انجیر خشک و دنیایی از خواص بی‌شمار

امروزه اکثر افراد به خواص بی‌نظیر میوه خشک پی‌برده‌اند و به عنوان میان وعده‌ای مفید و سالم میوه خشک را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند.
انجیر جزء میوه‌های مناطق نیمه گرم است و قدیمی‌ترین نوع انجیر، انجیر کوهی است که به صورت خودرو در کوهستان می‌روید.
درخت انجیر نسبت به گرما مقاومت بالایی دارد، در نتیجه مناطق سردسیر برای کاشت درخت انجیر مناسب نیست. گرما و رطوبت از عوامل مهم تاثیر‌گذار بر روی میوه‌ی درخت انجیر هستند.

محصول درخت انجیری که در هوای مرطوب کاشته می‌شود بسیار مرغوب و خوب است از این رو در شیرینی‌پزی، مربا و کنسرو کردن این نوع انجیر کاربرد فراوانی دارد.
برای تهیه‌ی انجیر خشک، انجیری مناسب است که در هوای خشک و گرم کاشته شده باشد زیرا میوه برداشت شده از چنین درختی شیرین بوده و برای خشک کردن مرغوب‎‌تر است.
میوه‌های درخت انجیری که در مناطق گرم کاشته می‌شوند نسبت به میوه‌های درخت انجیر مناطق حاصلخیز و مرطوب، اندازه‌ی کوچک‌تر و طعم شیرین‌تری دارند.
اگر برای تهیه انجیر خشک از انجیر مناطق خشک و گرمسیری استفاده شود، بسیار مغذی بوده و خواص فوق‌العاده‌ای به همراه دارد.
انجیر طی یک فرایند صنعتی یا با قرار دادن زیر نور آفتاب خشک می‌شود. با خوردن چند عدد انجیر خشک می‌توانید انرژی از دست رفته خود را مجددا به دست آورید.
انجیر خشک، از خوشمزه‌ترین و خوش‌طعم‌ترین میوه‌های خشکی است که سرشار از املاح و مواد معدنی فراوان است. جالب است بدانید شیرینی انجیر خشک شده به مراتب بیشتر از انجیر تازه است و مصرف آن برای افراد دیابتی ضرر ندارد.

انجیر خشک | پارسیا پخشبرای فروش میوه خشک اصفهان از انواع میوه‌های خشک مرغوب و با کیفیت بالا مانند انجیر خشک، آلبالو خشک، خرما، سیب خشک و … استفاده می‌شود.
طعم و مزه‌ی انجیر خشک چیزی شبیه به خرما و کشمش است، ارزش غذایی و خواص انجیر خشک از خرما هم بیشتر بوده و اکثر متخصصان مصرف روزانه‌ی آن را پیشنهاد می‌کنند.

خواص فوق العاده‌ی انجیر خشک

یک عدد انجیر به طور میانگین حدود 4 الی 5 گرم فیبر دارد. مصرف انجیر خشک برای سلامت دستگاه گوارش مفید است و بسیاری از مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند. از انواع میوه خشک برای میان وعده‌ی دانش آموزان در مدرسه استفاده می‌شود. مواد ارزشمند و مغذی انواع میوه خشک از جمله انجیر خشک سبب افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان به درس می‎شود و در یادگیری آن‌ها تاثیر‌گذار است.
والدینی که نگران تغذیه فرزندان خود در مدرسه هستند، می‌توانند با خرید میوه خشک استوایی در اصفهان که ترکیبی از میوه‎‌های خوش‌ طعم و خوشمزه است، میان وعده‌ی سالمی برای فرزندان خود تهیه کنند.
استفاده از انجیر خشک برای زمانی که میوه تازه انجیر در دسترس نیست، بسیار مناسب است.
شرایط نگهداری انجیر خشک راحت و ساده می‌‎باشد از این رو می‌‎توانید از انجیر خشک در طول سفر استفاده کنید و با خوردن آن، انرژی خوبی به دست آورید.

انجیر خشک | پارسیا پخش

قند پایین

میزان قند موجود در انجیر خشک بسیار پایین است. از این رو خوردن آن برای افرادی که بیماری قندی دارند، توصیه می‌شود.
انجیر خشک جایگزین خوبی برای قند است که می‌توانید آن را به همراه چایی میل کنید. علاوه براین انجیر خشک کلسترول خون را پایین آورده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

منبع عالی از مواد معدنی

میزان آهن، منیزیم و کلسیم میوه خشک انجیر بسیار زیاد است. وجود کلسیم برای بدن حیاتی است و باعث استحکام استخوان‌ها و سیستم عصبی بدن می‌شود، از این رو خوردن انجیر خشک برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند مفید است.
بهتر است والدین در برنامه‌ی غذایی فرزندان خود از انجیر خشک که منبعی سرشار از مواد مغذی و معدنی است و برای رشد و سلامت جسمانی آن‌ها مفید است، استفاده کنند.
جالب است بدانید مواد مغذی موجود در انجیر برای رشد موها و سلامتی پوست بسیار سودمند است و با تحریک گردش خون در پوست سر، رشد مو را تسریع می‌کند.

کالری کم

از بهترین خاصیت‌‎هایی که برای انجیر خشک می‌توان از آن نام برد کالری کم و مغذی بودن آن است. برای همین اگر به دنبال کاهش وزن هستید، انجیر خشک را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

فروش میوه خشک شامل میوه‌هایی همچون انجیر خشک، توت خشک، سیب خشک است که در فروشگاه‌های میوه خشک به صورت کلی و جزئی با قیمت مناسب به فروش می‌رسد و شما می‎توانید به راحتی انجیر خشک و انواع میوه خشک دلخواه خود را تهیه کنید.

انجیرخشک مرغوب | پارسیا پخش

آنتی‌اکسیدان قوی

طبق آزمایشات صورت گرفته، شواهد نشان می‌دهد انجیر‌هایی که به روش‌های صحیح و اصولی خشک شده‌اند، ارزش غذایی آن‎ها حفظ می‌شود، علاوه ‎بر‎ این سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی هستند.
خشک کردن میوه‌ها در خانه با استفاده از روش‌‎های مختلف امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به سادگی در خانه انجیر را خشک کنید و از خوردن این خوراکی خوش‌طعم لذت ببرید.

وجود ترکیبات فنولی در انجیر خشک از رشد تومورها جلوگیری می‌کند، مقاومت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، از سیستم قلبی و عروقی محافظت می‌کند و از پوکی استخوان به میزان قابل ملاحظه‌ای جلوگیری می‌کند. برای همین خواص فوق‌‎العاده‎، انجیر خشک شهرت جهانی پیدا کرده است!

خواص انجیر برای مو

طبق تحقیقاتی که انجام شده است وجود مس و زینک در مواد غذایی از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث تقویت ریشه‌ی مو می‌شود. انجیر خشک سرشار از مس و زینک است و خوردن آن به آبرسانی مو، تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند و همچنین جریان گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد.

خواص انجیر برای پوست

با توجه به اینکه انجیر خشک منبع غنی از انواع ویتامین‌‎ها و مواد معدنی است سبب شاداب شدن پوست شده و به مرور و در صورت استفاده‌ی مداوم و منظم جوش‌‎های صورت را از بین می‌برد.

انجیر خشک | پارسیا پخش

کمک به دستگاه گوارش

پکتین، فیبر محلول است. هنگامی که فیبر در دستگاه گوارش بدن حرکت می‌کند، کلسترول اضافه را جمع کرده و به دستگاه دفع انتقال می‌دهد.
انجیر خشک سرشار از پکتین است. فیبر محلول موجود در انجیر خشک سبب بهبود دستگاه گوارش می‌شود. خوردن انجیر خشک در پیشگری از بیماری‎‌های دستگاه گوارش موثر است.

درمان سرماخوردگی و گلو‌‌درد

انجیر خشک طبیعتی آرامش بخش و تسکن‌ دهنده دارد و به علت داشتن مواد لعاب‌داری که دارد باعث بهبود گلو‌‌‌درد می‌شود.
علاوه بر درمان سرماخوردگی خوردن انجیر خشک برای بیماری‎‌های تنفسی و آسم توصیه می‌شود.

تقویت استخوان‌ها

کلسیم و فسفر موجود در انجیر خشک برای سلامت و تقویت استخوان‎‌ها بسیار مفید است. متخصصان تغذیه توصیه می‎‌کنند افراد سالمند و کودکان در حال رشد، روزانه چند عدد انجیر خشک را جهت استحکام استخوان، میل کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *