کالری میوه‌های خشک

مقدار کالری میوه‌های خشک به قدری زیاد است که در سال‌های بسیار دور مردم از میوه خشک استفاده می‌کردند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند که انسان‌ها به دلایل مختلفی از این نوع میوه‌ها استفاده می‌کردند.

معمولا استفاده از این میوه‌ها در بین ایرانی‌ها و عرب‌ها رواج بسیار زیادی داشته است. حتی خشک کردن مواد خوراکی در آمریکا نیز رواج بسیار زیادی داشته است به این صورت که آن‌ها گوشت را خشک می‌کردند و از این نوع گوشت خشک شده، غذایی بسیار لذیذ به نام پمیکن (pemmican) استفاده می‌کردند.

معمولا از این نوع گوشت خشک شده بیشتر تاجرانی که سفرهای طولانی مدتی می‌رفتند استفاده می‌کردند و آن را داخل آب جوش می‌ریختند و به عنوان یک سوپ از آن استفاده می‌کردند.

برای اینکه شما بتوانید میوه‌های خشک را به دست بیاورید، می‌توانید که از انواع روش خشک کردن میوه استفاده کنید که یکی از قدیمی‌ترین روش‌های که امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، قرار دادن این نوع میوه‌ها در برابر تابش نور خورشید است.

در این نوع روش معمولا میوه‌ها در زیر نور خورشید قرار می‌دهند و بعد از اینکه یک طرف آن را خشکانند، میوه را برمی گردانند تا بتوانند که طرف دیگر آن را نیز بخشکانند. راه دیگری که برای خشک کردن میوه‌ها وجود دارد استفاده از فر می‌باشد که در این نوع روش سرعت خشک کردن میوه‌ها بالا می‌رود و شما حتما باید به میوه‌ها توجه داشته باشید؛ زیرا ممکن است که میوه شما به دلیل حرارت بسیار زیاد بسوزد.

یک روش دیگر نیز استفاده از دستگاه میوه خشک کن است که بسیار مفید است و کاربری بسیاری دارد و نسبت به دو مدل دیگر سرعت خشک شدن نیز افزایش پیدا می‌کند.  اینکه شما از هر مدلی برای خشک کردن میوه استفاده کنید، در واقع می‌توانید که از میوه برای فاسد شدن جلوگیری کنید که خشک شده میوه‌ها معمولا دارای مقاومت بیشتری می‌باشد.

سوالی که در این قسمت به وجود می‌آید این است که آیا استفاده از میوه خشک به اندازه میوه سالم برای بدن مفید است یا اینکه خیر؟

میوه‌های خشک

ارزش غذایی میوه‌های خشک

از خواص بی نظیر میوه خشک هرگز غافل نشوید و با خرید میوه خشک از سایر خواص آن برای بدن بهره‌مند شوید. میوه خشک در واقع می‌توان گفت که میوه‌ای است که به صورت کامل آبی که درون آن وجود دارد حذف شده است، در این حالت میوه‌ای که به دست می‌آید حالتی چروکیده به خودش می‌گیرد ولی در واقع موضوعی که وجود دارد این است این میوه به صورت خشک ولی بسیار پرکالری و با خاصیت می‌باشد.

از نظر غذایی تفاوت بسیار زیادی بین میوه‌های خشک با میوه‌های تازه وجود ندارد ولی موردی که وجود دارد این است که زمانی که میوه‌ها برای خشک شدن آماده می‌شوند مقداری از ویتامین‌های بسیار مفیدی که در آن وجود دارد از بین می‌رود ولی موردی که وجود دارد این است که کالری که به صورت نهایی در این نوع میوه‌ها وجود دارد، افزایش می‌یابد.
این افزایش کالری در میوه‌های خشک به این صورت می‌باشد که به دلیل از بین رفتن آب میوه است.

ویژگی بسیار خوبی که در این نوع میوه‌های خشک وجود دارد، فقط نوع کالری آن‌ها نیست، بلکه این نوع از میوه‌های خشک دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار زیادی می‌باشد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید و به بدن خود میزانی از ویتامین و مواد مغذی را هدیه بدهید. امروزه در بازار انواع مختلفی از میوه‌های خشک وجود دارد که این نوع از میوه‌ها هر کدام دارای کالری‌ها و ارزش غذایی متفاوتی هستند.

یکی از رایج‌ترین مواردی که در میوه‌های خشک وجود دارد، انواع کشمش می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. بعد از کشمش نیز امروزه از خرما، آلو، انجیر و زردآلو نیز استفاده می‌کنند.
این نوع از میوه‌های خشک به دلیل اینکه طرفداران زیادی در بین مردم دارند امروزه به روش‌های مختلفی نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند که مثلا با استفاده از شکلات و یا اینکه یک روکشی از شکر می‌باشد. از این نوع میوه‌های خشک نیز به عنوان شیرینی نیز استفاده می‌کنند.

چیپس میوه

مزیت‌های استفاده از چیپس میوه

یکی از راه‌های بسیار خوبی که شما می‌توانید انجام دهید و عمر مواد غذایی را افزایش بدهید، این است که این نوع از خوراکی مورد نظر خودتان را خشک کنید.

زمانی که شما میوه‌ها را خشک می‌کنید باعث می‌شود که این نوع غذاها بسیار سخت فاسد شود و رطوبتی که برای افزایش قارچ‌ها وجود دارد به دلیل خشک شدن کاهش پیدا ‌کند.

شما می‌توانید که میوه‌های خشک شده را برای مدت زمان طولانی‌تر نگهداری کنید، نگهداری میوه خشک کار سختی نیست، پس شما می‌توانید که از این نوع میوه‌ها در زمانی که به یخچال دسترسی ندارید استفاده کنید و از آن بسیار زیاد لذت ببرید. مزیت‌های بسیار زیادی برای میوه‌های خشک وجود دارد که این نوع از میوه‌های خشک مقدار بسیار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان، پتاسیم، آهن، کلسیم و مقداری ویتامین A و C دارند که استفاده از آن برای بدن شما بسیار مفید می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *