خواص فوق‎العاده‎ی زغال اخته

زغال اخته تازه و خشک از بیماری قلبی، سرطان، پیری مغز، و موارد دیگر جلوگیری می‎‌کند و سرشار از انواع ویتامین‌‎ها و مواد معدنی ضروری بدن است.

خواص فوق‎‌العاده‎‌ی زغال اخته

زغال اخته مزایای سلامتی زیادی دارد. بهار و تابستان، فصل زغال اخته‎‌ی تازه است. اما با توجه به خواص زغال اخته، دلایل خوبی برای خوردن زغال اخته در تمام طول سال وجود دارد، یک راه آسان برای دسترسی به زغال اخته خشک کردن این میوه‌ی خوشمزه است.
انواع میوه خشک و زغال اخته را با روش‌‎های مختلفی می‎‌توانیم تهیه کنیم، یکی از راه‎‌های ساده برای تهیه میوه خشک تازه و با کیفیت بالا خرید از سایت‎‌های معتبر آنلاین میوه خشک است.
فروش آنلاین میوه خشک در اصفهان با خدمات خوبی که به خریدار ارائه می‌‎دهد، شرایط مناسبی برای خرید انواع میوه خشک برای متقاضیان فراهم کرده است.

زغال اخته و توقف حمله‌‎ی قلبی

طبق تحقیقات انجام شده مصرف حداقل سه وعده از زغال اخته و توت فرنگی در هفته می‎‌تواند زنان را از حملات قلبی نجات دهد. پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، مصرف زغال اخته بر روی 93600 زن بین سنین 25 و 42 بیش از 18 سال بررسی کردند.
محققان نتیجه گرفتند، زنانی که سه وعده یا بیشتر از زغال اخته و توت فرنگی در هفته مصرف می‌‎کردند، حدود یک سوم نسبت به افرادی که زغال اخته مصرف نمی‎‌کردند، از خطر ابتلا به حمله قلبی مصون بودند.

زغال اخته | پارسیا پخش

فشار خون پایین با زغال اخته

زغال اخته می‌‎تواند فشار خون شما را کاهش دهد. علاوه‌‎بر این، پودر زغال اخته به طور متوسط ​​6.5٪ سختی شریان را کاهش می‎‌دهد. سختی شریان یک علامت آترواسکلروز است و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را پیش‎‌بینی می‎کند.
این نشان می‎‌دهد که قلب برای انتقال خون به رگ‎‌های خونی محیطی، باید سخت‌تر کار کند.
اکسید نیتروژن، عروق خونی را برای افزایش جریان خون و کاهش فشار خون باز می‌‎کند، مصرف زغال اخته بر روی سطح اکسید نیتریک تاثیر‎گذار است.

زغال اخته باعث افزایش سلامت عروق می‎‌شود

یک مطالعه از دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان داد که مصرف روزانه زغال اخته می‎‌تواند کلیدی برای مبارزه با بیماری‎‌های قلبی عروقی در زنان باشد.

و در مطالعه دیگری، محققان انگلستان و آلمان ثابت کردند که مصرف کمتر از یک فنجان زغال اخته می‎‌تواند اثری تقریبا فوری و طولانی مدت بر روی میزان جریان خون در سیستم عروقی شما داشته باشد.
خون از طریق شریان‌‎ها و رگ‎‌ها راحت‎‌تر جریان پیدا می‎‌کند.

زغال اخته | پارسیا پخش

جلوگیری از سرطان با زغال اخته

یک تحقیق در مجله Nutrition Research دریافت که مصرف روزانه زغال اخته، سلول های (NK) را افزایش می‌دهد.
سلول‎‌های NK سلول‎‌های سفید خون هستند که نقش مهمی در دفاع از سیستم ایمنی بدن در برابر مهاجمان خارجی مانند ویروس‎‌ها و تومورها ایفا می‎‌کنند.
سلول‎‌های NK سلول‎‌های غیر طبیعی بدن را اسکن می‎کنند و قبل از اینکه بتوانند به سرطان‎‌های واقعی تبدیل شوند، آن‎ها را از بین می‎‌برند. ‌پخش عمده میوه خشک و زغال اخته به فروشگاه‎‌های معتبر، دسترسی ما به میوه خشک را راحت کرده است.

تحقیقات دیگر نشان می‎‌دهد که زغال اخته غنی از آنتی اکسیدان‎‌ها است که به جلوگیری از سرطان کمک می‎‌کند.
آنتی اکسیدان‎‌ها با خنثی سازی رادیکال‎‌های آزاد کار می‌‎کنند، رادیکال‎‌های آزاد می‌‎توانند نوعی آسیب سلولی ایجاد کنند که یک عامل بزرگ در بروز سرطان است.

زغال اخته سرشار از آنتوسیانین است. این ترکیبات رنگ زغال اخته را زیبا می‎‌کند و در جلوگیری از آسیب‎‌های رادیکال آزاد، در ارتباط با سرطان موثر هستند.

زغال اخته از ریه محافظت می‎کند

مواد موجود در زغال اخته از ریه‌‎ها محافظت می‎‌کند.
برای تولید انواع میوه خشک باید شرایط و استاندارها به درستی انجام شود تا میوه خشک مرغوب تولید شود. شرکت‌های تولید میوه خشک در اصفهان با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌‎های پیشرفته تولید می‌‎شود و از میوه‎‌های مرغوب برای تولید انواع میوه‎‌های خشک استفاده می‎‌کنند.

زغال اخته | پارسیا پخش

زغال اخته حساسیت به انسولین را بهبود می‎‌بخشد

یک مطالعه بالینی، تصادفی و کنترل شده با پلاسبو در مجله تغذیه نشان داد که ترکیبات زیست فعال موجود در زغال اخته حساسیت به انسولین را بهبود می‎بخشد. طبق آزمایشات مختلف، محققان دریافتند که زغال اخته سندرم متابولیک را بهبود می‎بخشد.

زغال اخته مغز شما را جوان نگه می‎دارد

یک مطالعه در سالن‌های مغز و اعصاب نشان داد که آنتوسیانین‌‎ها در زغال اخته در جوان نگه داشتن مغز تاثیر‌گذار هستند. محققان دانشگاه هاروارد در مطالعه سلامت پرستاران، عملکرد شناختی را اندازه‎‌گیری کردند. بر اساس پرسشنامه‌‎های رژیم غذایی، آنها نتیجه گرفتند که مصرف زغال اخته بر روی عملکر مغز تاثیر می‌گذارد.

ایجاد یک تغییر ساده در رژیم غذایی با افزودن زغال اخته می‎تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلبی عروقی، پیشگیری از سرطان و قدرت مغز داشته باشد. محققان توصیه می‌کنند، میوه‌های خشک را جایگزین تنقلات مضر کنید.
علاوه‌بر پلی فنول‌ها، زغال اخته منبع عالی ویتامین K و C، منگنز و فیبر هستند.

زغال اخته وحشی بسیار قدرتمند است. همچنین آب کمتری دارند و نسبت پوست به خمیر بیشتر است. به این معنی است که زغال اخته‌های وحشی دارای عطر و طعم قوی‌‎تری هستند و محتوای آنتی‎اکسیدان آن‎‌ها دو برابر است.

تولید میوه خشک در اصفهاندر طول ماه‌‎های بهار و تابستان، از مصرف زغال اخته تازه لذت ببرید. در فصل‌‎های دیگر  شما به راحتی می‎‌توانید از زغال اخته‌ی خشک شده استفاده کنید.
زغال اخته را به سالاد، ماست، بلغور جو دوسر یا کوکی‎‌ها اضافه کنید.
غلظت بالا آنتی اکسیدان‎‌ها در زغال اخته در مبارزه با استرس اکسیداتیو و محافظت از بدن شما کمک می‌کند.
زغال اخته حاوی بتا سیتوسترول، یک ضد التهاب قوی است. اگر شما از پوست پف یا قرمز رنج می‎‌برید، یا پوست شما دارای آکنه است، بتا سیتوسترول موجود در زغال اخته به شما کمک می‎‌کند تا مشکلات پوست شما به میزان قابل توجه حل شود.
بتا سیتوستولول یکی از عوامل کلیدی در مواد تشکیل دهنده کرم‎‌ها و روغن‎‌های مراقبت از پوست است. همچنین، ضد التهاب و ضد باکتری است.
زغال اخته سرشار از آهن است، بنابراین اضافه کردن زغال اخته‎‌ی تازه و خشک به رژیم غذایی در سلامتی شما موثر است.
مقدار آهن بالا موجب افزایش هموگلوبین خون شده که سبب شادابی شما می‌شود. وجود آهن همراه با ویتامین‎‌های متعدد دیگر، برای ایجاد ثبات و تنظیم سلامت روده شما مفید است.
فروش عمده میوه خشک در اصفهان دسترسی ما به انواع میوه‎‌های خشک شده را آسان کرده است.
زغال اخته‎‌ی تازه و خشک با طعم منحصر به فرد و خوشمزه‌‎ای که دارد یک میان وعده‎‌ی سالم برای کودکان است.
با افزودن زغال اخته به ژله‎‌ها و انواع کیک‌‎ها، می‌‎توانیم خوراکی‎‌های خوشمزه‌‎ایی درست کرده و از مصرف آن‎‌ها لذت ببریم.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *