تفاوت چیپس میوه و میوه خشک

میوه خشک و چیپس میوه امروزه به یکی از میان وعده‌های بسیار عالی تبدیل‌شده است که طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌تواند در هنگام کار، درس خواندن و حتی ورزش کردن گرسنگی شما را برطرف کند. اگر شما به یک نوع میوه خاص علاقه‌مند هستید که مخصوص به یک فصل است و در یک فصل رویش می‌کند شما می‌توانید با خشک کردن آن میوه در تمامی طول سال آن میوه را در دسترس داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.
میوه خشک یا چیپس میوه در واقع یکی از میان وعده‌های بسیار با ارزش از نظر رژیم غذایی و همچنین خوشمزه می‌باشد که علاوه بر اینکه خواص بسیار زیادی دارد می‌تواند ماندگاری بالایی داشته باشد. برای اینکه شما بتوانید میوه خشک را تهیه کنید یک کار ساده و راحتی را پیش رو دارید و شما می‌توانید بیشتر میوه‌هایی که همین الان در یخچال خودتان دارید را به میوه خشک و یا چیپس میوه تبدیل کنید.
ما در این مقاله قصد داریم که شما را با فواید بی‌نظیری که برای میوه خشک وجود دارد آشنا کنیم همچنین تفاوت چیپس میوه و میوه خشک را برای شما بیان کنیم. پس بهتر است در این مقاله همراه ما باشید.

میوه خشک

تفاوت بین میوه خشک و چیپس میوه

در واقع به صورت کامل می‌توان گفت که تفاوت زیادی بین چیپس میوه و یا میوه خشک وجود ندارد ولی به میوه‌هایی که دانه‌دار هستند میوه خشک گفته می‌شود و به برگ آن میوه‌هایی که خشک شدن چیپس‌ میوه می‌گویند، پس نتیجه تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

چیپس میوه در واقع یک لایه بسیار نازک از میوه می‌باشد و می‌توان گفت که لایه‌های بسیار نازک از ورقه‌های میوه هستند که خشک می‌شوند و دقیقاً شبیه به چیپس‌های سیب‌زمینی می‌باشند. میوه خشک و چیپس‌های خشک طرفداران بسیار زیادی در بازار امروزه وجود دارد که این نوع از میوه‌ها خشک عبارتند از: چیپس توت فرنگی، چیپس آناناس و چیپس سیب می‌باشد. روشی که برای تهیه میوه خشک و همچنین چیپس میوه استفاده می‌کنند روشی کاملا شبیه به یکدیگر می‌باشد. در نتیجه افرادی که می‌گویند در چیپس میوه با میوه خشک تفاوتی وجود دارد یک باور غلطی دارند؛ زیرا تفاوت چندانی بین چیپس میوه و میوه خشک وجود ندارد.

بهترین روش برای تهیه میوه خشک و چیپس میوه

امروزه روش‌های مختلفی برای تهیه میوه خشک و یا چیپس میوه وجود دارد. برای تهیه میوه خشک و یا چیپس میوه در آفتاب از یک روش یکسان استفاده می‌کنند؛ ولی تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که برای چیپس میوه از لایه نازک‌تری استفاده می‌کنند و معمولاً برای اینکه بتوانند چیپس‌ میوه را تهیه کنند از بخاری و شوفاژ استفاده می‌کنند.

همچنین می‌توانند از دستگاه میوه خشک کن و یا ماکروفر هم استفاده کنند تا بتوانند میوه‌هایی که دانه‌دار هستند و لایه‌های نازک‌تری دارند را دقیقاً مشابه یکدیگر به دست بیاورند. اگر شرایط تهیه میوه خشک را ندارید بهترین راه این است که از فروشگاه‌های معتبر فروش میوه خشک این محصول را خریداری کنید.

چیپس میوه

چه میوه‌هایی را بهتر است خشک‌ کنیم؟

شاید اینکه شما بدانید می‌توانید تمام میوه‌ها را خشک‌ کنید یک موضوع جالبی به نظر شما برسد ولی یک موضوع کاملاً طبیعی است و شما می‌توانید تمامی میوه‌هایی که امروزه در طبیعت وجود دارد را خشک‌ کنید. ولی نکته بسیار مهمی که در زمینه خشک کردن میوه‌ها وجود دارد این است که شما باید روشی را انتخاب کنید که تناسب بسیار زیادی با آن میوه‌ای داشته باشد که شما در نظر دارید.
از سری میوه‌های پرطرفداری که امروزه مردم بسیار زیاد به دنبال خشک شده این میوه‌ها می‌گردند عبارتند از توت، آلو، زردآلو، هلو، سیب، گوجه سبز، گوجه فرنگی، انگور، گیلاس و آلبالو، سیب و آناناس. خشک کردن گوجه ‌سبز برای فصل زمستان عالی است و استفاده از آن غذاها را خوشمزه‌تر می‌کند.

اگر شما میوه‌ای را انتخاب کرده‌اید که پوست ضخیمی دارد بهتر است پوست این میوه را نازک کنید؛ زیرا هر چه پوست میوه‌ای که شما برای خشک کردن انتخاب می‌کنید نازک‌تر باشد در نتیجه میوه شما بهتر خشک می‌شوند. یا اینکه شما می‌توانید اصلاً پوست میوه را جدا کنید و آن را به صورت کامل خشک‌کنید.

اما اگر شما قصد دارید از میوه‌های استفاده کنید که پوست نازک و کوچکی دارند مانند گوجه نیازی نیست که حتماً پوست میوه را جدا کنید.

میوه خشک

 خواص میوه خشک و فواید بی‌نظیر چیپس میوه

خواص بی نظیر میوه خشک و چیس میوه فوق‌العاده است، زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید می‌توانید خواص بسیار زیاد را به بدن خودتان هدیه دهید. اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد دارید وزن خودتان را کم کنید و به دنبال یک میان وعده بسیار عالی هستید استفاده از میوه خشک برای شما بهترین انتخاب می‌باشد.

همچنین میوه‌های خشک هر کدام از آن‌ها به صورتی خواص و فواید منحصر به‌ فردی دارند که این خواص به همان اندازه‌ای که در میوه تازه وجود دارد در میوه‌ی خشک شده نیز وجود دارد.

هر کدام از میوه‌های خشک شده خواص متفاوتی دارند. به عنوان مثال می‌توان گفت که کشمش خشک شده در واقع فیبر و پتاسیم بسیار زیادی دارد که شما می‌توانید به جای قند از آن‌ها استفاده کنید و از این نوع کشمش نیز می‌توانید برای افراد دیابتی استفاده کنید. همچنین آلو نیز مواد معدنی بسیار زیادی دارد که می‌تواند در استخوان‌ها و سلول‌های بنیادی بدن تأثیر بسیار زیادی بگذارد و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

طرز تهیه میوه خشک خانگی

برای اینکه شما میوه‌ها را خشک‌ کنید می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌هایی که راحت می‌باشد و همچنین هزینه بسیار کمی برای شما به همراه دارد این است که میوه‌ها را در درون آفتاب خشک‌ کنید. برای انجام این کار شما لازم است که میوه‌های خودتان را به صورت تکه تکه خرد کنید و آن‌ها را در یک سینی یا در یک پارچه‌ای به اندازه‌های مناسب قرار دهید و همچنین روی آن‌ها را یک لایه نازک تور و یک پلاستیک بپوشانید و برای مدت 3 الی 4 روز در آفتاب قرار دهید و بعد از این مدت میوه خشک شما آماده است.

همچنین شما می‌توانید از انواع دستگاه میوه خشک‌ کن برای تهیه میوه خشک خانگی استفاده کنید و میوه خشک را به دست بیاورید. اگر شما مدت زمان کافی برای اینکه میوه خشک را تهیه کنید ندارید می‌توانید این میوه‌های خشک را به صورت آماده از عطاری‌ها و یا سوپرمارکت‌ها خریداری کنید. ولی نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که حتما ببینید که میوه‌ی خشکی که شما خریداری می‌کنید بدون هیچگونه مواد شیمیایی تولید شده باشد که بدانید برای کودک شما مناسب می‌باشد و از فواید میوه خشک برای کودکان غافل نشوید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *