دسر میوه خشک

با انواع دسر میوه خشک یک سفره رنگین برای انواع مهمانی و پذیرایی‌های فوق العاده خود داشته باشید. در رابطه با میوه خشک باید گفت که سرشار از مواد مغذی و ویتامین است.

انواع میوه خشک، هر کدام طعم و مزه متفاوتی با توجه به نوع میوه دارند. برای کسب مواد مغذی و ویتامین‌ها به بدن، مصرف میوه خشک توصیه می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم میوه خشک مخلوط مصرف کنید و از خواص فوق‌العاده‌ی آن استفاده کنید، قیمت میوه خشک شده مخلوط مناسب است و به صورت فله‌ای و یا بسته‌بندی شده می‌توانید میوه خشک مخلوط را تهیه کنید.

میوه خشک، دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیار زیادی با توجه به نوع میوه است. میوه خشک، دارای مقادیر زیادی قند است. بنابراین برای افرادی که در طول روز، فعالیت‌های سخت و پرکاری انجام می‌دهند، مصرف این نوع از میوه خشک، بسیار مطلوب است.

قند میوه خشک، منجر به افزایش انرژی در بدن انسان می‌شود. انرژی که بتوان به کمک آن، روند کاری هر روز انسان، به شکل استاندارد و با کمترین خستگی انجام شود. اما نکته دیگر در رابطه با میوه خشک، استفاده از آن در انواع دسر است.

دسر‌هایی که طعم و مزه مطبوعی از میوه خشک را دریافت می‌کنند. با توجه به این موضوع، قابلیت بیش از اندازه در ساختار میوه خشک برای قند آن، منجر به مصرف آن در انواع دسر شده است.

انواع دسر میوه خشک

انواع دسر میوه خشک شامل موارد زیر است:

  1. سیب
  2. گلابی خشک
  3. به
  4. توت فرنگی
  5. زردآلو
  6. هلو
  7. موز
  8. کیوی
  9. انگور
  10. انبه

ابتدا برای تهیه دسر میوه خشک باید مقادیری از میوه موردنظر را خشک کرد. برای این کار، می‌توان از انواع دستگاه میوه خشک‌ کن استفاده کرد. البته به سبک خانگی نیز تهیه میوه خشک، کار ساده‌ای است. افراد مبتدی نیز به سادگی می‌توانند میوه خشک مناسب و مفیدی را تهیه نمایند.
بهترین زمان برای خشک سازی میوه، فصل‌هایی که در آن‌ها دسترسی به میوه مورد نظر وجود ندارد.

دسر میوه

با انواع دسر میوه خشک و طرز تهیه آن آگاه شوید

ابتدا باید مواد مورد نیاز برای تهیه دسر میوه خشک را در نظر بگیریم که شامل:

  • پوست لیمو تازه رنده شده
  • شکر
  • آب پرتقال تازه
  • استفاده از سیب، گلابی و زردآلو خشک
  • آب
  • چوب دارچین
  • میخک

برای تهیه دسر میوه خشک، ابتدا باید میوه خشک را در مقداری آب بریزید. قرارگیری میوه خشک در داخل آب، موجب خیس خوردگی آن می‌شود. در یک قابلمه مناسب، مقداری آب بریزید.

بنابراین مقداری از آب پرتقال به همراه پوست لیمو و شکر و را بر روی یک حرارت متوسط قرار دهید. میوه‌های خیس خورده را به همراه مقدار آب موجود در آن را در داخل قابلمه بریزید. در این زمان، باید اجازه جوش برای قابلمه و مواد آن را بدهید.

در این زمان، در صورت نیاز، باید مواد مورد نظر در داخل قابلمه را بهم بزنید. حرارت موجود را بر روی کمترین میزان حرارت قرار دهید. بنابراین به مواد موجود مقداری از میخک و هل بریزید. میخک و هل، دو ماده موثر و مفید برای طعم و عطر دهی فوق العاده برای دسر است. البته اگر تمایل به مصرف هل و میخک ندارید؛ از آن در دسر استفاده نکنید.

در این زمان، به مواد خود به مدت 40 دقیقه فرصت ترکیب سازی بدهید. در صورت نیاز، در یک فاصله زمانی، مواد مورد نظر را بهم بزنید. بنابراین تا هنگامی که میوه‌ها حالت نرم و مواد شکل غلیظ شده‌ای به خود بگیرد. در این مرحله، حرارت موجود در زیر قابلمه را خاموش نمایید. قابلمه را به کناری گذاشته تا اندکی خنک شود.
البته این نوع دسر، هم به شکل گرم و هم به صورت سرد، برای فصل تابستان و زمستان بسیار مفید است. برای اینکه دسر میوه خشک طعم و مزه‌ی فوق‌العاده‌ای داشته باشد، لازم است از میوه خشک با کیفیت استفاده کنید که از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک می‌توانید محصولات با کیفیتی را خریداری کنید.

با انواع دسر میوه خشک گرانولا

برای تهیه این نوع دسر، ابتدا باید مواد لازم را تهیه نمایید که شامل:

  • پنج فنجان دو سر پرک
  • بادام خرد به میزان یک فنجان
  • مغز بادام
  • مغز آفتابگردان
  • تخم کتان
  • شکر قهوه‌ای
  • شربت
  • روغن کانولا
  • نمک
  • پودر دارچین
  • عصاره وانیل
  • مویز خشک
  • موز
  • برگه زردآلو
  • عسل

البته برای تخمین مواد، با توجه به تعداد افراد، باید درصد مواد مورد استفاده را در نظر بگیرد. به طور متوسط برای یک پذیرایی کم جمعیت برای هر مقدار، یک قسمت از دو قسمت مواد کافی است.

دسر میوه

تهیه دسر گرانولا

برای تهیه این نوع دسر، ابتدا باید از یک کاسه بزرگ استفاده کرد. در داخل کاسه، مقداری از جو دو سر با بادام و مغز آفتابگردان و تخم کتان، قرار می‌گیرد. در این مرحله، تمامی مواد با هم ترکیب می‌شوند. در یک ظرف کوچک‌تر، مقداری از شکر قهوه‌ای، شربت و عسل به مقداری از روغن و نمک و دارچین را نیز بر روی مخلوط قرار می‌دهند.

بنابراین باید تمامی مواد موجود را بر روی حرارت قرار داد. مدت زمان حرارت بر روی مواد برای یکدست سازی آن، دو الی سه دقیقه است. با گذشت دو الی سه دقیقه از زمان حرارت دهی، ظرف را از روی شعله برداشته و به آن عصاره وانیل را اضافه نمایید.

در این مرحله، مخلوطی از جو دو سر پرک را نیز اضافه نمایید. ظرف موردنظر برای قرارگیری مواد در داخل فر را چرب نمایید. مواد را در داخل ظرف منتقل نمایید. بنابراین قرارگیری آن در فر با درجه حرارت 350 درجه سانتی گراد قرار دهید. دقت خود را بر روی مواد و ترکیب سازی آن داشته باشید.

مواد هر هشت دقیقه باید ترکیب شوند تا رنگ طلایی برای آن‌ها به وجود آید. بعد از زمان مشخص، به مواد اجازه خنک سازی دهید. در این زمان، باید میوه‌های خشک را به مواد خود اضافه نمایید. خود میوه خشک، از هر نوعی، خود یک دسر بشمار می‌آید.

حتی به عنوان عصرانه در کنار آجیل و دانه‌های خشک، می‌توان آن را تناول کرد. میوه خشک، به خودی خود، دارای طعم و مزه بسیار مطبوعی است. با توجه به این مطلب، به دلیل مزه و طعم خوب، از آن برای تهیه دسر نیز استفاده می‌کنند.

حتی از میوه خشک، به عنوان یک وسیله تزئینی برای کیک و انواع دسر استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر، بهره‌مندی از میوه خشک و مصرف آن، در بین مشتریان و طرفداران میوه، افزایش یافته است. افراد زیادی تمایل به خشک سازی میوه‌های اضافی در یخچال را دارند. بنابراین میزان دور ریختنی مواد، با توجه به خشک سازی آن، کاهش پیدا می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *