میان وعده کودکان، دانش آموزان و دانشجو‌ها

میان وعده کودکان، دانش آموزان و دانشجو‌ها

همیشه والدین نگران تغذیه‌ی فرزندان خود در مدرسه هستند و دغدغه‌ی این را دارند که فرزندان آن‎ها چه خوراکی در مدرسه مصرف کنند تا انرژی آن‎ها در طول ساعات درس برای یادگیری حفظ شود.
انرژی مغر از کلوگز تامین می‌شود، متاسفانه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به‌دلیل دیر بیدار شدن از خواب، صبحانه مصرف نمی‌کنند و یا به خوردن صبحانه راغب نیستند.
خوردن صبحانه بر میزان یادگیری و تمرکز دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد.
ممکن است در طول کلاس درس، دانش آموز دچار افت قند خون شود که از علائم آن ضعف و بی‎حالی، خستگی و خواب‌آلودگی است که موجب اختلال در توجه و تمرکز دانش آموز می‌شود.
مصرف میان‌وعده‌ی سالم می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را کاهش دهد، از این رو متخصصان مصرف میان وعده را برای کودکان، دانش آموزان و دانشجویان توصیه می‌کنند.
یک میان وعده خوب باید متنوع و مفید باشد و انواع مواد مغذی ارزشمند و ویتامین‌های لازم را به بدن برساند تا انرژی از دست رفته‌ی محصلان را بازگرداند.
بهترین میان وعده برای دانش آموزان شامل میوه‌های تازه، انواع میوه خشک همچون (انجیر خشک، توت خشک، سیب خشک، خرما و …) انواع مغزها مانند (گردو، بادام و … ) لقمه‌های خانگی و … است.
کشمش، میوه خشک مغذی است که به‌دلیل غنی بودن از انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها برای رشد کودکان و دانش آموزان مناسب بوده و باعث تقویت حافظه و افزایش یادگیری و تمرکز دانش آموزان می‌شود هم چنین کشمش میان وعده‌ای پر‎کالری است.
استفاده از میوه خشک با توجه به ارزش غذایی بالا، تنوع در طعم و مزه خوشمزه‌ای که دارد، میان وعده‌ی مفید و سالم برای دانش آموزان و کودکان در حال رشد است.
والدین می‌توانند با خرید میوه خشک در اصفهان میان وعده‌ی خوشمزه‌ای برای فرزاندان خود تهیه کنند و نگران تغذیه‌ی فرزندان خود در مدرسه نباشند.