میوه‌های خشک انتخاب سالمی برای مصرف یک میان وعده

بسیاری از ما تاکنون به کرات شنیده‌‎ایم که میوه‌های خشک انتخاب سالمی برای مصرف یک میان وعده هستند. اما چرا میوه خشک انتخاب بسیار خوبی است؟

زیرا انواع میوه‌های خشک شده منابع متمرکز از مواد معدنی مانند آهن، مس، پتاسیم، بتا کاروتن و فیبر هستند، آن‌ها همچنین منابع غنی از قند طبیعی و کالری می‌باشند.

میوه خشک برای یک رژیم غذایی سالم بهترین گزینه است. برای تولید میوه خشک در اصفهان از افزودن مواد افزودنی و شکر به میوه خشک جلوگیری می‎کنند و با رعایت اصول استاندارد در تولید میوه خشک، شرایطی را مهیا می‌‎کنند تا مصرف آن برای رژیم غذایی سالم ما آسیبی به‌ وجود نیاورد.

بعضی از میوه‌‎های خشک داری شکر اضافی هستند و منبع از فروکتوز می‌باشند، اضافه کردن شکر به‌ منظور خوش‌ طعم کردن میوه خشک انجام می‌‎گیرد.
در این مواقع بافت چسبنده‌‎ای از میوه خشک روی دندان‌های ما را می‌گیرد که برای جلوگیری از آسیب به دندان‎‌ها لازم است پس از خوردن میوه‌ها خشکی نظیر، کشمش، آلو و … دندان‌های خود را بشوییم.
میوه خشک شده یک منبع غنی از فیبر است، در حالی که ما در رژیم‌های غذایی خود به فیبر برای کمک به تنظیم عملکرد روده نیاز داریم، اما مصرف میوه خشک و تفریط در خوردن انواع میوه خشک، می‌تواند منجر به درد‌های شکمی، گرفتگی، نفخ، یبوست یا اسهال شود.

میوه خشک اصفهانما می‌‎توانیم به‌سادگی از این ناراحتی جلوگیری کنیم، تنها لازم است در حد اعتدال و به‌ط ور منظم میوه خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهیم و صرفا چون میوه خشک مزه منحصر به فرد و بی‌نظیری دارد، در خوردن آن زیاده‌روی نکنیم.

میوه خشک شده، چگالی مواد مغذی است، به این معنی که نسخه خشک ‌شده و کوچک‌‎تر از میوه‎‌های تازه، پانچ بسیار قوی‌تری از نظر ویتامین‌های ضروری مانند پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن، کلسیم و همچنین آنتی اکسیدان‌ها را دارد.

تعدادی از میوه‌‎های خشک شده شاخص گلیسمی بالایی دارند.
به این معنی که آن‎‌ها می‌‎توانند مقدمات افزایش سرعت قند خون شما را فراهم کنند.
این ویژگی میوه خشک به ما کمک می‌کند تا انرژی خود را سریع‌‎تر به ‎دست آوریم، به دلیل کاهش قند خون، انرژی ما به سرعت از بین می‌‎رود و باعث خستگی می‌شود.
کشمش‌ها شاخص گلیسمی 64 دارند، در حالی که به‌ نظر می‌‎رسد خرما در حد وسط قرار دارد. شاخص گلیسمی در آلو 29 است.

بسیاری از انواع میوه‌های خشک شده تجاری، رنگ‌های پر جنب و جوش خود را با افزودن سولفیت و سایر مواد شیمیایی به ‎دست می‌‎آورند. از این رو ممکن است خوردن این نوع از میوه‎‌های خشک شده برای کبد شما ضرر داشته باشد، بنابراین در هنگام خرید میوه خشک لازم است به شیوه خشک شدن و طبیعی بودن میوه خشک دقت کنیم.
میوه خشک اصفهان به‌ صورت کاملا طبیعی و بدون مواد افزودنی مضر تهیه می‌شود و خوردن آن نه تنها برای کبد بلکه برای سلامتی مفید خواهد بود.

میوه خشک | پارسیا پخشاگر در تلاش برای انتخاب‎‌های بهتر در زندگی روزانه و تغییر در رژیم غذایی هستید، مصرف میوه‌های خشک را در رژیم غذایی نباید فراموش کنید. میوه خشک بخورید تا سرحال شوید و از زندگی لذت ببرید.
میوه تازه یک غذای پیچیده است که بیشتر از فروکتوز ساخته شده است.
فیبر، مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی از مواد تشکیل‌دهنده‎‌ی میوه‌های تازه هستند، اما چنان‎چه میوه‌های تازه به شیوه‌ی صحیح خشک شوند تمام مزایای آن به خوبی حفظ می‌شود.

مطالعات نشان می‌‎دهد، افرادی که سبزیجات و میوه‎‌های تازه و خشک مصرف می‎‌کنند، نسبت به سایر افراد سالم‌تر هستند.
هم‌چنین سلامت روان با مصرف میوه خشک تضمین می‎شود.
میوه‌های خشک در سلامت روده‌ها به‌ دلیل ترکیبات فیبر پری بیوتیک که باکتری‌های سالم را نگهداری می‌کنند، موثر هستند و حفظ سلامت گوارشی ما را افزایش می‎دهند.

افرادی که میوه‌های خشک می‌خورند مواد مغذی بیشتر و کم چرب دریافت می‌کنند و رژیم غذایی خود را بهبود می‌بخشند. میوه‌های خشک بسیار مغذی هستند و انرژی بدن ما را تامین می‎کنند، از رو برای افرادی که انگیزه‎‌ی لاغر شدن دارند، گزینه‎‌ی خوبی است.

یک مطالعه منتشر شده در مجله علم مواد غذایی حقایقی در مورد کشمش را منتشر کرده است، در این مجله در مورد کشمش گفته شده است که خوردن کشمش کلسترول را کاهش می‎‏دهد و قند خون را تنظیم می‎‌کند، در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی از مزایای مصرف کشمش است.

میوه خشک | پارسیا پخشبرای خرما نیز شاخص گلیسمی پایین وجود دارد که می تواند به کنترل گلیسمی و چربی برای افراد دیابتی کمک‌ کننده باشد و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد. یک فنجان انگور حاوی 104 کالری و 23 گرم شکر است، در حالی که یک فنجان کشمش 434 کالری و 108 گرم شکر دارد. شکر که در اینجا صحبت می‌کنیم شکر طبیعی (یعنی فروکتوز) است و برای کسانی که از رژیم‌های سالم پیروی می‎‌کنند و خطر ابتلا به دیابت دارند، مشکلی ایجاد نمی‎‌کند.
میوه‌های خشک شده دارای کالری زیاد هستند، بنابراین باید میزان مصرف خود را تا حداکثر ¼ فنجان محدود کنید.

محققان دریافتند که خوردن کشمش به‌ عنوان مخلوط با یک میان وعده فرآوری شده، فشار خون سیستولیک را کاهش می‎‌دهد، در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، گلیسمی و کاهش فشار خون از نتایج مصرف منظم کشمش است.
از این رو افراد مسن و کسانی که دارای فشار خون هستند حتما در برنامه‌ی غذایی خود از کشمش استفاده کنند.
محققان می‌گویند که خوردن آلو، زردآلو، انجیر و … موثرتر از مصرف پسیلیوم برای بهبود فرکانس مدفوع است و یبوست را از بین می‌برد.
میوه خشک استوایی در اصفهان طرفداران زیادی دارد و کودکان مزه‌‎ی میوه خشک استوایی را دوست دارند، از این رو کودکانی که از یبوست رنج می‎‌برند، می‌‎توانند با خوردن تنها چند عدد میوه خشک این مشکل را تا حد زیادی رفع کنند.

میوه خشک | پارسیا پخشبرخی از میوه‌های خشک مانند آلو برای سلامت و استحکام استخوان‎‌ها به ‎خصوص در سنین رشد بسیار موثر هستند. هر دو میوه تازه و خشک می‌تواند به یک برنامه غذایی سالم کمک کنند.
با مصرف میوه‌های تازه، ویتامین C و بعضی از ویتامین‌های B بدن شما تامین می‌شود، زیرا ویتامین C در میوه‌های خشک شده در اثر فرایند خشک شدن از بین می‌‎رود.
بعضی مواقع میوه‌های خشک می‌توانند گزینه‌ای آسان برای دریافت مواد مغذی در شرایط خاصی از قبیل پیاده روی، مسافرت و سفر باشد. میوه خشک و آجیل گزینه‌ای سالم و مغذی برای مسافرت هستند و انرژی ما را در طول سفر تامین می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *