درمان دیابت با میوه خشک

با میوه خشک مقادیر زیادی از قند‌های طبیعی و ویتامین‌ها را وارد بدن سازید. همه گیری این بیماری، در سنین مختلف، منجر به بروز مشکلات زیادی برای افراد شده است.

البته بروز بیماری دیابت در بدن انسان، به دلیل عادات بد غذایی و همین طور سبک ناصحیح زندگی است. مصرف هر نوع میوه‌ای، برای افراد دیابتی به شدت توصیه شده است.

قند طبیعی و ویتامین موجود برای میوه، یک مزیت برای درمان دیابت و یا جلوگیری از آن است. به همین دلیل، بسیاری از افراد دیابتی برای بهره‌مندی از میوه‌های تمامی فصول، از میوه خشک استفاده می‌کنند. تمامی میوه‌های فصل‌های دیگر، قابلیت مصرف دارند به شرطی که آن‌ها را خشکاند.

یکی از فاکتور‌های دیگر برای مصرف میوه خشک جدای برطرف کنندگی دیابت در بدن، استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی آن برای بدن است. البته برای هر نوع میوه خشک، ساختار تازه‌ای به وجود آمده است.

با از بین رفتن رطوبت‌های میان بافتی در میوه، ساختار میوه به شکل خشک شده در می‌آید. البته خاصیت‌های میوه، در زمان خشک شدن از بین نمی‌رود و خواص میوه خشک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها معجزه می‌کند.

البته تا حدودی میزان قند موجود در میوه‌ها در زمان خشک شدن از بین می‌رود. مصرف میوه تازه با دارا بودن میزان قند بالا، برای افراد دیابتی مفید نیست.
به همین دلیل، مصرف میوه خشک، با قند اندک یا فاقد قند، برای بیماران دیابتی انتخاب بسیار ایده آلی است. درمان دیابت با میوه خشک را حتما امتحان کنید.

میوه‌های خشک شده‌ای که برای درمان دیابت کارساز هستند شامل:

  • توت خشک شده
  • موز خشک شده
  • سیب خشک شده

این سه میوه فوق، برای درمان دیابت گزینه بسیار مناسبی هستند که از فروشگاه‌های فروش میوه خشک می‌توانید این محصولات را تهیه کنید. انجیر خشک شده، یکی از میوه‌های خوشمزه و لذیذ است. این میوه به صورت خشک شده، برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود.

بالا بودن میزان قند در انجیر خشک شده، برای افزایش قند خون کارایی دارد. بیماران دیابتی، نباید از خوراکی‌هایی که دارای میزان زیادی از قند صنعتی یا طبیعی هستند استفاده نمایند. حتی مصرف میوه خشک از هر نوعی برای افراد دیابتی مناسب نیست.

انواع سبد های میوه خشک در کنار هم

امروزه به میزان زیادی شیرین کننده و افزودنی‌های برای بسیاری از خوراکی‌ها و میوه خشک به وجود آمده است. افزودنی‌های مجازی که به نوعی شیرین کننده مصنوعی را در خود دارند.
بنابراین مصرف آن‌ها برای افراد دیابتی به شدت ممنوع است.

سیب خشک شده برای درمان دیابت، بسیار کارآمد است. مصرف سیب خشک شده برای رژیم روزانه افراد دیابتی بسیار مهم است.
سیب خشک شده، دارای آنتی اکسیدان بسیار زیادی در ساختار خود است. البته قند موجود در این میوه نیز متعادل و مناسب برای افراد دیابتی است. ویتامین سی موجود در سیب خشک شده، برای دفع سموم در بدن و مواد مضر کاربرد دارد.

مصرف سیب خشک شده برای افراد دیابتی، منجر به عدم استفاده از انسولین برای بدن می‌شود. البته هر فرد دیابتی، می‌تواند به اندازه یک سیب خشک شده از آن را میل نماید.

مصرف توت فرنگی خشک شده در پیشگیری از بیماری‌ها بسیار تاثیرگذار است، توت فرنگی خشک شده، برای تنظیم قند خون بسیار کمک کننده است. البته برای درمان دیابت، مصرف توت فرنگی خشک شده، قند زیادی را وارد بدن نمی‌سازد.

البته میزان زیادی از فیبر نیز در توت فرنگی خشک شده وجود دارد. میزان فیبر بالا برای توت فرنگی خشک شده، به میزان قابل ملاحظه‌ای سیر وصف ناپذیری را برای بدن به وجود می‌آورد. بنابراین افراد با خوردن توت فرنگی خشک شده، می‌توانند به میزان قابل ملاحظه‌ای میل کمتری برای خوردن تنقلات و مواد مصرفی بیهوده داشته باشند. ویتامین سی و وجود آنتی اکسیدان در توت فرنگی خشک شده، از ابتلا افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی به شدت می‌کاهد.

پرتقال، یکی از بهترین و سالم‌ترین نوع میوه‌ها است. این میوه، دارای میزان زیادی ویتامین سی در ساختار خود است. افراد مبتلا به دیابت، با مصرف میوه خشک مانند پرتقال، می‌توانند از تمامی مزیت‌های آن و عدم قند موجود در پرتقال خشک شده، بهره ببرند. برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو مصرف پرتقال خشک شده، بسیار مهم است.
بنابراین پرتقال خشک شده، به میزان قابل ملاحظه‌ای باعث کاهش وزن نیز می‌شود.

دو ظرف چوبی پر از میوه خشک و میو های ریخته روی میز

برخی از افراد، برای کنترل دیابت خود از آب پرتقال استفاده می‌کنند. مصرف آب پرتقال برای کنترل دیابت، به شدت اشتباه است. آب پرتقال میزان زیادی از قند را در ساختار خود دارد. بنابراین افراد دیابتی با مصرف پرتقال، به میزان قابل توجهی قند را وارد ساختار بدن خود می‌کنند.

مصرف پرتقال خشک شده گزینه بهتری برای افراد دیابتی است. برای بهره‌مندی از ویتامین سی موجود در پرتقال برای افراد دیابتی، مصرف پرتقال خشک توصیه می‌شود. پرتقال خشک شده، تمامی آب خود را در فرایند خشک سازی از دست داده است. به همین دلیل، میزان قند خود را در زمان خشک کردن از دست داده است.

با شناسایی میوه خشک‌های مفید برای افراد دیابتی، باید نسبت به طریقه مصرف آن‌ها نیز دقت کرد. مصرف میوه خشک برای افراد دیابتی، نباید بیش از اندازه باشد. افراد دیابتی، می‌توانند برای مصرف میوه خشک، ابتدا بر روی آن مقادیری آب بریزند. این کار برای نرم‌تر شدن میوه خشک مفید است. البته ریختن آب بر روی میوه خشک و نرم شدن آن، برای افرادی که به تردی میوه خشک عادت ندارند مناسب است. بسیاری از افراد ترد بودن میوه خشک را می‌پسندند.

یکی از روش‌های دیگر برای مصرف میوه خشک، تهیه کمپوت برای میوه خشک است. برای تهیه کمپوت میوه خشک، ابتدا باید میوه‌های خشک شده را بشویید.

بعد از شستن میوه‌های خشک شده، باید آن‌ها را به مدت هشت ساعت در آب تمیز خیساند. در این مرحله، بعد از خیساندن میوه خشک، باید آن را جوشاند. بعد از جوشاندن میوه خشک، نباید از هر نوع شیرین کننده برای آن‌ها استفاده کرد.

البته برای افراد غیر دیابتی، مقدار اندکی از شکر برای طعم دار و شیرین کردن کمپوت میوه خشک اشکالی ندارد. اما برای افراد دیابتی، به هیچ عنوان نباید از شکر برای کمپوت میوه خشک بهره‌مند شد. هر چه میزان شکر کمتر، سالم بودن کمپوت میوه خشک برای افراد دیابتی بیشتر است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *