بهترین میوه خشک برای پوست و مو

مصرف بهترین میوه خشک برای پوست و مو معجزه می‌کند. میوه‌های گوشتی، بهترین گزینه برای خشک کردن می‌باشند. بسیاری از افراد در تلاش برای مصرف میوه‌های تابستانی در فصل زمستان هستند. به همین دلیل، مصرف انواع میوه خشک به آن‌ها توصیه می‌شود. پوست و مو، دو قسمت مهم در اجزای بدن انسان، برای نشان دادن زیبایی است.

این دو فاکتور، با نرسیدن مواد مغذی و سالم، امکان از بین رفتن شادابی و طراوت آن‌ها بسیار زیاد خواهد بود. به همین جهت، به کار بردن میوه خشک، برای افزایش میزان بازدهی و سلامتی پوست و مو بسیار ارزشمند است. مراقبت برای پوست و مو، این روز‌ها یکی از نکات بسیار مهم و ارزشمند در بین بانوان شده است.

البته این روز‌ها، نگرانی‌های زیادی برای حفظ و مراقبت پوست و مو به وجود آمده است. علت به وجود آمدن این نگرانی‌ها، به خاطر نبود تغذیه درست و سالم و عدم مواد اصل و ارگانیک در بازار است.

بهترین میوه خشک برای پوست و مو

یکی از نکات ارزشمند در رابطه با میوه خشک، قرار دادن میوه خشک در رژیم غذایی است. البته بسیاری از رژیم غذایی‌های دیگری نیز به وجود آمده‌اند که برخی از پزشکان آن‌ها را به افراد توصیه می‌کنند. البته در این نوع از رژیم غذایی، گنجانده میوه خشک، یک انتخاب ایده آل و شایسته است.

بهترین میوه خشک برای سلامتی پوست و مو شامل موارد زیر است:

  • خرما
  • انجیر
  • پرتقال
  • انبه
  • موز
  • سیب
  • توت فرنگی
  • کیوی زردآلو
  • هلو
  • گیلاس
  • آناناس
  • آلو

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. خرما خشک شده

خرما، یکی از انواع میوه خشک شده است. این میوه دارای منبع عالی از ویتامین‌ها در خود می‌باشد. ویتامین‌های موجود در خرما، از نوع ویتامین سی و دی است. خاصیت خرمالو خشک شده برای سلامت پوست و همین طور مو بسیار ارزشمند است.

ویتامین سی و دی در خرما، برای ایجاد ویژگی ارتجاعی در پوست بسیار کمک کننده است. خرما، دارای میزان زیادی از آنتی اکسیدان در ساختار خود است. آنتی اکسیدان موجود در خرما، برای ایجاد پوستی نرم و شاداب‌تر در بدن کمک زیادی می‌کند. خرما، قابلیت مراقبت از میزان رطوبت در بدن را به خوبی بر عهده دارد.

مصرف خرما، برای از بین بردن جای جوش و آکنه بسیار قدرتمند است. برای مصرف خرما به شکل ماسک، ابتدا باید خرما را با مقداری از عسل ترکیب کرد. به این شکل، ترکیبی از عسل و خرما به دست آمده است. این ترکیب فوق العاده را بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

با قرار دادن این ترکیب بر روی صورت، حس خوبی از نرمی برای پوست به وجود می‌آید. البته خرما دارای مقادیر زیادی از ویتامین ب است. ویتامین ب برای تقویت مو و سالم نگه داشتن آن گزینه بسیار مناسبی است. ویتامین ب موجود در خرما، منجر به افزایش گردش خون در بدن می‌شود. گردش خون در پوست سر، برای افزایش رشد مو کمک مناسب است.

خوردن خرما، به دلیل دارا بودن مواد مغذی و مفید در خود، برای افزایش رشد مو و بلند شدن آن مناسب است. خرما خشک شده برای حجیم‌تر شدن مو و ضخامت آن، انتخاب بسیار مناسب و ایده آلی است.

چند برش برای پرتقال خشک شده

2. انجیر خشک

زیبایی پوست با انجیر خشک طی تحقیقات مختلف ثابت شده است، انجیر خشک،دارای مقادیر زیادی آب می‌باشد. آب موجود در انجیر خشک شده، برای افزایش میزان رطوبت پوست بسیار کارساز است. حتی برای ایجاد رطوبت مناسب پوست‌های خشک از انجیر خشک نیز بهره‌مند شد.

البته انجیر خشک، به میزان قابل توجهی، منافذ باز پوست را ترمیم می‌کند. انجیر خشک، دارای مقادیر زیادی از آهن است. آهن موجود در انجیر خشک، برای مقاومت رنگ مو بسیار مناسب است. برای بهره‌مندی از ماسک انجیر برای مو و حفظ رنگ آن، می‌توان انجیر خشک را به شکل خمیر شده بر روی ساقه‌های مو قرار داد. دارا بودن ویتامین‌های سی، آ و ایی برای افزایش رشد مو بسیار مفید و کارآمد است.

3. پرتقال خشک شده

یکی از انواع میوه خشک مناسب برای پوست پرتقال خشک شده است. پرتقال، یکی از میوه‌های آبدار و شیرین برای فصل زمستان است. این میوه یکی از آبکی‌ترین نوع میوه بشمار می‌آید. البته خشک شده پرتقال، حالت ترد و شکنندگی خاصی به خود می‌گیرد.

عطر بی نظیر برای پرتقال خشک شده، آن را نسبت به میوه‌های خشک دیگر، متمایز می‌کند. پرتقال خشک اسلایس دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی و آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در پرتقال، از آسیب رساندن به پوست و ایجاد التهابات پوستی بسیار کمک کننده است. قیمت میوه خشک پرتقال نسبت به انواع کرم‌های مراقبتی پوست مناسب‌تر است. پس اگر به دنبال پوست و موی سالم و درخشان هستید حتما از میوه خشک پرتقال استفاده کنید.

توت فرنگی خشک شده

4. انبه خشک

یکی از میوه‌های شیرین و لذیذ خشک شده، انبه است. انبه، دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌ها در خود می‌باشد. ترکیبات میوه خشک انبه برای افزایش بهبود سلامتی پوست و مو بسیار کارآمد است شامل:

  • ویتامین سی
  • ویتامین آ
  • ویتامین ایی
  • ویتامین کا

حتی برخی از مواد مغذی دیگر در انبه وجود دارد که شامل:

  • بتاکاروتن
  • گزانتوفیل
  • پلی فنولیک
  • فلاونوئید‌ها

موارد فوق، مراقبت بی نظیری را برای پوست به وجود می‌آورد. دارا بودن میزان زیادی از قند و فیبر غذایی، برای برطرف کردن یبوست در رود‌ها مناسب و کارساز است. انبه خشک، خاصیت ترمیمی زیادی را برای بدن به وجود می‌آورد.

5. موز خشک شده برای پوست

موز خشک شده دارای میزان زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به همراه فولات است. مهم‌ترین خواص موز خشک شده به عنوان یک مرطوب کننده فوق العاده برای پوست عمل می‌کند. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی، برای موز خشک شده به شدت وجود دارد. موز خشک شده، قابلیت بسیار بالایی برای افزایش سلامتی پوست و مو از خود به جا می‌گذارد.

6. سیب خشک شده سرشار از سلامتی برای پوست

بهترین میوه خشک شده سیب است. این میوه دارای ویتامین‌های بسیار زیادی برای افزایش سلامتی پوست و مو است. این میوه دارای میزان زیادی از ویتامین‌ها در خود می‌باشد. سیب خشک شده، برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن انتخاب بسیار ایده آلی است. حتی سیب خشک شده به همراه پوست آن، انتخاب بسیار خوبی برای بهره وری از آنتی اکسیدان موجود در آن است. آنتی اکسیدان برای بدن، یکی از ارکان مهم و ضروری است.

7. توت فرنگی خشک مناسب پوست

توت فرنگی خشک شده با دارا بودن میزان زیادی از ویتامین سی، برای سلامتی پوست بسیار مفید و کارآمد است. از عصاره توت فرنگی، برای ساخت کرم در درمان آکنه و تمیز کردن پوست به شدت استفاده می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *