خواص پرتقال خشک شده

میوه خشک پرتقال سرشار از ویتامین سی است. با این حال، طعم و عطر بی نظیری برای پرتقال به شکل خشک شده وجود دارد. البته مصرف پرتقال خشک شده در کنار هر نوع نوشیدنی، طعم و عطر بی نظیر آن را در کنار میزان اثربخشی موجود در آن افزایش می‌دهد. خواص بی نظیر میوه خشک برای سلامتی فوق‌العاده است. بهره‌مندی از پرتقال خشک شده، هم در فصل زمستان و هم در فصل پاییز کاربرد‌های بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهد. خواص پرتقال خشک شده به درمان سرطان معده کمک زیادی می‌کند.

مصرف پرتقال خشک شده، برای افرادی که طولانی مدت در بیرون از منزل هستند بسیار مفید است. حتی برای ورزشکاران، مصرف پرتقال خشک شده به شدت توصیه می‌شود. پرتقال خشک شده، برای ورزشکاران و کودکان بسیار مفید و کارآمد است.

برش های پرتقال خشک

با مصرف پرتقال خشک شده بدنتان را سالم نگه دارید. پرتقال خشک شده مانند تازه آن، دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی است. ویتامین سی، موجود در پرتقال خشک شده، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. سرماخوردگی، یکی از بیماری‌های موجود در فصل زمستان است. برای درمان این بیماری، بدن باید مقادیر زیادی از ویتامین سی را دریافت نماید.

بنابراین با مصرف پرتقال خشک، دریافت ویتامین سی به بدن، یکی از عامل‌های کمک کننده است. البته برای کاهش التهابات گلو و همین طور نرم کننده سینه، کارایی بالایی را به خود اختصاص داده است. ویتامین سی موجود در پرتقال خشک شده، منجر به بالا بردن سیستم تقویت و قوای بدنی انسان می‌شود.

1. نکته

مصرف پرتقال خشک شده، برای رشد گلبول‌های سفید در بدن بسیار ضروری است. بنابراین با رشد چشمگیر گلبول‌های سفید در بدن، باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود. ویتامین سی موجود در پرتقال خشک شده، به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند برای بدن انسان است. این آنتی اکسیدان قدرتمند، منجر به افزایش و ترمیم سلول‌های بدن می‌شود. فروش میوه خشک پرتقال به دلیل خواص خوبی که دارد طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

یکی از ویژگی‌های مهم برای پرتقال خشک شده، ادرار آور بودن آن است. ادرار آور بودن پرتقال خشک شده، برای از بین بردن آلودگی و سموم موجود در بدن بسیار مناسب است.

مهم‌ترین خواص پرتقال خشک شده

از دیگر ویژگی‌های موجود برای پرتقال خشک شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  • بالا بردن سطح اشتها
  • افزایش میزان سوخت و ساز بدن
  • افزایش سوزاندن کالری
  • کاهش لاغری در افراد
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده
  • کاهش تب
  • کاهش درد در مفاصل
  • عدم بروز سنگ کلیه در بدن

البته ویتامین‌های زیادی برای پرتقال خشک شده وجود دارد که شامل:

  • ویتامین سی
  • ویتامین ب
  • فسفر
  • آهن
  • سدیم
  • کلسیم
  • پتاسیم

قیمت میوه خشک پرتقال مناسب است و با هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید میوه خشک پرتقال را به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی شده تهیه کنید.

1. پرتقال خشک مناسب برای قلب

یکی از خاصیت‌های بی نظیر برای بالا بردن میزان سلامتی برای قلب، بهره‌مندی از پرتقال خشک شده است. مصرف پرتقال خشک شده، دارای میزان زیادی از آنتی اکسیدان در بدن است. وجود آنتی اکسیدان و مواد مغذی در ساختار پرتقال خشک، برای افزایش سلامتی قلب کاربرد دارد.

وجود ویتامین سی در پرتقال خشک، منجر به وارد سازی آنتی اکسیدان در بدن می‌شود. با ورود آنتی اکسیدان در بدن، مانع از جذب رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. به این شکل، بسته شدن رگ‌ها به وسیله چربی به شدت کاهش پیدا می‌کند. پرتقال خشک، تقویت کننده رگ‌های خونی، برای انتقال اکسیژن به قسمت‌های دیگر بدن است.

پرتقال خشک

2. وجود پتاسیم در مصرف پرتقال خشک

از مواد مغذی دیگر در ساختار پرتقال خشک شده، وجود پتاسیم است. پتاسیم موجود در پرتقال خشک شده، منجر به بهبود در سیستم قلب انسان می‌شود. با بهبود سیستم قلب با مصرف پرتقال خشک شده، به میزان زیادی ماهیچه‌های قلب نیز تقویت می‌شود. بنابراین با وجود پتاسیم موجود در پرتقال خشک شده و مصرف آن برای بدن، به میزان قابل توجهی، نارسایی‌های موجود در قلب کاهش پیدا می‌کند. با کاهش نارسایی در قلب، خون رسانی فوق العاده‌ای برای بدن به وجود می‌آید.

3. با مصرف پرتقال خشک شده از سرطان جلوگیری نمایید

یکی از فاکتور‌های دیگر برای مصرف پرتقال خشک شده، جلوگیری از بروز سرطان است. البته پرتقال خشک شده به دلیل دارا بودن میزان زیادی از ویتامین سی، سرشار از آنتی اکسیدان نیز می‌باشد.

آنتی اکسیدان موجود در پرتقال خشک شده، برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کارساز است. بنابراین با وجود خاصیت ضد سرطانی پرتقال خشک شده، عامل‌های بیماری زا به شدت از بین می‌روند. با دارا بودن میزان زیادی از ویتامین سی و همین طور فیبر موجود در پرتقال خشک شده، از بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

4. با مصرف پرتقال خشک شده دهان خود را خوشبو کنید

یکی از فاکتور‌های بی نظیر برای پرتقال خشک شده، استفاده از آن برای خوشبو کردن دهان است. البته رایحه بسیار مطلوب و اثربخشی برای پرتقال خشک شده وجود دارد. از این نظر، پرتقال خشک شده، برای خوشبو کردن دهان بسیار مفید است. حتی برای افزایش میزان سلامتی دندان، مصرف پرتقال خشک شده به شدت توصیه می‌شود.

حتی پرتقال خشک شده را در کنار نوشیدنی‌های گرم نیز می‌توان قرار داد. استفاده از پرتقال خشک اسلایس در انواع دسر و ترکیب آن‌ها در غذا‌های متفاوت، یک وعده غذایی یا میان وعده بسیار جذاب و خوشمزه را به وجود می‌آورد. در واقع، میوه پرتقال، یکی از میوه‌های لذیذ و پرطرفدار است.

برای زنان باردار، مصرف پرتقال خشک شده به شدت توصیه می‌شود. پرتقال خشک شده، یکی از بهترین منبع‌های اسید فولیک است. البته کمبود اسید فولیک، منجر به بروز افسردگی در افراد می‌شود. بروز علائم افسردگی در دوران بارداری، به اوج خود می‌رسد. به همین دلیل، برای برطرف کردن این مشکل، مصرف پرتقال خشک شده در طول روز برای زنان باردار به شکل یک میان وعده، بسیار مفید است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *