میوه اژدهای خشک

میوه اژدها یا دراگون فروت یکی از میوه‌هایی است که داری خواص بسیار زیادی به ویژه در زمینه پوست می‌باشد. این میوه بسیار خوشمزه به عنوان یک میان وعده کم کالری و کم چرب می‌باشد، همچنین برای افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و یا مشکلات قلبی و عروقی هستند نیز بسیار مفید است.

این میوه در کشور مکزیک پرورش می‌یابد و از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌های قرمزی است که داخل آن تفاله سفید دارد این میوه بیضی شکل و پوشیده از یک لایه گوشتی است سخت پوسته پوسته است.

فواید میوه اژدهای خشک برای سلامتی

میوه اژدهای خشک شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های قوی است که برای سلامتی مفید می‌باشد.

این میوه شامل عناصر مضر کمی است به همین علت می‌توان به عنوان یک میان وعده سالم و قوی به حساب آورد. میوه اژدهای خشک ارگانیک فاقد هر نوع چربی اشباع است و کالری کمی دارد، همچنین در مقایسه با سایر میوه‌های گرمسیری سطح قند کمتری دارد. اکثر فروشگاه‌های فروش میوه خشک این محصول پرخاصیت و مفید را با قیمت مناسب می‌فروشند.
این میوه از لحاظ سلامتی بسیار ایمن می‌باشد؛ زیرا هیچ نوع عوارض جانبی ندارد و تنها در دو مورد واکنش حاد آلرژیک برای افراد ایجاد می‌کند. به علت پایین بودن چربی‌ها و ارزش غذایی بالا این ماده غذایی عالی برای هر برنامه غذایی است، بنابراین زمانی که می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید این میوه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

طعم و مواد مغذی میوه خشک اژدها

این میوه تازه دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوانی است از جمله:

  • منگنز
  • آهن
  • پتاسیم
  • ویتامین B
  • ویتامین C
  • همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد.

با وجود داشتن مواد مغذی می‌تواند این میوه خشک را به عنوان یک میان وعده ارزشمند و مفید برای تمامی افرادی که مواد غذایی دریایی مانند ماهی را از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند جایگزین مناسبی است.

فواید میوه خشک اژدها برای سلامتی

نکات مرتبط در مورد استفاده از میوه اژدها

بازسازی قطعات خشک شدن با آب و مخلوط کردن آن‌ها با میوه‌های تازه و آبدار سبزیجات، می‌تواند آب میوه‌ای فراوان و مغذی ایجاد کند. همچنین از این محصول برای تهیه مقداری چای میوه اژدهای خشک یا آب ویتامین استفاده کنید.

متداول‌ترین راه برای لذت بردن از این میوه اسموتی بسیار خوشمزه است. زمانی که پیتایا را به مخلوط اسموتی اضافه می‌کنید می‌توانید برای تهیه اسموتی از میوه‌های اژدها که دارای طعم و مزه‌ی شیرین و خنثی است استفاده کنید که  معمولا با ترکیب کردن کیوی و گلابی بسیار خوشمزه می‌شود.

این به این معنا است که می‌توانید آن را به نوشیدنی‌های ورزشی بسیار مقوی مورد استفاده قرار دهید. چون منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، همچنین عطر و طعم آن را نیز شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. طعم میوه اژده‌ها و ترکیب کردن آن می‌تواند در هم به صورت ترش و هم شیرین باشد. با توجه به اینکه قطعات میوه خشک طعم خوبی دارد. به همین علت آن را باید دور از ادویه‌ها نگهداری کنید.

برای نگهداری میوه ی اژدها لازم است که آن را داخل یک ظرف دربسته داخل یخچال نگهداری کنید.

فواید دراگون فروت برای پوست

قبل از مصرف هر نوع ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن با تماس مقدار کمی از آن بر روی پوست دست خود ظرف مدت 20 دقیقه در صورتی که حساسیتی برای شما ایجاد نشد مطمئن خواهید شد که برای شما خطر ندارد و حساسیت ایجاد نمی‌کند.
مهم‌تین فواید دراگون فروت برای پوست عبارت است از:

  1. جوانسازی پوست
  2. تهیه ماسک دراگون برای پوست
  3. از بین رفتن آکنه و جوش صورت
  4. تهیه ماسک ضد جوش برای پوست چرب
  5. درمان طبیعی آفتاب سوختگی
  6. تهیه ماسک برای درمان آفتاب سوختگی
  7. پاکسازی و سم زدایی پوست
  8. میوه اژده‌ها برای درمان پوست‌های خشک

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

فواید دراگون فروت برای پوست

1. جوانسازی پوست

میوه دراگون فروت (پیتایا) سرشار از منبع غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که منجر به کاهش رادیکال های آزاد می‌شود، همچنین باعث رفع چین و چروک و در نهایت به جوانسازی پوست صورت کمک می‌کند.

2. تهیه ماسک دراگون برای پوست

نصب گوشت میوه دراگون را رنده کنید سپس با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. در پایان آن را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و به مدت 20 دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت و گردن خود را با آب گرم شستشو دهید. برای از بین رفتن چین و چروک‌ها کافی است که بعد از تهیه این ماسک آن را یک بار در هفته به مدت 2 ماه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

3. از بین رفتن آکنه و جوش صورت

با مصرف زیاد ویتامین C موجود میوه اژدها باعث تواند منجر به چربی سوزی پوست شود آکنه و جوش صورت را کاملا درمان کند.

4. تهیه ماسک ضد جوش برای پوست چرب

یکی از ماسک هایی که می‌توانید با استفاده از میوه دراگون تهیه کنید که موثر برای درمان جوش صورت است به این صورت است که ¼ گوشت میوه دراگون را له کنید سپس با کمک یک پد پنبه ای روی صورت خود بمالید. سپس اجازه به مدت 20 دقیقه اجازه دهید و در پایان صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را دو مرتبه در هفته انجام دهید تا سریع به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

میوه اژده‌ها برای درمان پوست‌های خشک

5. درمان طبیعی آفتاب سوختگی

میوه اژدها غنی از ویتامین C  است و به دلیل خاصیت ضد التهابی می‌تواند به عنوان بهترین و موثرترین درمان برای قرمزی و التهابات ناشی از آفتاب سوختگی موثر باشد.

6. تهیه ماسک برای درمان آفتاب سوختگی

¼ گوشت میوه دراگون فروت را له کنید سپس آن را با یک کپسول ویتامین E ترکیب کنید در پایان ماسک را روی نقاطی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید به مدت نیم ساعت منتظر بمانید. سپس سطح پوستتان را با آب سرد بشویید. برای اینکه بتوانید سریع‌تر نتیجه بگیرید لازم است که این ماسک را هر روز استفاده کنید تا آفتاب سوختگی شما کامل از بین برود.

7. پاکسازی و سم زدایی پوست

اگر می‌خواهید پوستتان سریعاً پاکسازی شود لامز است که هر روز صبح یک لیوان اسموتی دراگون فروت میل کنید به دلیل وجود مقادیر بسیار آنتی اکسیدآن‌هایی که در این میوه وجود دارد موثر برای سم زدایی و پاکسازی پوست است همچنین کمک می‌کند تا شما پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

8. میوه اژده‌ها برای درمان پوست‌های خشک

این میوه حاوی مقادیر بسیار زیادی آب است که باعث آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست‌های خشک و رفع این مشکل می‌گردد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *