میوه خشک آناناس

هنگام بارداری نه تنها شما بلکه بسیاری از خانم‌هایی که دوران بارداری را سپری می‌‌کنند، با این مسئله رو به رو می‌‌شوند که نظرات بسیاری از دوستان خوش فکر و به خصوص اعضای خانواده و یا حتی غریبه‌هایی که ممکن است شما یک روز در تمام عمرتان آن‌‌‌ها را ببینید، به شما پیشنهاد می‌‌دهند تا چگونه و با مصرف چه مواد غذایی دوران بارداری خود را سپری کنید. به عنوان مثال شاید این داستان قدیمی را شنیده باشید که اگر میوه خشک آناناس بخورید، به سمت زایمان زودرس می‌‌روید.

اما ما در ادامه شما را بیشتر با این مبحث آشنا می‌‌کنیم: 

آناناس یک انتخاب بسیار سالم در دوران بارداری است. ممکن است شخصی به شما گفته باشد که از مصرف این میوه خودداری کنید زیرا ممکن است باعث سقط و یا زایمان زودرس شما شود.

با این حال، این فقط یک افسانه است و هیچ منبع علمی ندارد به همین دلیل هم است که می‌‌توانیم بگوییم که مصرف آناناس چه در حالت میوه خشک و چه در حالت تازه، زایمان زودرسی را برایتان نمی‌‌‌آورد. این حالت به ندرت برای افرادی پیش آمده باشد البته باز هم این مسئله گواهی 100% علمی ندارد.
انواع میوه خشک شده برای خانم‌های باردار مفید است، لازم است بدانید، قیمت میوه خشک شده مخلوط مناسب‌تر می‌باشد.

مصرف آناناس در دوران بارداری

بروملین چیست؟؟

همانطور که می‌‌دانید بروملین، نوعی آنزیم است.

قرص‌های بروملین برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی‌‌‌شود. آن‌‌‌ها می‌‌توانند پروتئین‌‌‌ها را در بدن تجزیه کرده و منجر به خونریزی غیر طبیعی شوند.

میوه خشک آناناس امروزه در بسیاری از فروشگاه‌‌‌های فروش میوه خشک در دسترس شما قرار دارد که می‌‌توانید با خیال راحت آن‌‌‌ها را مصرف کنید.

اگرچه بروملائین در هسته آناناس یافت می‌‌شود، اما در گوشت بدن آناناس مقدار کمی از این ماده وجود دارد که ما غالبا آن‌‌‌ها را مصرف می‌‌کنیم. به همین دلیل هم است که ما به شما میوه خشک آناناس را بیشتر از میوه تازه آن‌‌‌ها پیشنهاد می‌‌دهیم. نکته‌‌‌ای که در این باره باید بدانید این است که شما با مصرف کردن میوه خشک آناناس، بعید است که در این دوران مشکلی را متحمل شوید.

آیا آناناس می‌‌تواند بخشی از رژیم غذایی سالم بارداری باشد؟

رژیم غذایی ایده آل در دوران بارداری از غذاهای پنج گروه زیر ساخته شده است:

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • لبنیات
  • دانه ها
  • پروتئین ها

به یک خانم باردار توصیه می‌‌شود که از ویتامین C استفاده نماید چرا که هم برای سلامت جسم او مفید است و هم برای سلامتی روحی و جسمی فرزندش. و یک تکه از میوه خشک آناناس و همچنین یک فنجان آب آناناس طبیعی حاوی 100% ویتامین C است. 

این میوه دارای ویتامین‌‌‌ها و مواد معدنی دیگری شامل: فولات- آهن- منیزیم- مس و…. است. این مواد مغذی همه برای رشد کودک و سلامت کلی شما مهم هستند. اگر می‌‌خواهید میوه خشک آناناس را مورد استفاده قرار دهید، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و از او کمک بخواهید که آیا میوه خشک آناناس را باید به تنهایی مصرف کرد و یا با میوه خشک‌های دیگری و یا حتی مواد غذایی دیگر؟

مصرف آناناس در دوران بارداری

چه خطراتی شما را تهدید می‌‌کند؟

مصرف آناناس ممکن است خطرناک نباشد و یا به شما کمک کند تا زودتر نوزاد خود را به دنیا بیاورید و او را ملاقات کنید، اما آناناس هم مانند بسیاری از میوه‌های دیگر مصرف مقادیر زیاد می‌‌تواند اثرات ناراحت کننده‌‌‌ای داشته باشد. اگر معده حساسی دارید بهتر است بیشتر از همیشه مراقب باشید.

 اسیدهای موجود در آناناس ممکن است سوزش سر دل یا رفلاکس به شما بدهد. برای جلوگیری از این عوارض جانبی، بهتر است این میوه خوشمزه را با اعتدال مصرف کنید.

اسیدهای موجود در آناناس ممکن است سوزش سر دل یا رفلاکس به شما وارد شود. برای جلوگیری از این عوارض جانبی، بهتر است این میوه خوشمزه را با اعتدال مصرف کنید.

اما میوه خشک آناناس نمی‌‌‌تواند ضررهای میوه‌‌‌ی تازه‌‌‌ی آن مانند سوزش معده را برای شما به همراه بیاورد به همین خاطر هم است که امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌‌دهند از میوه خشک آناناس استفاده کنند.

اما اگر شما به آناناس حساسیتی پیدا کردید سریعا به پزشک خود مراجعه کرده و همچنین درباره‌‌‌ی میزان مصرفتان از او مشورت بخواهید.

افزایش وزن

یکی از مسائلی که خانم‌های باردار در این دوران با آن گریبانگیر هستند مسئله‌‌‌ی اضافه وزن آن‌‌‌ها است که می‌‌تواند مسئله‌‌‌ی مهمی برای آن‌‌‌ها باشد. در واقع میوه تازه آناناس دارای کالری بسیار بالایی است که می‌‌تواند باعث اضافه وزن آن‌‌‌ها شود به همین دلیل هم بهتر است یا این میوه را کمتر مصرف کنید و یا از میوه خشک آن‌‌‌ها استفاده کنید.

مصرف آناناس در دوران بارداری

اگر دچار یبوست هستید آناناس مصرف کنید

همانطور که گفته شد، آناناس حاوی بروملین است. این ماده در صورت مصرف زیاد باعث اسهال می‌‌شود. در صورتی که به یبوست دچار هستید بهتر است از میوه خشک و یا میوه تازه آناناس استفاده نمایید.

چه زمانی آناناس را مصرف کنیم؟

در سه ماهه اول از آناناس خودداری کنید. چرا که هنوز فرزند شما کامل شکل نگرفته است و باید دقت خاصی را در مراقبت از آن به خرج دهید.

اما در سه ماه دوم می‌‌توانید حدود 50-100 گرم از آناناس در هفته میل نمایید.

 در سه ماهه سوم، شما می‌‌توانید روزانه حدود 250 گرم از آناناس مصرف کنید. با این حال، از آنجا که مصرف زیاد می‌‌تواد باعث انقباضات رحمی شود، در مورد تعداد مصرف میوه خشک آناناس بهتر است از پزشک خود مشورت بگیرید. چرا که میوه خشک آناناس می‌‌تواند شامل ضرر کمتری باشد.
قیمت میوه خشک مقرون به صرفه است، از مراکز معتبر انواع میوه خشک را برای مصرف روزانه خریداری کنید.

آیا واقعا زایمان را جلو می‌‌اندازد؟

اعتقاد بر این است که اگر مقادیر زیادی آناناس تازه مصرف کنید، باعث می‌‌شود تا از موعد مقرر زودتر زایمان کنید.
این نظریه به هیچ عنوان از نظر علمی ثابت نشده است. اما بسیاری از افراد بر این باور هستند که آناناس خاصیت تحریک کنندگی رحم را دارد به همین دلیل هم کمی دهانه رحم را نرم می‌‌کند و باعث می‌‌شود تا شما زودتر کودک خود را ملاقات کنید. این نرم کنندگی دقیقا به دلیل همان داشتن بروملین است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *