خواص فوق‎العاده‎ی بادام و گردو

به‌طور کلی آجیل‌ها دارای چربی‌های غیر اشباع هستند، هم‌چنین بسیاری از آجیل‌ها دارای اسیدهای چرب امگا3 هستند که از قلب و شریان‌های قلب محافظت می‌‌کنند.
مزایای میوه خشک و آجیل برای سلامتی قلب و تیروید توسط متخصصان ثابت شده است.
بسیاری از مردم در رژیم غذایی خود از بادام استفاده می‌کنند، اما جالب است بدانید مزایای بادام خام بیشتر است.
آیا کسی هست که بادام را دوست نداشته باشد؟
بادام‌ها بسیار خوشمزه هستند، بدون توجه به مزایایی که بادام دارد، طعم و مزه‌ی بادام را اکثر افراد دوست دارند. بادام یکی از سوپر غذاها است.
بادام، مقدار زیادی از مواد مغذی بدن ما را تامین می‎‌کند و با خواص اعجاب‌‎‎انگیزی که دارد، سلامت روح و جسم ما را تضمین می‌کند.
حقایق بسیاری درباره‎‎ی بادام وجود دارد، که جالب است بدانید.

از لحاظ فنی، ارزش تغذیه‌ای بادام هنگام سرخ شدن و برای استفاده در غذاهای مختلف کاهش نخواهد یافت.
بادام‌ها در مبارزه با بیماری‎‌ها به بدن کمک می‌کنند، نتایج مطالعات نشان می‌دهد که بادام حاوی مقادیر بالایی از پلی فنل‌هاست. پلی فنل یک نوع آنتی اکسیدان است که به درمان بیماری‌های قلبی و حتی سرطان کمک می‌کند.

بادام‌ها کم کالری هستند، بادام یکی از کم‌ترین مقدار کالری را در میان آجیل و دانه‎‌های روغنی دارد. بنابراین، وجود بادام برای یک رژیم غذایی، مناسب است.

میوه خشک اصفهانبدون وجود زنبورها هیچ گونه بادامی وجود نخواهد داشت، زیرا این گیاه نمی‌تواند گرده افشانی کند.
با‌ توجه به رشد رو به انقراض زنبور، ممکن است در آینده‎ای نزدیک بادام و چند میوه دیگر را از دست بدهیم.
بادام  دارای مقادیری مس و منگنز است. وجود مس و منگنز برای بدن مورد‌نیاز هستند. مس برای ایجاد گلبول‌های قرمز ضروری است و یک کاتالیزور برای ذخیره و انتشار آهن است.
همچنین به بدن در ساخت کلاژن پوست، تقویت استخوان، غضروف و تاندون کمک می‌کند.
منگنز برای رشد استخوان و متابولیسم گلوکز لازم است. وجود منگنز به بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را به سوخت تبدیل کند.

بادام هم‌چنین دارای ریبوفلاوین یا ویتامین B2 هستند که برای رشد و ترمیم بافت‌ها مورد‌نیاز می‌‎باشند. به‌ نظر می‌رسد بادام‌های خام خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می‌دهند و ممکن است به مردم کمک کنند تا وزن سالم خود را حفظ کنند.

بیش از 30 نوع شناخته شده از بادام وجود دارد، در عین حال تنها 10 نوع از انواع بادام برای مصرف پردازش می‌شود.

میزان ویتامین E در بادام بالاست. ویتامین E به حفظ سلامت قلب، آب مروارید و سرطان دهانه رحم کمک می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برخی از متخصصان پزشکی معتقدند ویتامین E در بهبود بیماری پارکینسون می‎تواند موثر باشد.
بادام دارای کلسترول آزاد و کم شاخص گلیسمی است، این بدان معنی است که بادام برای افراد مبتلا به دیابت مفید هستند.
پخش عمده میوه خشک به فروشگاه‌‎های سراسر کشور صورت می‌گیرد، بنابراین ما می‌‎توانیم بادام و میوه خشک دلخواه خود را برای مصرف و حفظ سلامت جسم و روح، خریداری کنیم.

میوه خشک | پارسیا پخشدر بسیاری از مواقع، غذاها و خوراکی‌‎های ساده برای سلامتی مفید‎تر هستند و این قطعا در مورد آجیل‌ها صدق می‌کند.
بله آجیل یک بسته کامل از پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، فیبر، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و استرول‌های گیاهی هستند و در میان انواع مختلف آجیل می‌توان گفت که گردوها پادشاه آجیل‎‌ها می‎‌باشند، مطالعات نشان می‌دهد که گردو سلامت ما را به روش‌های مختلفی افزایش می‎دهند.

هر یک از انواع آجیل‎‌ها مزایای منحصر به فرد خود را دارند.
گفته می‌شود که قدمت درخت گردو به 700 سال قبل از میلاد می‎‌رسد. همچنین در دوران ابتدای روم، غذاهای خدایان به شمار می‌رفت.

مزایای سلامتی گردوها عمدتا میزان بالای مواد مغذی آن‎هاست. محققان می‌گویند: گردو‌ها نه تنها حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها هستند، بلکه غنی از چربی‌های غیر اشباع می‌باشند. آن‌ها در واقع یکی از چند آجیلی هستند که دارای اسید آلفا لینولنیک و امگا3 می‌‎باشند.

علاوه بر این، یک چهارم فنجان گردو، در طول روز چربی‎‌های امگا3 به همراه مقادیر زیادی مس، منگنز، بیوتین و مولیبدن بدن ما را تامین می‌‎کنند.

خواص فوق‌العاده‌ی بادام و گردو

در زیر برخی از بهترین مزایای گردو را ذکر کرده‌ایم که عبارت است از:

  1. خواص ضد سرطان
  2. سلامت قلب
  3. سلامت مغز
  4. تقویت‌ کننده سیستم عصبی
  5. کنترل دیابت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. خواص ضد سرطان

گردو به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و همچنین سرطان سینه کمک می‌کند. گردو‌ها دارای چندین ماده غذایی نادر و قوی هستند که در خوراکی‎‌های بسیار کم وجود دارند.
ترکیبات منحصر به فرد گردو که خواص مهار‌کننده قوی سرطان را دارد شامل تانین Tellimagrandin ،Quinone Juglone و Flavonol Morin4 می‌باشد.
بر اساس تحقیقات، اگر روزانه 2 عدد گردو مصرف کنید ممکن است از سرطان سینه به میزان قابل توجهی جلوگیری شود.

میوه خشک | پارسیا پخش

2. سلامت قلب

گردو سرشار از اسید آمینه است که برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی بسیار سودمند است.
از این رو خوردن روزانه چند عدد گردو برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند، مفید می‌باشد.
اگر شما تبخال زده‌اید، باید در آن دوره از مصرف گردو اجتناب یا خوردن آن را کنترل کنید. زیرا سطح بالایی از آرژنین می‌تواند لیزین اسید آمینه را کاهش دهد که این امر می‎‌تواند طول دوره‌‎ی بهبود تبخال را افزایش دهد.

اگر گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید، در طول زمان به حفظ وزن ایده‎‌آل شما کمک می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که خوردن گردو سبب افزایش وزن بدن نمی‌شود، گرچه انرژی گردو بسیار زیاد است.
از این رو مصرف گردو به ‎عنوان میان وعده برای افرادی که به دنبال وزن ایده‌آل هستند، پیشنهاد می‌‎شود.

3. سلامت مغز

گردو، شامل تعدادی از ترکیبات عصبی حفاظتی نظیر فولات، ویتامینE، چربی امگا3، ملاتونین و آنتی اکسیدان‌ها می‎باشد.
مطالعات نشان داده‌اند که مصرف گردو از سلامت مغز حمایت می‎‌کند. به ‎عنوان مثال، استدلال استنباطی را در بزرگسالان افزایش می‌‎دهید.

میوه خشک | پارسیا پخش

4. تقویت‌ کننده سیستم عصبی

امگا3 موجود در گردو برای توسعه و همچنین عملکرد سیستم عصبی مرکزی، ضروری است.
تحقیقات و اثبات‌های بالینی نشان می‌دهد که اسید‌های چرب امگا3 می‌توانند نقش خاصی در اختلالات خلقی داشته باشند.

5. کنترل دیابت

چربی رژیمی مفید در گردو می‌تواند در بهبود پارامترهای متابولیک در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کننده باشد.
بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 که به‌طور منظم یک چهارم فنجان گردو می‌خورند، می‌توانند کاهش چشمگیری در مقادیر انسولین ناشتا داشته باشند.

گردو خیلی زود فاسد می‌شود و چربی‌های سالم آن‌ها به‌ راحتی آسیب می‌بینند. از این رو گردو باید در ییخچال فریزر نگهداری شود.

فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این فرصت را برای ما فراهم کرده است که میوه خشک و آجیل دلخواه خود را انتخاب کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کیفیتی عالی به‌دست ما برسد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *