میوه‌ها را به شکل خشک مصرف کرد مسئله بعدی که درباره میوه خشک باید به شما بگویم این است که شما نمی‌‌توانید میوه تازه را در هر مکان و زمانی که دوست داشته باشید مصرف کنید به طور مثال یک دانش آموز و یا یک دانشجو نمی‌‌تواند میوه تازه را به دانشگاه برد و یا اقلاً این کار برای او سخت است چرا که باید آن را پوست کنده خرد کرده و داخل ظرف گذاشته و همراه خود به دانشگاه ببرد اما شما می‌توانید با خرید میوه خشک مورد علاقه خودتان از مراکز فروش میوه خشک مقداری از آن‌ها را داخل جیب و یا کت خود گذاشته و هر زمان که دوست داشتید از تمامی این میوه‌ها استفاده کرده و از فواید آن استفاده کنید.

میوه خشک امروزه در سراسر دنیا توانست علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند حتما بسیاری از ما به این مسئله برخورد کرده‌ایم که کودکان رغبت زیادی برای خوردن میوه نشان می‌دهند اما شما می‌توانید با خرید میوه خشک بهداشتی از فروشگاه‌‌‌های معتبر  آن‌ها را به خوردن میوه تشویق کنید چرا که میوه خشک مانند تنقلاتی است که کودک شما آن را در طول روز مصرف می‌کند به دلیل شکل جالبی که دارد اصولاً کودکان ارتباط خوبی با میوه خشک برقرار می‌کند به همین دلیل هم شما می‌توانید فواید میوه را از طریق میوه خشک به بدن کودک تان منتقل کنید حتی می‌توانید میوه خشک را به عنوان یک تغذیه مناسب همراه کودک خود به مدرسه بفرستید.

اثرات مصرف میوه خشک

میوه خشک‌هایی مانند انجیر خشک، خرمای خشک و کشمش که همان انگور خشک است آلو و بسیاری از میوه‌های خشک دیگر علاوه بر تمام  آن‌ها دلایل مهم دیگری دارند که شما می‌توانید این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید این مواد سرشار از ویتامین و مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه‌‌‌های تازه دارد میوه‌‌‌های خشک بدون شک یک منبع بهداشتی برای ما هستند ما به برخی از این فواید اشاره می‌کنیم.

اثرات مهم مصرف میوه خشک

اثرات مهم مصرف میوه خشک عبارت است از:

  1. میوه‌‌‌های طبیعی و ملین
  2. کپسول انرژی
  3. مغذی بودن
  4. تقویت کننده قلب و استخوان
  5. آنتی اکسیدان‌‌‌های قوی

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. میوه‌‌‌های طبیعی و ملین

میوه خشک از همان میوه‌های تازه و طبیعی به دست می‌آید حاوی ۶ برابر بیشتر از میوه‌های تازه است که باعث شست و شوی روده و جلوگیری از یبوست می‌باشد که از این میان می‌توان به انجیر خشک اشاره کرد که ملین بسیار خوبی برای افرادی است که دچار مشکل روده هستند در واقع انجیر خشک دارای فواید بیشتری از انجیر تازه است و شما می‌توانید با خیال راحت از میوه خشک آن استفاده کنید. قیمت میوه خشک انجیر در بازار نوسان دارد.

2. کپسول انرژی

در واقع میوه خشک دارای قندی است که از کالری ارزشمندی برخوردار است میوه خشک می‌تواند ایده آل خوبی برای رفع خستگی و افزایش خشک بینی و اخلاق نیکو است ورزشکاران کودکان و زنان باردار یکی از مصرف کنندگان عالی برای مصرف میوه‌‌‌های خشک هستند.

اثرات مصرف میوه خشک

آیا شما هم برای تناسب اندام و سلامتی خود رژیم گرفته‌اید؟ باید بگویم که تعداد انگشت شماری از موادغذایی هستند که مانعی برای رسیدن به هدف شما نخواهند بود چرا که اکثر مواد غذایی دارای کالری بسیار زیادی هستند اما میوه خشک چربی بسیار کمی دارد که می‌توان آن را به راحتی مصرف کرد حتی از میوه‌های طبیعی و تازه نیز کالری کمتری را به بدن شما می‌رساند اما در عوض می‌تواند به عنوان یک کپسول انرژی برای شما باشد.

3. مغذی بودن

میوه خشک بسیار مغذی است و دارای مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که بدن شما را از بابت آن‌ها غنی میکند مانند ویتامین b۱ و بسیاری از ویتامین‌‌‌های دیگر مطمئن باشید با مصرف این میوه خشک بدن شما حتما از شما تشکر خواهد کرد، چرا که شما کلسیم آهن منیزیم پتاسیم ویتامین و به طور کلی به تقویت استخوان‌‌‌های شما خدمت ویژه‌ای می‌کند میوه خشک می‌تواند گرفتگی عضلات و خستگی شما را کاهش دهد که شما احتمالاً می‌دانید این است که ارزش غذایی آن بسیار بیشتر حتی ۵ برابر از میوه‌های تازه است چرا که وقتی میوه تازه خوش می‌شود آب از بین می‌رود و مواد مغذی در حداکثر آن متمرکز می‌شود. به همین راحتی.

اثرات مصرف میوه خشک

4. تقویت کننده قلب و استخوان

مقدار مصرف بالای میوه خشک موجب از بین بردن مواد اضافی مانند سدیم  می شود. همچنین برای ماهیچه‌ها نیز مفید است بنابراین به ویژه این که سلامتی قلب و عروق شما را سلامت نگه می‌دارد برای سلامت استخوان به عنوان برخی از مطالعات حتی در مورد ارزش عملکردی آلو در زنان یائسه با افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان بررسی شده است همچنین انجیر خشک به دلیل داشتن کسی به بالا بسیار مشهور است.
بهترین میوه خشک استوایی را برای مصرف انتخاب کنید.

5. آنتی اکسیدان‌‌‌های قوی

میوه‌‌‌های خشک دارای ویتامین‌‌‌های e و a پلی فنول‌ها و بسیاری از ویتامین‌‌‌های دیگر که برای به تاخیر انداختن پیری پوست و بدن ما هستند را دارا است هیچ درمانی بهتر است میوه خشک برای از بین بردن چروک‌‌‌های صورت نیست در واقع آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه خشک می‌تواند این فرآیند را به عقب بیندازد.

علاوه بر تمام خواص و ویتامین‌هایی که گفته شد باید به جرأت بگویم که این میوه خشک بسیار خوشمزه و آسان برای استفاده است که به عنوان میان وعده‌‌‌های غذایی که به عنوان دسر و چه به عنوان ماده‌ای برای دستور پخت و پز غذایی مواد خوشمزه.

میوه‌‌‌های خشک احساس لمس استفاده از یک ماده سالم رژیم غذایی ما را می‌دهد و بهتر از همه این که آن‌ها ترکیبات بسیار ساده هستند و شما می‌توانید از اکثر فروشگاه‌‌‌های میوه خشک آن‌ها را به راحتی تهیه نمایید و روزانه و در تمامی فصول میوه مورد علاقه خود را به شکل میوه خشک مصرف کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *