دانستنی‌های میوه خشک

دانستنی‌های میوه خشک جالب هستند، مثلا یک تکه خشک میوه خشک تقریبا به همان اندازه که مواد مغذی میوه تازه موجود است، اما در یک بسته بسیار کوچک از نظر وزن، میوه خشک دارای بیش از 3.5 برابر فیبر، ویتامین‌‌‌ها و مواد معدنی میوه تازه است.

بنابراین، یک وعده می‌‌‌‌تواند درصد زیادی از میزان توصیه شده روزانه را تامین کند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که میوه خشک دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C است با این حال، چند استثناء نیز وجود دارد.
به عنوان مثال، هنگامی که میوه خشک می‌‌‌‌شود، میزان ویتامین کاهش می‌‌‌‌یابد. میوه خشک به طور کلی حاوی فیبر زیادی است و منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان‌‌‌ها به ویژه پلی فنول‌‌‌ها است. آنتی اکسیدان‌‌‌ها‌‌‌ی پلی فنول با مزایای سلامتی از جمله؛ بهبود جریان خون، هضم بهتر مواد خوراکی، کاهش آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌‌‌ها همراه هستند. شاید برای همین است که بازار خرید میوه خشک همیشه پر رونق است.

اثرات بهداشتی میوه خشک

مطالعات نشان داده است که افرادی که میوه خشک می‌‌‌‌خورند، در مقایسه با افرادی که میوه خشک نمی‌‌‌خورند، وزن کمتری مصرف می‌‌‌‌کنند و بیشتر از مواد مغذی مصرف می‌‌‌‌کنند. با این حال این مطالعات ماهیت مشاهده‌‌ای داشتند. میوه خشک همچنین منبع خوبی برای بسیاری از ترکیبات گیاهی از جمله آنتی اکسیدان‌‌های قدرتمند است. قیمت میوه خشک مناسب است و با هر بودجه‌ای می‌توانید محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

 همه چیز درباره میوه خشک

کشمش خطر ابتلا بسیاری از بیماری‌‌‌ها را کاهش می‌‌‌‌دهد

یکی از دانستنی‌های میوه خشک این است که کشمش خطر ابتلا بسیاری از بیماری‌‌‌ها را کاهش می‌‌‌‌دهد. کشمش همان انگور خشک شده است که می‌‌‌‌توان آن را یک میوه خشک مورد استقبال نامید. به همین دلیل هم است که پیشنهاد ما به شما این است که همیشه مقداری از این میوه خشک خوش طعم را با خود به همراه داشته باشید. چرا که این میوه خشک از تمامی میوه خشک‌‌‌ها بیشتر قابل دسترس است. انواع کشمش‌ و مزایای منحصر به فرد آن‌ها برای سلامتی فوق‌العاده عمل می‌کند.

آن‌‌‌ها از نظر شاخص گلیسمی پایین تا متوسط و شاخص انسولین کم هستند. این بدان معنی است که کشمش پس از وعده‌‌های غذایی نباید باعث افزایش میزان قند خون یا انسولین شود. مطالعات نشان می‌‌‌‌دهند که خوردن کشمش می‌‌‌‌تواند عوامل زیر را برای شما داشته باشد:

  • فشارخون پایین
  • کنترل قند خون را بهبود ببخشید
  • منجر به افزایش احساس کامل بودن را به شما می‌‌‌‌دهد

همه این عوامل باید در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری‌‌های قلبی نقش داشته باشد.

آلو‌‌‌ها در میوه‌‌های خشک

آلوها یکی از خوش خوراک ترین میوه‌‌‌هایی هستند که به دلیل داشتن طعم ترش در آن‌‌‌ها بسیاری از افراد آن‌‌‌ها را به شدت از بسیاری از میوه‌‌های دیگر ترجیح می‌‌‌‌دهند.
این میوه دارای میزان قابل توجهی ویتامین K و همچنین سرشار از فیبر، پتاسیم، بتاکاروتن، است که حتی زمانی که این میوه تبدیل به میوه خشک می‌‌‌‌شود نیز این میوه را از دست نمی‌‌‌دهند به همین دلیل هم است که ما می‌‌‌‌توانیم بگوییم مصرف میوه خشک آلو بسیار راحت تر از مصرف میوه تازه آن است.

 همه چیز درباره میوه خشک

شما می‌‌‌‌توانید میوه خشک آلو را به راحتی در جیب خود بگذارید و در هر مکانی آن‌‌‌ها را مصرف کنید و از خواص بیی‌‌‌اندازه‌‌‌ی آن‌‌‌ها بهره‌مند شوید.
آن‌‌‌ها به دلیل ویژگی‌‌‌هایی که دارند یک ملین طبیعی شناخته می‌‌‌‌شوند. این به دلیل داشتن مقدار زیاد فیبر و الکل قند به نام سوربیتول است که به طور طبیعی در بعضی از میوه‌‌‌ها وجود دارد.
نشان داده شده است که خوردن آلو به بهبود دفعات و قوام مدفوع کمک می‌‌‌‌کند. آلوها در تسکین یبوست نسبت به پسیلیوم موثرتر هستند، که این یکی دیگر از روش‌‌‌هایی است که بسیار در میان مردم متداول است.

این میوه خشک می‌‌‌‌تواند به جلوگیری از بیماری‌‌های قلبی جلوگیری کند. این میوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، از بیماری‌‌‌هایی مانند سرطان جلوگیری می‌‌‌‌کند. میوه خشک آلو همچنین از مواد معدنی بسیاری سرشار است که می‌‌‌‌تواند با مبارزه با پوکی استخوان کمک کند. علاوه بر این آلوها می‌‌‌‌توانند به پایین آوردن قند خون شما کمک شایانی می‌‌‌‌کند به همین دلیل هم است که بیشتر افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند از میوه خشک آلو بیشتر استفاده می‌‌‌‌کنند.

میوه خشک از نظر قند طبیعی و کالری بالایی دارد

میوه‌‌‌ها حاوی مقادیر قابل توجهی قند طبیعی است که به سلامتی شما به شدت کمک می‌‌‌‌کند. از آنجا که آب از میوه خشک شده خارج شده است، این قند و کالری را در یک بسته بسیار کوچک متمرکز می‌‌‌‌کند. به همین دلیل، میوه خشک از نظر کالری و قند بسیار زیاد است، از جمله گلوکز و فروکتوز در زیر چند نمونه از محتوای قند طبیعی میوه خشک شده آورده شده است.

  • کشمش 59%
  • خرما 66-64%
  • آلو%
  • زرد آلود 53%
  • انجیر 48%

حدود 51% از این مقدار قند فروکتوز است. خوردن مقدار زیادی فروکتوز ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. اما میوه خشک می‌‌‌‌تواند میزان این فروکتوز را در بدن شما به تعادل برساند.

 همه چیز درباره میوه خشک

 از میوه خشک شده با شکر اضافه شده در میوه‌‌های خشک خودداری کنید

برخی از میوه‌‌های خشک امروزه در فروشگاه‌‌‌ها فروش میوه خشک به فروش می‌‌‌‌رسند که علاوه بر قند طبیعی خود دارای شکر الحاقی نیز هستند. این شکرها می‌‌‌‌تواند صدمات جبران ناپذیری را برای خود داشته باشد. برای اینکه بعضی از میوه‌‌های خشک شده حتی شیرین تر و جذاب تر شوند، قبل از خشک شدن آن‌‌‌ها را با شکر یا شربت اضافه شده می‌‌‌‌پوشانیم.

میوه خشک شده با شکر اضافه شده تبدیل به یک نوع شیرینی می‌‌‌‌شود.

نشان داده شده است که شکر بارها و بارها دارای اثرات مضر برای سلامتی، افزایش خطر چاقی، بیماری‌‌های قلبی و حتی سرطان نیز موثر است.
این شکرها می‌‌‌‌تواند میزان قند خون شما را افزایش دهند و تمامی خواصی را که شما از یک میوه خشک می‌‌‌‌گیرید را نیز از دست بدهید و تنها با مصرف این میوه خشک قند خود را بالا ببرید و به بسیاری از بیماری‌‌های خطرناک مبتلا شوید.
بنابراین بدانید که فواید میوه خشک زمانی به شما می‌‌‌‌رسد که به شکل کاملا ارگانیک به عمل آمده باشد به همین دلیل هم بهتر است در هنگام خرید به این مسئله توجه لازم را داشته باشید. اصولا میوه خشک بدون هیچ گونه افزودنی انجام می‌‌‌‌گیرد به همین دلیل هم شما نیز می‌‌‌‌تواند به شکل سنتی و البته به مقدار کم در منزل نیز آن‌‌‌ها را درست کنید.
این روش‌های خانگی می تواند به شما کمک کند تا گاهی اوقات به میزان کمی برای خود میوه خشک را درست کنید. اما اگر شما بخواهید این میوه خشک را برای مهمان بیاورید دیگر نمی‌توانید از میزان کمی استفاده کنید به همین دلیل هم آن زمان باید از میوه خشک به میزان زیادی استفاده کنید که در این زمان بهتر است از فروشگاه‌های معتبر استفاده نمایید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *