زردآلوی خشک و مبارزه با سرطان

سرطان یک بیماری پیچیده است و امروزه بسیاری از افراد با این بیماری دست به گریبان هستند، درمان بیماری سرطان هنوز هم مبهم و پر از رمز و راز است. از طرفی هزینه‌های درمانی بیماری سرطان بالاست و بسیاری از پزشکان به دنبال راه‌حل‎‌هایی برای درمان این بیماری هستند.
در بسیاری از مواقع رژیم غذایی نادرست و مصرف خوراکی‌‎های مضر منجر به بیماری سرطان می‎‌شود.

یکی از راهکارهایی که برای پیشگیری از سرطان می‌‎توانیم انجام دهیم، تغییر در رژیم غذایی است.
با تغییر در رژیم غذایی و مصرف میوه‌‎های تازه، میوه‎‌های خشک و انواع سبزیجات می‌توانیم به پیشگیری از این بیماری کمک کنیم.
انواع میوه‎‌های خشک شده نظیر، آلوی خشک شده، کشمش، سیب خشک شده و … سرشار از آنتی اکسیدان‎‌ها، به ‎ویژه پلی‎فنول‎‌ها هستند که در پیشگیری از سرطان تاثیر‌گذار می‌‎باشند.

بنابراین از بدن ما در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همه‎‌ی ما در طول روز، در محیط کار و مشکلات زندگی روزمره استرس و اضطراب را تجربه می‏‌کنیم، اگر آنتی‎اکسیدان‌‎ها نباشند بدن ما آسیب جدی می‌‎بیند.
رادیکال‎‌های آزاد و استرس‎‌های زندگی روزمره، زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌‎ها همچون سرطان، بیماری‌های قلبی، پارکینسون، آلزایمر و … می‌شوند، اما می‌‎توانیم با کمک خوراکی‌‎هایی که حاوی آنتی‎اکسیدان‎‌های زیادی هستند، استرس و رادیکال‎‌های آزاد را خنثی کنیم.
میوه‎‌ها، انواع میوه‌‎های خشک شده و سبزیجات به ‎دلیل غنی بودن از انواع ویتامین‎‌های E، A، B و … منبع خوبی از آنتی‎اکسیدان‌‎ها هستند.

آلو خشک | پارسیا پخشدر مصرف انواع میوه‌های تازه و به خصوص میو‌ه‌های خشک شده باید مراقب باشیم و میوه‌‎های خشک شده تازه و با کیفیت بالا را برای مصرف انتخاب کنیم.
تولید میوه خشک در اصفهان با استفاده از مرغوب‌ترین میوه‌های تازه و جدیدترین دستگاه‌ها تولید می‌شود و برای مصرف به سراسر فروشگاه‌های معتبر توزیع می‌شود.
یکی از انواع میوه‌‎های خشک شده که برای مبارزه با بیماری سرطان بسیار موثر است، مصرف زردآلوی خشک شده است.

مصرف زردآلوی تازه و خشک شده‎، هر دو برای پیشگیری و مبارزه با انوع سرطان‎‌ها مفید هستند. زردآلو یک میوه زرد طلایی است که بسیار خوشمزه و سرشار از فیبر می‌باشد.
زرد‌آلو و هلو در یک گروه قرار دارند، اما اندازه‌ی زردآلو از هلو بسیار کوچک‌تر است.
زرد‌آلو‌ها برای مصرف در طول سال خشک می‌شود تا بتوانیم در هر موقع از سال که می‌خواهیم به این میوه پر خاصیت دسترسی داشته باشیم. امروزه خرید انواع میوه خشک بسیار راحت‌ و آسان شده است، فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان این امکان را در اختیار ما قرار داده است که از هر کجا که هستیم میوه خشک موردنظر خود را تنها با چند کلیک و در زمان کوتاهی سفارش دهیم.
دانه میوه زردآلو طعم تلخ دارد که از آن روغن می‎‌گیرند. به ‎طور سنتی می‎توانیم زرد‌آلو را زیر نور خورشید خشک کنیم.
از این رو، زردآلو خشک شده، به ‎دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، رنگ تیره‎‌تری پیدا می‎‌کند. امروزه انواع میوه‌‎ها با شیوه‌‎های مدرن و با کمک دستگاه‎‌های پیشرفته خشک می‌شوند.

آلو خشک | پارسیا پخشزرد‌آلو خواص ضد‌سرطان دارد. به‎ همین دلیل است که برای مبارزه با سرطان مصرف می‎‌شود.
همه‎‌ی ما در معرض خطر ابتلا به بیماری سرطان قرار داریم، اگر سابقه خانوادگی دارید و یا از رژیم غذایی نادرستی پیروی می‌کنید، تغییرات کمی در سبک زندگی و رژیم غذایی می‌‎تواند برای مبارزه با سرطان تفاوت بزرگی ایجاد کند.
برخی از غذاها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‎دهند در حالی ‎که برخی از خوراکی‌‎ها از طریق بهبود سیستم ایمنی، از سرطان جلوگیری می‎‌کنند.
بنابراین با انتخاب مواد غذایی هوشمند، می‌‎توانیم از سرطان و سایر بیماری‎‌های ناخوشایند محافظت کنیم.
اما چرا زرد‌آلو برای مبارزه با سرطان در نظر گرفته می‌‎شود؟
به این دلیل که زردآلو کم چرب، فیبر بالا و مواد مغذی بالایی برای مبارزه با سرطان دارد.
این سه عنصر برای حمایت از سیستم ایمنی بدن و مبارزه با سرطان فوق‎‌العاده هستند.
نه تنها میوه زردآلو و زردآلوی خشک شده، بلکه بذر آن تأثیر زیادی بر روی سرطان می‎‌گذارد. بذر زردآلو حاوی ترکیبی به نام گلایکوزیدها است که ترکیبی از قند و سیانید می‌‎باشد.
آنزیم سمی تولید شده توسط سلول‌‎های سرطانی سبب شکستن قند می‌‎شود که سیانید را آزاد می کند، این به نوبه خود سلول سرطانی را می‎‌کشد.
سلول‎‌های سالم توسط سایانید کشته نمی‌‎شوند، زیرا سلول‌‎های سالم آنزیمی تولید می‎‌کنند که بی ‎ضرر هستند.

آلو خشک | پارسیا پخشهسته زردآلو نیز با مهار جریان خون بر روی سلول‎‌های سرطانی یا تومور تأثیر می‎‌گذارد. اگر تومور خون را دریافت نکنند، در نهایت می‌‎میرند.
مشاوران مراقبت‎‌های بهداشتی بیماران سرطانی، به‎ طور منظم خوردن زردآلو خشک شده به‎ عنوان یک راهکار برای مبارزه و جلوگیری از سرطان را پیشنهاد می‎‌کنند.
زردآلو غنی از ویتامین A، C، مس، کلسیم، منگنز و آهن است.
از این رو برای مراقبت از چشم و پوست و برای سلامت استخوان و تولید مغز استخوان مفید است.
محتوای سدیم و پتاسیم زرد‎آلو خشک شده کمک می‎‌کند تا تعادل مایع در بدن حفظ شود، به‎ طوری که مواد مغذی به ‎طور مناسب به تمام اعضای بدن برسد.
زرد‌آلو تازه و خشک شده غنی فلاونوئیدها است و از این رو مانع از بیماری‎‌های قلبی می‎‌شود. کاروتنوئیدها و زانتوفیل‎‌هایی که در زردآلو وجود دارند، از چشم در برابر آسیب‎‌های که مربوط به افزایش سن است، محافظت می‎‌کنند.
زردآلو غنی از فیبر است بنابراین بیماری یبوست را درمان می‌‎کند.
بیش از نیمی از فیبر غذایی زردآلو خشک شده و تازه، فیبر محلول است. از این رو به کاهش کلسترول کمک می‌کند.
جالب است بدانید ریختن روغن زرد‌آلو (چند قطره) درد گوش را درمان می‌کند. هم‎چنین زرد‎آلو از تب جلوگیری می‌کند.

میوه خشک استوایی در اصفهانزردآلو درمان اگزما، خارش و کمر درد را بهبود می‌‎بخشد. کمک به درمان آسم، سرطان و تومورهای بدخیم و کاهش کم‎ خونی از دیگر مزایای زرد‎آلوی خشک شده و تازه، به ‎دلیل محتوی غنی و سرشار از آنتی‎اکسیدانی این میوه‎‌ی خوشمزه است.
خوشبختانه پخش عمده میوه خشک به سراسر کشور، شرایط دسترسی به انواع مختلف میوه خشک را برای ما به ‎وجود آورده است.

زرد‌آلو خشک شده و تازه غنی از ویتامین A و ویتامین C هستند. این میوه‌‎ی فوق‌‎العاده‎ جذاب، شامل تعدادی از آنتی اکسیدان‎‌های است که کمتر شناخته شده‎‌اند، که با رادیکال‌های آزاد مضر در بدن ما مقابله می‎‌کنند. مواد مغذی مختلفی مانند کورستین، اسید‎کافئیک، اسید‎گالیک و … در زرد‌آلو یافت می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *