خشک کردن زغال اخته

اگر مایل هستید تا بدانید خشک کردن زغال اخته یا کرنبری در خانه چگونه است، بهتر است به انواع روش‌هایی که در این رابطه وجود دارد، توجه کنید.
ساده‌ترین راه برای خشک کردن زغال اخته استفاده از یک دستگاه میوه خشک کن خواهد بود، به واسطه آن می‌توانید انواع میوه را برش داده و به مدت یک روز، در دستگاه قرار دهید تا میوه خشک شما به دست آید.
بسیاری از خانم‌های خانه دار، ترجیح می‌دهند که برای تهیه میوه خشک، از روش‌های خانگی استفاده کنند و خودشان برای این منظور دست به کار شوند. بنابراین اگر از این دسته خانم‌ها هستید، لازم است که به این نکات توجه داشته باشید.

بسیاری از افراد فر و یا اجاق گاز را برای خشک کردن زغال اخته پیشنهاد می‌کنند، در هر صورت با توجه به تجربه‌ای که هر یک از آن‌ها برای خشک کردن زغال اخته به همراه دارند، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر برای خشک کردن زغال اخته از اجاق گاز استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که مهم‌ترین نکته در آن استفاده از دمای پایین است تا میوه‌ها نسوزند. این مورد یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در فرایند تولید میوه خشک لازم است آن را به یاد داشته باشید.

خشک کردن کرنبری

برای خشک کردن زغال اخته به درجه حرارت بسیار کمی نیاز دارید. با این حال برای خشک کردن میوه‌ها فراهم کردن یک محیط گرم با دمای 225 درجه و مدت زمان حدود 3 ساعت نیاز خواهد بود. پس از آن درب فر را باز کنید و اجازه دهید میوه‌های خشک برای مدتی در آن باقی بمانند.
چند ساعت و یا حتی به مدت یک شب برای استراحت میوه‌ها کافی خواهد بود. از این تکنیک (باز گذاشتن درب فر پس از خشک شدن میوه‌ها) می‌توانید برای سایر میوه‌ها نیز استفاده کنید.

ایجاد جریان هوای مناسب باعث می‌شود تا محیط برای خشک کردن میوه بهینه شود.
اگر شرایط خشک کردن زغال اخته در خانه را نداشتید می‌توانید از فروشگاه‌های فروش میوه خشک زغال اخته با کیفیت را تهیه کنید.

خشک کردن زغال اخته بدون قند

بسیاری از افراد با توجه به دردسرهای شکر ترجیح می‌دهند که از آن دوری کنند و آن را از رژیم غذایی خود حذف کنند، به همین دلیل به جای خرید میوه‌های خشک بسته بندی شده که شامل شکر است، می‌توانید از روش‌های خانگی برای به دست آوردن آن‌ها استفاده کنید.

میوه زغال اخته بسیار ترش است، طبیعی است که پس از خشک شدن این ماهیت خود را حفظ خواهد کرد.
بنابراین اگر مایل هستید تا از میزان ترشی آن بکاهید، می‌توانید از ترفندهایی که در این رابطه وجود دارد استفاده کنید. به عنوان مثال بهتر است آن‌ها را نجوشانید، در این صورت سس زغال اخته تولید شده می‌تواند بر میزان ترشی آن بیفزاید.

خشک کردن کرنبری

ترفندهایی برای خشک کردن زغال اخته

اولین کاری که لازم است به آن توجه داشته باشید، این است که میوه‌ها را نجوشانید، در عوض می‌توانید مقداری آب را در یک ظرف بجوشانید، پس از آنکه به میزان معینی رسید، میوه‌ها را اضافه کنید، حرارت باقیمانده باعث می‌شود که آن‌ها نرم شوند. در یک روش دیگر می‌توانید زغال اخته را بشویید. سپس آن‌ها را در یک ظرف بزرگ قرار دهید و آب جوش را بر روی آن‌ها بریزید. پس از حدود 10 دقیقه، میوه‌ها باز می‌شوند و شکاف می‌خورند. پس از آن میوه‌ها را در یک ظرف تخلیه کنید، سعی کنید تا آب آن‌ها به طور کامل تخلیه شود.

برای شیرین کردن میوه‌ها می‌توانید 1 پیمانه شکر را با 2 پیمانه آب ترکیب کنید و آن را به ¼ لیوان از سس زغال اخته که از جوشانده آن به دست آمده است اضافه کنید. برای بهبود این فرایند می‌توانید میوه‌ها را بر روی یک فویل آلومینیومی که آن را سوراخ کرده‌اید، قرار دهید تا آب باقیمانده در میان میوه‌ها تخلیه شود.

وجود سوراخ‌های متعدد باعث می‌شود تا هوا میان میوه‌ها در جریان باشد. جالب است بدانید درمان طبیعی با مصرف میوه خشک به صورت منظم امکان‌پذیر است. برای قرار دادن میوه‌ها در میوه خشک کن، ابتدا لازم است که دستگاه را برای نیم ساعت اول در دمای 150 درجه فارنهایت تنظیم کنید.
پس از آن حرارت را به 135 درجه فارنهایت کاهش دهید.
فرایند خشک کردن زغال اخته بین 8 تا 14 ساعت طول خواهد کشید. پس از حدود 8 ساعت میوه‌ها را بررسی کنید. لازم است که آن‌ها کاملا خشک شده باشند، اما در عین حال کمی نرم و قابل انعطاف باشند.

پس از این مرحله اگر همچنان مایل هستید تا آن‌ها خشک‌تر شوند، اجازه دهید تا مدت زمان بیشتری در فر بمانند، در نهایت درب فر را باز بگذارید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا میوه خشک خنک شود. پس از خشک شدن تعدادی از آن‌ها را امتحان کنید و شکاف دهید، در این زمان نباید رطوبتی از آن‌ها مشاهده شود.

خشک کردن کرنبری

حتی پس از آنکه زغال اخته به شکل کامل خشک شدند، ممکن است در برخی از آن‌ها رطوبت وجود داشته باشد. در این حالت اجازه دهید که در جریان هوا خشک شوند، در نتیجه محصول بهتر و خوشمزه‌تری خواهید داشت، مراقبت از آن‌ها در این حالت نیز آسان‌تر خواهد بود.

میوه خشک‌ها را در ظروف شیشه‌ای قرار دهید و حدود ⅓ از فضای آن را خالی بگذارید تا هوا در میان آن‌ها در جریان باشد.
طی یک هفته اول، چند بار در روز ظرف را تکان دهید تا رطوبت باقی مانده به طور کامل از بین برود. اگر قطره‌های آب و یا بخار آن را در اطراف ظرف مشاهده کنید، نشان دهنده این خواهد بود که میوه‌ها به خوبی خشک نشده‌اند، در نتیجه لازم است که برای چند ساعتی از ظرف خارج شوند.

ظروف میوه خشک را به دور از نور مستقیم خورشید و گرما قرار دهید. پس از آن که به طور کامل خشک شوند، می‌توانید ظرف را کاملا پر کنید. هر چند وجود فضای کافی برای گردش هوا، مطلوب خواهد بود.
قیمت میوه خشک در بازار مناسب است و می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر انواع میوه خشک موردنظر خود و زغال اخته را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مزایای کرنبری

میوه کرنبری خشک شده شامل آنتی اکسیدان و فیبر است، از طرفی اگر هیچ گونه شکری به آن اضافه نکنید، می‌توانید از ویژگی‌های ویتامین C و E نیز بهره مند شوید. در بسیاری از رژیم‌های غذایی حتی می‌توانید از این میوه در انواع سالاد استفاده کنید.
در انواع غذا و یا دسرها، کرنبری یک انتخاب ایده آل و متفاوت خواهد بود. تنها کافی است که مراحل خشک کردن زغال اخته را به خوبی رعایت کنید، آنگاه می‌توانید از مزایا و ویژگی‌هایی که برای سلامت شما به همراه دارد، برخوردار شوید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *