میوه خشک و آجیل گزینه‌‎ای سالم و مغذی برای مسافرت

مسافرت یک سرگرمی است که می‌تواند شادی و هیجان‌های جدیدی را به ارمغان بیاورد، اما اگر در طول سفر تغذیه‎ی مناسبی نداشته باشید، در بعضی موارد ممکن است شما را خسته کند. میوه خشک و آجیل گزینه‌‎ای سالم و مغذی برای مسافرت هستند.
تغییر مکان به ‎ویژه اگر با تغییرات آب و هوایی همراه باشد، ممکن است باعث ایجاد استرس شدید برای بدن ما شود.
به‌ همین دلیل لازم است در طول سفر تنقلات سالم و مغذی که سبب تقویت و قدرت بدن ما می‎‌شود، مصرف کنیم تا از سفر خود نهایت استفاده را ببریم.

تنقلات سالم برای مسافرت

برخی از تنقلات سالم برای مسافرت عبارتند از:

  1. میوه‎‌های خشک
  2. آجیل
  3. شکلات انرژی‌زا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

میوه‎‌های خشک

میوه خشک شده یکی از راحت‌ترین میان وعده‌هایی هستند که مواد مغذی سالم، ویتامین‌ها و فیبر مورد نیاز بدن ما را تامین می‎‌کند.
انواع متنوع میوه خشک خوشمزه و منحصر به فرد وجود دارد که ما می‎‌توانیم با توجه به سلیقه و ذائقه‌‎ی خود میوه خشک مورد‌نظر خود را انتخاب کنیم.
شما ممکن است زردآلو، انواع توت‌ها، خرما یا میوه‌‎های خشک دیگر را انتخاب کنید.
خرما، غنی از مواد معدنی و فیبر است، در حالی که زردآلو منبع خوبی از ویتامین‌ها است. اصولا میوه‌های خشک به صورت بسته‌‎بندی شده نگهداری می‌‎شوند.
تولید میوه خشک در اصفهان با استفاده از میو‌ه‌‎های مرغوب و شرایط کاملا بهداشتی و طبق آخرین استاندارهای روز تولید می‌شود، که توجه به اصول و شرایط استاندارد تولید میوه خشک، در ماندگاری و نگهداری طولانی مدت آن موثر است.

میوه خشک اصفهان

آجیل

آجیل‌هایی را که بیشتر از طعم آن‌‎ها لذت می‌‎برید برای مصرف در طول مسیر و مسافرت انتخاب کنید.
با مصرف آجیل بدن شما فیبر، پروتئین، ویتامین‌‎ها و مواد معدنی را به‎ اندازه کافی دریافت می‎‌کند.
مزیت بزرگ آجیل در یک سفر این است که شما فقط با خوردن چند عدد از آن‎‌ها انرژی لازم برای ادامه سفر را به ‎دست می‎‎‎‎‎آورید، به ‎همین دلیل آن‎‌ها یک میان وعده‎‌ی سالم و مغذی برای مسافرت هستند.

شکلات انرژی‌زا

مصرف شکلات می‎‌تواند یک گزینه‌‎ی سالم برای هر مسافر باشد.
شکلات‎‌های زیادی  وجود دارد که به‎ طور انحصاری از محصولات طبیعی مانند میوه و دانه‎‌های مغذی ساخته می‎‌شوند. بنابراین منبع خوبی از ویتامین‌ها و فیبر هستند.
علاوه ‎بر این، انرژی در مسافرت مهم‌‎ترین دارایی است، به‌ همین دلیل است که شکلات‎‌های انرژی‌زا برای مسافرت، یک میان وعده کامل و سالم هستند.
میان وعده‌‎های ذکر شده سالم و مناسب هستند، زیرا آن‌ها مغذی بوده و انرژی بدن را تامین می‎‌کنند، به‎ علاوه بسته‎‌بندی بودن آن‎‌ها حمل آن‎‌ها را در سفر راحت می‎‌کند. در عین حال در حفظ رژیم غذایی سالم و مغذی شما موثر هستند.

میوه خشک | پارسیا پخش

امروزه بسیاری از مردم شروع به تغییر در رژیم غذایی خود می‌‎کنند و به سمت الگوهای غذایی سالم و مغذی می‎‌روند، زیرا رژیم غذایی ناسالم عواقب خطرناکی به ‎همراه دارد.
میوه‌‎ها نقش مهمی در این برنامه غذایی سالم بازی می‌کنند، اما متاسفانه، شما همیشه نمی‌توانید آن‌ها را تازه خریداری کنید. در این مواقع، شما می‌توانید میوه‌های خشک را جایگزین کنید. این به نظر یک راه حل منطقی برای حل مشکل است. با این حال، تفکرات بسیاری در مورد نوع خاصی از مواد غذایی و مصرف آن وجود دارد.

میوه خالص و خشک، میوه‎‌های تازه‌‎ای هستند که آب آن‌ها در فرایند تولید از بین می‌رود. بنابراین، آن‌ها تقریبا همه‌‎ی مزایای میوه تازه را دارند و برای سلامت شما نیز مناسب هستند.
در حقیقت، برخی از مواد مغذی موجود در میوه‌های تازه هنگامی که آب میوه حذف می‌شود، بیشتر متمرکز می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید که ویتامین C خیلی ناپایدار است و در طول جریان خشک شدن میوه‎‌ی تازه از بین می‌‎رود.
بنابراین وقتی که میوه خشک می‌شود، تقریبا ویتامین C خود را از دست می‎‌دهد. با این حال، بسیاری از مواد مغذی میوه تازه پس از خشک شدن، همچنان باقی می‎‌ماند.

میوه خشک | پارسیا پخش

ویتامین A، بتا کاروتن، نیاسین (PP)، ویتامین E، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم از مواد مغذی موجود در میوه خشک است که مقدار آن بسته به نوع میوه متفاوت است.
به ‎عنوان مثال، موز خشک شده غنی‌‎ترین منبع منیزیم و انجیر دارای بالاترین مقدار کلسیم است.
یکی از مزایای تغذیه‌ای اصلی میوه‌های خشک این است که آن‌ها دارای کربوهیدرات هستند. بنابراین، یک منبع عالی انرژی به‎ شمار می‎‌آیند. مخصوصا برای افرادی که قصد سفر به کوه و جاهایی را دارند که انژزی زیادی می‎‌خواهد.

بهتر است در تنقلاتی که برای مسافرت تهیه می‎‌کنید، دارای چند کشمش یا خرما باشد زیرا بیشترین کالری در بین انواع میوه‌‎های خشک شده در خرما و کشمش وجود دارد. هنگام پیاده‌روی، مطمئن باشید که مقداری میوه خشک همراه خود دارید.
هنگامی که میوه‎‌های خشک به درستی بسته‌بندی می‌شوند، برای مدت زمان بسیار طولانی تازه و خوشمزه باقی می‌مانند، حتی زمانی که در یک کوله پشتی آن‌ها را نگهدای می‎کنید.
پخش عمده میوه خشک به‌ صورت جزئی و کلی به فروشگاه‎‌های معتبر، توزیع می‎‌شود. ما با خرید عمده‌‎ی میوه خشک و روش‌های صحیح نگهداری میوه خشک، می‎‌توانیم میوه خشک را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنیم.

میوه‌های خشک قطعا برای بدن ما خوب هستند.
با این حال، امروزه بسیاری از تولیدکنندگان سعی می‌کنند محصولات خود را با افزودن شربت، شکر و یا بعضی از مواد دیگر بهبود دهند.
این مواد افزودنی ممکن است طعم شیرینی داشته باشند، اما خوردن شیرینی‌هایی هم‌چون شکر و قند برای بدن مفید نیستند، این در حالی است که میوه خشک طبیعی نه تنها برای بدن مفید است بلکه از نظر رژیم غذایی هم بسیار ارزشمند است.

میوه‎‌های خشک شده را می‌‎توانید در طول سفر، عصرها و هنگامی که حس کردید انرژی شما  رو به تحلیل است همراه با نوشیدنی گرم مصرف کنید.

میوه خشک | پارسیا پخش

آجیل خوراکی خوشمزه و خوبی برای سلامتی شماست. با این حال، چقدر برای بدن خوب هستند؟
اکثر مردم در درک ارزش واقعی سلامت آجیل دچار مشکل هستند و همین سبب می‌شود که مصرف آجیل را به‌ طور منظم کاهش دهند.

البته هر نوع آجیل مزایای خود را دارد. به ‎عنوان مثال، آجیل برزیلی یک منبع ایده‌آل از سلنیوم است، در واقع حاوی مقدار زیادی از این ماده معدنی است.
آجیل می‌تواند در یک رژیم غذایی سبب کاهش وزن شود، زیرا آن‌ها به‌ عنوان مهار کننده‌های اشتها عمل می‌کنند.
در طول سفر مصرف آجیل می‌‎تواند انرژی بدن ما را به میزان قابل توجهی تامین کند.

فروش عمده میوه خشک در اصفهان این امکان را برای ما فراهم آورده است که میوه خشک مورد‎نظر خود را به هر میزانی که نیاز داریم برای مسافرت تهیه کنیم و در طول سفر از خوردن آن لذت ببریم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *