زمان مناسب برای خوردن میوه‌های خشک

در مورد زمان مناسب برای خوردن میوه‌های خشک نظرات مختلفی وجود دارد و سوالی که همیشه مصرف‌کننده میوه خشک می‎‌پرسد این است که چه زمانی برای خوردن میوه‌های خشک مناسب‎تر است؟

ما می‌توانیم میوه‌های خشک را در هر زمان از روز به‌ عنوان یک میان وعده‌‎ی سالم بخوریم اما بهترین زمان برای خوردن آن در اوایل صبح است تا از حداکثر خواص میوه خشک بهره‌‎مند شویم.
اما توجه داشته باشید که در مصرف میوه خشک هرگز نباید زیاده‌‎روی کنید، زیرا حاوی کالری بیشتری نسبت به میوه‌ی تازه است و خوردن زیاد آن ممکن است منجر به دل درد شود.

تقریبا نیمی از میوه‎‌های خشک شده‌‎ای که در سراسر جهان به فروش می‌رسند و تقریبا 50٪ از محصول میوه‌های خشک شده کشمش، خرما، آلو، انجیر، زردآلو، هلو  و … هستند.
پخش عمده میوه خشک به سراسر شهرهای کشور و با رعایت شرایط استاندارد انجام می‎‌گیرد تا میوه‌های خشک شده سالم به‌ دست مشتریان برسد.

به ‎طور معمول انگور خشک شده در بدن و با توجه به مایعات موجود در سیستم داخلی و گوارش بدن متورم می‌شود.
فیبر نامحلول در انگور خشک شده برای معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‎‌کند.

میوه خشک | پارسیا پخشسطوح عالی آهن در انگور خشک، مواد مغذی و ویتامین B جهت رفع مشکلات بدنی از بدن به‌ صورت عالی عمل می‌‎کند.
مواد مغذی، پروتئین، مواد معدنی و بسیاری از مکمل‌های پایه دیگر در انگور خشک شده نیز به افزایش مقاومت بدن کمک می‎‌کند، فروکتوز و گلوکزی که در انگور خشک شده وجود دارد، برای سلامت جسمی و تجدید قوای بدن مفید است.
از این رو متخصصان پیشنهاد می‌‎کنند برای این‌ که کلیه مواد معدنی و مغذی انگور خشک شده بهتر جذب شود بهتر است آن را در اوایل صبح مصرف کنیم.

کیوی‌های خشک شده محصولات ارگانیکی هستند که دارای طعم منحصر به فردی هستند و مزایای خوبی برای بدن دارند.
بافت سبز آن‌ها شیرین و ملس است. همچنین دارای مواد مغذی C، مواد مغذی K، مواد مغذیE، فولات و پتاسیم هستند.
کیوی خشک شده دارای تقویت‌کننده‌های سلولی هستند. متخصصان توصیه می‌کنند برای این‌که مزایای کیوی به‌ خوبی جذب شود، لازم است آن را قبل از وعده‎ی غذای اصلی مصرف کنیم.

کمک به درمان آسم: اعتقاد بر این است که مقدار بالایی از مواد مغذی C و تقویت سلولی که کیوی خشک شده دارد، واقعا در درمان افراد مبتلا به آسم می‌تواند موثر باشد.
در مطالعاتی که سال 2000 انجام گرفت، کشف شد که کیوی خشک شده، خس خس در کودکان آسیب‌پذیر و مبتلا به آسم را کاهش می‌دهد.

مهم‌ترین فواید کیوی خشک شده کمک به هضم غذا است، کیوی دارای مقدار زیادی فیبر است که برای جذب غذا مفید است. علاوه بر این کیوی خشک شده شامل یک پروتئولیتیک شیمیایی به نام اکتینیدین است که به‌طور جداگانه می‌‌تواند در جذب پروتئین تاثیر‌گذار باشد.

میوه خشک اصفهانبه تازگی یک آزمایش کشف کرد که کیوی خشک شده حاوی اکتینیدین است که به‌طور قابل توجهی، جذب کل پروتئین‌ها را بهبود می‌بخشد.
تقویت سیستم ایمنی بدن: کیوی خشک شده حاوی مواد مغذی و ویتامین C هستند.
مطالعات نشان می‎دهد که کیوی می‎تواند ظرفیت مقاومتی را تقویت کند و احتمال ایجاد سرماخوردگی یا آنفولانزا و سایر بیماری‌ها را کاهش دهد. از این رو می‌‎توانیم قبل از غذا، برای تقویت و مقاومت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری‎‌ها و سرماخوردگی کیوی خشک شده مصرف کنیم.
فشار اکسیداتیو می‌تواند به DNA ما آسیب برساند. در کیوی به‌ دلیل ویژگی تقویت سلولی که دارد، فشار اکسیداتیو را کاهش می‎‌دهد.

کنترل فشار خون: کیوی خشک شده در مدیریت گردش فشار خون به ما کمک می‌کند. از این رو در کاهش سکته مغزی یا حمله قلبی که به‌دلیل فشار خون بالا اتفاق می‎افتد موثر است.
کویین موجود در کیوی خشک شده می‌تواند انعقاد خون را کاهش دهد، علاوه‌بر این خوردن چند تکه کیوی خشک شده سبب کاهش غلظت خون می‌شود.

دژنراسیون مغزی منبع اصلی بینایی ما محسوب می‌شوند.
به نظر می‌رسد مقادیر زیادی از زاکسنتین و لووتین موجود در کیوی خشک شده در بینایی تاثیر‌گذار است.

میوه خشک | پارسیا پخشبه ‎عنوان یک نصیحت، همیشه به ما گفته می‌شد که میوه‌های خشک را مصرف کنیم زیرا برای سلامت روان و جسم ما مفید هستند.
همه ما مادرانمان را به یاد می‌آوریم که هر روز صبح چند بادام در آب به مدت دو دقیقه خیس می‎‌کردند و برای این‌ که‌ انرژی ما در طول روز تامین شود همراه با صبحانه به ما بادام می‌‎دادند.
دلیلی که بزرگان ما برای خوردن بادام، گردو، فندق و … در آغاز روز داشتند، تقویت حافظه و تامین انرژی موردنیاز بدن برای فعالیت‌های روزانه بود.
قدرت میوه خشک و آجیل اثبات شده است و از گذشته خوردن آجیل و انواع میوه‎‌های خشک بین خانواده‎‌های ایرانی مرسوم بوده است.
اگر واقعا جدی هستید که بیشتر از میوه‌های خشک، آجیل‌ها، دانه‌های سالم و … در رژیم غذایی خود استفاده کنید، هر زمان از روز را برای مصرف آن‌ها می‌‎توانید در نظر بگیرید.
اما بهترین زمان برای خوردن بادام و گردو صبح است.
بهترین زمان برای خوردن میوه‌‎های خشک مانند خرما و آلو شب است.
به خصوص، خوردن آلوی خشک شده در شب می‌تواند به افراد مبتلا به مشکل یبوست کمک کند.
آجیل حاوی مقدار زیادی چربی‌های غیر‌اشباع است که به کاهش کلسترول LDL کمک می‌کند و کلسترول HDL را افزایش می‌دهد و به ‎عنوان میان وعده و عصرها می‎توانید آجیل را مصرف کنید.
به‌ دلیل سنگین بودن و کالری که آجیل دارد بهتر است از خوردن آن در ساعات پایانی روز خودداری کنیم زیرا ممکن است در هضم آن دچار مشکل شویم.

میوه خشک | پارسیا پخش

قیمت میوه خشک در اصفهان بسیار مناسب است و ما می‎‌توانیم انواع میوه خشک را با قیمت مناسب از فروشگاه‎‌های معتبر تهیه کنیم.
کارشناسان همچنین پیشنهاد می‎‌کنند که میوه‌های خشک یکی از سالم‌‎ترین گزینه‌ها برای میان وعده هستند.
بالاترین سطح آنتی اکسیدانی در بین غذاهای گیاهی به میوه‌‎های تازه و خشک تعلق دارد. آنتی اکسیدان‌ها در مبارزه علیه التهاب، آسیب سلول و بافت ناشی از رادیکال‌های آزاد ضروری هستند. همچنین غنی از چربی‎‌های سالم، فیبر، ویتامین‎‌ها و مواد معدنی می‎‌باشند.
تحقیقات نشان می‌دهد که میوه‌های خشک برای کاهش کلسترول، تقویت عضلات و مفاصل مفید هستند.
همچنین در بهبود عملکرد رگ‌های خونی مفید می‌‎باشند. میوه‎‌های خشک داری کالری زیادی هستند، به ‎همین دلیل توصیه می‎‌شود که در مقادیر محدود و در زمان تعیین شده، به‌ خصوص در ساعات اولیه روز و صبح‎‌ها و قبل از غذا مصرف شوند تا سلامت ما را تضمین کنند.

میوه‌‎های خشک شده در بسته‎‌های کوچک هم، بسته‎‌بندی می‌شوند و حمل آن‎‌ها بسیار آسان است، میوه‌های خشک را جایگزین تنقلات مضر کنید و با گذاشتن چند عدد از انواع میوه‎‌های خشک شده در جیب و کیف خود، هنگام پیاده‌روی‎، در محل کار و زمانی که خستگی بر شما غالب شد، چند عدد میوه خشک بخورید تا انرژی شما تجدید شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *