فواید میوه‌های خشک

بیشتر ما در روزهایی که به مدرسه میرفتیم به ما گفته می‌‌‌شد تا برای بهبود حافظه خود از مواد مغذی مانند بادام و میوه‌‌های خشک استفاده کنیم یا حتی چند خرما در ابتدای صبح مصرف کنیم مادران و مادربزرگ‌‌‌ها ترکیبی از میوه خشک را مخلوط کرده و به شیر اضافه می‌‌‌کردند و به کودکان نوپا می‌‌‌دادند اینها بر اساس دستورالعمل‌‌‌هایی که برای دستیابی به افزایش وزن و مصونیت برای کودکان از طریق نسل‌‌‌ها به نسل بعدی منتقل می‌‌‌شود میوه خشک مانند بادام، گردو، خرما، کشمش و … به طور سنتی مانند نیروگاهی از مواد مغذی است. در صورت خوردن در حد متوسط بسیاری از خواص و فواید سلامتی را به بدن ما می‌‌‌رساند.

انواع میوه‌های خشک

  1. بادام
  2. گردو

ما در ادامه به برخی از تنقلات مفید که زیر دسته آجیل‌‌‌ها و میوه خشک هستند می‌‌‌پردازیم.

1.بادام

بادام یکی از همان میوه‌‌های خشکی است که نباید خوردن آن را در روزمره فراموش کنیم در واقع یکی از رایج‌‌‌ترین میوه‌‌های خشک بادام است که دارای خواص درمانی زیادی در گروه‌‌های سنی متفاوت است در اینجا به چند دلیل وجود بادام در روزمره می‌‌‌پردازیم.

مهم‌ترین فواید بادام

مهم‌ترین فواید بادام  عبارت است از:

  1. سلامت قلب
  2. مدیریت وزن
  3. کنترل قند خون

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

فواید میوه خشک

1. سلامت قلب

بادام در حفظ کلسترول سال کمک می‌کند وجود ویتامین E با توجه به مقدار طبیعی اسیدهای چرب اشباع نشده منیزیم و پتاسیم توانسته منبع مغزی برای افرادی باشد که دارای فشار خون بالا هستند که این ماده می‌تواند عملکرد قلب را بهبود ببخشد آن‌‌‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید و منتظر نتایج موثر آن باشید.

2. مدیریت وزن

فیبر رژیم غذایی پروتئین‌‌‌ها و چربی‌‌های خوب موجود در بادام باعث می‌شود احساس سلامتی بیشتری داشته باشید و همین دلیل هم به جلوگیری از پرخوری شما کمک می‌کند شما با خوردن یک دانه بادام می‌توانید به مدت زیادی سیر باشید و هیچ نیازی به سایر تنقلات که ممکن است برای شما مضر باشد و شما را دچار اضافه وزن کند نداشته باشید.
ممکن است شما برای گرفتن رژیم غذایی به بهترین دکترها در این زمینه مراجعه کرده باشید تمامی آن‌‌‌ها بر این اعتقاد هستند که میوه خشک می‌تواند شما را از چاقی دور نگه دارد. در بسیاری از مراکز فروش عمده میوه خشک بادام با قیمت عالی به فروش می‌رسد.

به جای مصرف بادام به تنهایی می‌‌‌توانید آن را با وعده‌های غذایی خود ترکیب کنید چرا که این امر باعث می‌شود تا شاخص گلیسمی غذا پایین بیاید. بادام خرد شده را می‌‌‌توانید به سالاد و یا ماکارونی و یا سبزیجات دیگر اضافه کنید این گونه هم می‌‌‌توانید غذای متفاوتی داشته باشید و هم می‌توانید از مزایا و فواید بادام و میوه خشک استفاده نمایید شما به راحتی با اضافه کردن چند نوع از میوه خشک کسالت روزانه خود می‌‌‌توانید از فواید آن استفاده نمایید.
قیمت روز میوه خشک بادام را از فروشگاه‌های معتبر استعلام بگیرید.

2. گردو

گردو امروزه به یک نیروگاه خوبی که دارای فواید بسیار زیاد است شناخته می‌‌‌شود در واقع مصرف گردو در رژیم غذایی شما می‌‌‌تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد این فواید سلامتی شما را در طی مدت تضمین می‌کند این ماده غذایی قهوه‌‌‌‌ای و ترد درمانی بسیار موثر برای بسیاری از بیماری‌‌‌ها است در واقع شما چه از آن‌‌‌ها در سالاد استفاده کنید و ۴۰ دردسر و یا حتی در صبحانه تقریباً به هر شکل گردو طعم خوبی را دارد.

اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان و ویتامین E در گردو دارای تعدادی ترکیبات محافظت کننده عصبی مانند ویتامین است که به تقویت عملکرد شناختی کمک می‌‌‌کند آن‌‌‌ها به مبارزه با استرس و ترویج احساس آرامش می‌‌‌پردازد، در واقع فلاونوئید موجود در گردو نیز از بین رفتن رادیکال‌های آزاد مضر در بدن شما کمک می‌‌‌کند طبق مطالعات، کمبود ویتامین E می‌‌‌تواند باعث زوال عقل شود.

فواید میوه خشک

مهم‌ترین فواید گردو

مهم‌ترین فواید گردو عبارت است از:

  1. خواص مبارزه با سرطان
  2. مفید برای پوست و مو

در ادامه هر یک موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان و ویتامین E در گردو دارای تعدادی ترکیبات محافظت کننده عصبی مانند ویتامین است که به تقویت عملکرد شناختی کمک می‌‌‌کند آن‌‌‌ها به مبارزه با استرس و ترویج احساس آرامش می‌‌‌پردازد، در واقع فلاونوئید موجود در گردو نیز از بین رفتن رادیکال‌های آزاد مضر در بدن شما کمک می‌‌‌کند طبق مطالعات، کمبود ویتامین E می‌‌‌تواند باعث زوال عقل شود.

فواید میوه خشک

1. خواص مبارزه با سرطان

مصرف منظم گردو می‌‌‌تواند به کاهش خطر ابتلا به لوزالمعده و سرطان پستان و همچنین کاهش تکثیر سلول‌‌‌هایی در بدن شما کمک کند در واقع این اسیدهای چرب و امگا ۳ بالای آن است که می‌‌‌تواند چنین معجزاتی را در بدن شما به وجود بیاورد تحقیقات نشان داده‌‌اند که گردو خاصیت شیمی درمانی دارد و باعث پیشگیری بسیاری از سرطان‌‌‌ها می‌‌‌باشد شما با مصرف روزانه این ماده‌ی غذایی، از خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌‌‌ها علی الخصوص سرطان‌‌‌ها جلوگیری نمایید.

2. مفید برای پوست و مو

آنتی اکسیدان‌‌های موجود در گردو و همچنین ویتامین E در آن باعث شده است که با آسیب‌‌های رادیکال‌‌های آزاد در بدن شما مبارزه کند این امر باعث می‌شود تا چین و چروک بر روی صورت شما به تاخیر بیفتد و سایر علائم پیری شما از بین برود و یا مدت طولانی‌تری خود را نشان دهد.
علاوه بر این وجود بیوتین و تقویت مو و کاهش ریزش مو کمک می‌‌‌کند که ما می‌توانیم این ماده را به وفور در گردو و میوه خشک مشاهده کنیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *