درمان بیماری با آلبالو خشک

مصرف آلبالو خشک با توجه به تسکین دهندگی بی نظیر آن برای درد، به میزان زیادی شبیه به دارو‌های شیمیایی مانند استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن است.
آلبالو خشک شده، یکی از میوه‌های فصل تابستان است. این میوه، از دسته میوه‌های پرطرفدار که دارای طعم ملس و در بیشتر موارد ترش است، آلبالو خشک یک میان وعده‌‌ی مغذی برای همه‌ی افراد با سنین مختلف است.

آلبالو خشک شده، دارای رنگ و لعاب بسیار بی نظیری است. آلبالو، از دسته‌های میوه قرمز رنگ که برای سلامت قلب و خون رسانی بدن مفید است.
آلبالو چه به شکل خشک و چه به صورت تازه، افراد زیادی را ترغیب به بهره‌مندی از خود کرده است.
آلبالو خشک شده برای افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. بالا بردن سیستم ایمنی بدن، با کم شدن قند خون و همین طور کم شدن میزان کلسترول، بسیار کارساز است.

درمان بیماری با آلبالو خشک

با مصرف آلبالو خشک شده از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن جلوگیری می‌شود، تنها کافی است آلبالو خشک با کیفیت را از مراکز فروش میوه خشک تهیه کنید و روزانه میوه خشک آلبالو را مصرف کنید. بیماری‌هایی که با مصرف میوه خشک درمان می‌شود عبارتند از:

  1. دیابت
  2.  سرطان
  3. درمان بی خوابی
  4. بیماری روماتیسم
  5. پوکی استخوان
  6. معده درد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. دیابت

تاثیر آلبالو خشک بر روی سیستم بدن فوق‌العاده است، برای افراد دیابتی، مصرف بسیاری از خوراکی‌ها به شدت منع شده است. به همین دلیل، یکی از ارکان مهم برای مصرف آلبالو خشک شده، برای از بین بردن بیماری دیابت است.

بیماری دیابت، پیش زمینه‌ای برای بروز بیماری‌های دیگر است که شامل:

  • بیماری قلبی عروقی
  • قند خون
  • چربی خون

بسیاری از افراد دیابتی، برای کاهش یا کنترل دیابت خود، می‌توانند آلبالو خشک شده را میل نمایند. با مصرف آلبالو خشک شده، درمان بیماری دیابت نیز کمی آسان‌تر می‌شود.

بک ظرف چوبی پر از آلبالو خشک2. سرطان

خاصیت آلبالو خشک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها معجزه می‌کند، یکی از بیماری‌های شایع در بین افراد، سرطان است. سرطان بیماری که دارای انواع بسیار متفاوتی در نوع خود است. این بیماری به دلیل کمبود برخی از مواد در بدن شکل می‌گیرد. آلبالو خشک شده دارای مقادیر زیادی از ویژگی‌های ضد سرطانی در ساختار خود است.

در آلبالو خشک شده، مقادیر زیادی از کورستین وجود دارد. کورستین موجود در آلبالو خشک شده، منجر به درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان می‌شود. یکی از مواد تاثیر گذار موجود در آلبالو خشک شده برای درمان بیماری سرطان، وجود آمیگدالین است.

این ماده دارای میزان زیادی از ویتامین ب است. ویتامین موجود در آلبالو خشک شده، برای درمان کردن درد‌های ناشی از بیماری سرطان بسیار مفید است. حتی اندازه تومور‌های سرطانی به کمک آلبالو خشک شده، قابل به درمان هستند.

آلبالو خشک شده سرشار از ویتامین است. یکی از نکات مهم در بهره‌مندی از آلبالو خشک شده، مصرف آن به عنوان یک میوه خشک شده اما سرشار از ویتامین است. دارا بودن میزان زیادی از فیبر و کلسیم و آهن در آلبالو خشک شده، مصرف آن به شدت توصیه می‌شود.

یکی از نکات مهم در مصرف آلبالو خشک شده، برای وجود کالری بسیار زیاد آن است. البته برای مصرف آلبالو تازه، این میزان از کالری در میوه، به شدت بالا است. در صورت خشک شدن آلبالو، به میزان زیادی کالری موجود در آلبالو از بین می‌رود.

اما، ریز مغذی‌ها و ویتامین‌های موجود در ساختار آلبالو به هنگام خشک شدن از بین نمی‌رود. مواد مغذی در آلبالو تازه نسبت به آلبالو خشک شده کمتر است. در آلبالو خشک شده، مقادیر بی نظیری از ویتامین‌ها در ساختار آلبالو به شکل حداکثری وجود دارند.

 آلبالو خشک

3. درمان بی خوابی

یکی از ماده‌های موجود در آلبالو خشک شده، وجود ماده‌ای به نام ملاتونینی است. ملاتونینی، یک آنتی اکسیدان بسیار فعال است. این ماده برای از بین بردن بی خوابی و همین طور جلوگیری از افسردگی بسیار کارآمد است.
آلبالو خشک شده به دلیل دارا بودن میزان زیادی از ملاتونین، برای درمان خواب و ایجاد آرامش در بدن بسیار مفید است.

4. بیماری روماتیسم

یکی از خاصیت‌های بی نظیر برای آلبالو خشک، درمان بیماری روماتیسم است. آلبالو خشک شده دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌ها در ساختار خود است که شامل:

  • ویتامین آ
  • ویتامین ب
  • ویتامین سی
  • کلسیم
  • فیبر
  • گوگرد
  • سیدیم
  • منیزم
  • کبالت

برای درمان کردن بیماری‌های روده‌ای، مصرف آلبالو خشک در طول روز توصیه نشده است. گاهی اوقات، برای معده و روده، ورم‌هایی به وجود می‌آید. برای از بین بردن ورم‌های ایجاد شده برای معده و روده مصرف آلبالو خشک گزینه مناسبی نیست.
البته ورم آوردن معده و روده، بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل، مصرف آلبالو خشک، در طول روز باید از برنامه غذایی افراد، حذف شود.

5. پوکی استخوان

بور، یکی از مواد مهم در ساختار آلبالو خشک است. بور موجود در آلبالو خشک شده، از فعالیت آنزیم‌های موجود در متابولیسم بدن و وجود کلسیم و ویتامین و منیزیم در ساختار بدن تاثیر بسزایی از خود دارد.

وجود بور در کنار کلسیم و منیزیم، برای بالا بردن سلامتی استخوان در بدن بسیار مفید است. به همین دلیل، آلبالو خشک با دارا بودن میزان زیادی از بور در ساختار خود، برای درمان کردن پوکی استخوان گزینه بسیار ایده آلی هستند.

آلبالو خشک دارای میزان زیادی از ویتامین‌های ب و سی هستند. این دو نوع ویتامین، تضمین کننده سلامتی استخوان در بدن انسان می‌باشند.

6. معده درد

با دارا بودن میزان زیادی فیبر در داخل آلبالو خشک، به کاهش یافتن اسید معده کمک زیادی می‌کند. خطرات به وجود آمده برای معده به کمک آلبالو خشک از بین می‌رود که شامل:

  • ریفلاکس معده
  • زخم معده
  • درد معده

بنابراین آلبالو خشک برای درمان بیماری‌های گوارشی کارساز است. یکی از فاکتور‌های بی بدیل برای آلبالو خشک، مصرف آن به جای قرص‌های مسکن است. آلبالو خشک شده، دارای خاصیت ضد درد بسیار بالایی در ساختار خود است.

ضد درد بودن آلبالو خشک شده، مطابق با خاصیت ضد درد بودن استامینوفن است. برای افرادی که به بیماری دیابت دچار شده‌اند مصرف آلبالو خشک شده یکی از گزینه‌های ایده آل برای این کار است. بسیاری از افراد دیابتی از مصرف میوه بی بهره هستند. به همین دلیل، مصرف آلبالو خشک شده برای بیماران دیابتی گزینه بسیار مناسب و ایده آلی است.

آنتوسیانین موجود در آلبالو خشک شده، منجر به افزایش انسولین در بدن می‌شود. با وجود ترشح انسولین طبیعی در بدن، ترکیب گلوکز در بدن در سطح استاندارد قرار داده می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *