صادرات میوه خشک

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال موفقیت و کسب درآمد هستند ما در اینجا فرصتی را به شما معرفی‌‌ می‌کنیم تا به وسیله آن بتوانید به آرزوهای خود دست پیدا کنید و آن هم صادرات میوه خشک است.

یکی از فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری که تقریبا دست نخورده باقی مانده، صادرات میوه خشک است.
صادرات میوه خشک شامل خشک کردن میوه‌ها، پاستوریزه کردن محصول و در آخر بسته بندی و ارسال‌‌ می‌باشد.

کشور عزیزمان ایران دارای هر 4 نوع آب و هوا است و به همین دلیل اکثر میوه‌ها را‌‌ می‌توانیم در کشورمان کاشت و برداشت کنیم.

فرصت صادرات میوه خشک برای کشور‌‌های دیگر به این صورت وجود ندارد و تنوع میوه‌ای بسیار کمی در سایر کشور‌ها موجود‌‌ می‌باشد به همین دلیل برخی از سرمایه‌گذاران و تاجران به فکر صادرات میوه افتادند که این کار ریسک‌‌هایی دارد، زیرا میوه‌‌های تازه به دلیل وجود آب بسیار در بافتشان امکان خرابی بیشتری دارند و در نتیجه برای نگهداری میوه‌ها لازم است هزینه‌‌های زیادی پرداخت شده و تدابیری اندیشیده شود.

ریسک صادرات میوه را‌‌ می‌توان با کاهش آب میان بافتی آن‌ها کم کرد، زیرا در این صورت میوه‌ها دیرتر خراب شده و حمل و نقل آسان‌تری دارند.
به همین دلیل این عرصه‌‌ می‌تواند برای فردی که‌‌ می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، سود‎آورتر باشد. صنعت میوه خشک طی چند ساله اخیر رشد بسیار زیادی کرده است.

صنعت میوه خشک

میوه‌‌های خشک در دسته مواد خوراکی خشکبار قرار دارند که در هرم غذایی در گروه گوشت و جانشین‌‌های آن قرار‌‌ می‌گیرند.

البته خود میوه‌‌های خشک نیز در دسته میوه‌ها می‌توانند قرار بگیرند.
میوه‌‌های خشک به عنوان یک میان وعده‌‌ می‌تواند بخشی از انرژی و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین کند.
پخش عمده میوه خشک به سراسر فروشگاه‌های معتبر، دسترسی به انواع متنوع میوه خشک را آسان کرده است.

نکته‌ای که در مصرف میوه‌‌های خشک‌‌ می‌تواند مهم باشد، این است که این مواد خوراکی به دلیل داشتن کالری بیشتر نسبت به میوه‌‌های تازه‌‌ می‌توانند باعث اضافه وزن بشوند.

این محصولات به دلیل کالری بالا‌‌ می‌تواند به عنوان یک چاقو عمل کند، یعنی هم‌‌ می‌تواند کار برش انواع خوراکی‌ها را برای ما آسان کند و یا اینکه دست ما را ببرد و این بستگی به نوع استفاده ما از این ماده است.

برای بهتر فهمیدن این موضوع بگذارید مثالی را بزنیم.
خشک شده میوه آلو را در نظر بگیرید، آلو خشک دارای املاح و مواد معدنی بسیاری است.
در آلوی خشک مواد و املاح معدنی بیشتر از آلوی تازه عمل‌‌ می‌کند، یعنی هرچه بیشتر آلو خشک شود خواص آن بیشتر‌‌ می‌شود.

به دلیل خواص بی‌شمار، این میوه خشک را‌‌ می‌توان به عنوان یک میان وعده در برنامه غذایی گنجاند، اما به دلیل کالری بالایی که دارد بهتر است در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنیم.

رعایت حد تعادل به این معنی نیست که این خوراکی را مصرف نکنیم بلکه به دلیل خواص بی شماری که این میوه دارد بهتر است در مقدار مشخصی روزانه به مصرف برسد.
فروش عمده میوه خشک در اصفهان و سایر شهرها با قیمت مناسبی توزیع می‎شود، بنابراین اگر مصرف میوه خشک شما زیاد است، بهتر است آن را به طور عمده تهیه کنیم.

میوه خشک

بررسی فرصت‌ها و مزایای صادرات میوه خشک

خب تا اینجا با اهمیت میوه خشک و صادرات آن صحبت شد.
یکی از مشکلاتی که کشور و مردم با آن رو به رو هستند، بالا رفتن قیمت دلار است که زندگی را برای بسیاری از افراد سخت کرده است.

شاید جالب باشد که بدانید چین ارزش پول کمی دارد، اما اکنون در دسته‌ی کشور‌‌های ثروتمند قرار دارد.
زیرا چین از این مشکلی که برایش به وجود آمد در راستای پیشرفت و ترقی استفاده کرد و به این مورد به منزله یک فرصت نگاه کرد و کار صادرات را آغاز کرد و اکنون به این جا رسیده است که نصف بازار‌‌های جهانی را از آن خود کرده است.

ما می‌توانیم از مشکلات استفاده کنیم و دست به انواع صادرات بزنیم.
البته در صادرات لازم است حد تعادلی را برای خود در نظر بگیریم و تا جایی صادرات را انجام دهیم که به منابع داخلی کشور آسیب نرسانیم.

زیرا امکان دارد در اثر صادرات کشور و مردم با مشکلات ناشی از کمبود این مواد در کشور رو به رو شوند.
بنابراین بهتر است این کار به صورتی انجام شود که به منابع و مردم کشور آسیب نرسد.

مواد غذایی که خشک‌‌ می‌شود، شرایط نگهداری آسان‌تری نسبت به مواد تازه دارند.
این مورد در میوه‌‌های خشک نیز وجود دارد.

میوه‌‌هایی که خشک‌‌ می‌شوند نسبت به نوع تازه آن دارای حجم و وزن کمتری هستند و به دلیل از دست دادن آب میان بافتی نیازی به داشتن سردخانه برای نگهداری و جلوگیری از فساد ندارند.
به همین دلیل این محصولات به راحتی بسته‌بندی و حمل و نگه‌داری‌‌ می‌شوند و برای این کار‌ها نیاز به حداقل امکانات وجود دارد.

صادرات میوه خشک

میوه‌‌های خشک‌‌ می‌تواند مصارف غذایی داشته باشد و از طریق صادرات میوه خشک و دادن دستورالعمل پخت غذای مربوط به آن‌ها‌‌ می‌توان کشور‌‌های دیگر را با غذاهای ایرانی آشنا کرد و آن‌ها را برای سفر به ایران ترغیب کرد که در این صورت گردشگری می‌تواند به عنوان صنعتی پر سود، رونق بگیرد.

صادرات میوه خشک می‌تواند برای مردم مفید باشد.
زیرا اگر این صنعت جای خود را در میان مردم خارج از کشور باز کند‌‌، می‌تواند باعث شود کارخانه‌ها و کارگاه‌‌های گوناگونی را در سراسر ایران تأسیس و راه‌اندازی شود که از این طریق‌‌ می‌توان مردم را برای کار در این کارخانه‌ها به کار گرفت و برای بسیاری از مردم ایجاد اشتغال کرد.

میوه‌‌های خشک شده را‌‌ می‌توان به شکل‌‌های گوناگون بسته بندی کرد.
برای اینکه این میوه‌ها را در داخل به فروش برسانیم نیاز به بسته بندی آن چنانی نیست، اما اگر بخواهیم این محصولات را به خارج از کشور ارسال و صادر کنیم نیاز داریم تا بسته‌بندی‌‌های شیک و کوچکی برای محصولاتمان در نظر بگیریم.

سرمایه‌گذاری برای شروع صادرات میوه خشک

برای اینکه بتوانیم یک کارگاه مخصوص برای خشک کردن میوه احداث کنیم‌‌، می‌توان گفت در حال حاضر به سرمایه اندکی یعنی چیزی در حدود 50 میلیون تومان نیاز داریم تا بتوانیم رفته رفته میزان تولید را افزایش داده و کارگاه کوچک خودمان را به یک کارخانه تبدیل کنیم.

صادرات میوه خشک

اما اگر بخواهیم در کنار کارگاه کوچکمان یک قسمت برای بسته بندی احداث کنیم، به همین سرمایه نیاز است.
پس‌‌ می‌توان با سرمایه‌ای اندک بعد از چند سال صاحب کارخانه شوید و افراد زیادی را صاحب کار و شغل کنید که برای رونق اقتصادی در ایران کار بسیار مناسبی به نظر‌‌ می‌رسد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *