خانم‌های باردار، میوه خشک مصرف کنند

مصرف میوه‌‎های خشک شده به جای میوه‌های تازه یک راه منطقی و یک روش راحت و سریع برای پاسخگویی به نیازهای روزانه‌‎ی بدن است.
بعضی از میوه‎‌های تازه مانند آلو، سیب، انجیر، توت و … را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در کارخانه‌‎ها و یا با کمک روش‌‎های خانگی می‎‌توان خشک کرد. تولید میوه خشک باید براساس اصول و استاندارهای مشخص انجام گیرد که در تولید میوه خشک در اصفهان تمام استانداردها به درستی رعایت می‌شود تا میوه خشک با‌ کیفیت و خوش‌ طعم تولید و به دست مصرف‌ کننده برسد.
در حقیقت، همان مقدار مواد مغذی موجود در میوه تازه، در میوه‌های خشک شده وجود دارد. اما از آن‎جایی که مقدار آب موجود در میوه خشک در اثر فرایند خشک کردن از دست می‌رود، احساس می‌کنید که کمتر از میوه‌ی تازه، میوه خشک می‌خورید.
در واقع شما یک مقدار مساوی یا بیشتر از میوه‎‌ی تازه، میوه خشک مصرف می‎‌کنید و مواد مغذی و انواع ویتامین‎‌ها را دریافت می‌کنید.

میوه های خشک و آجیل، میان وعده‌های خوشمزه و فوق‎‌العاده‎‌ای هستند که جایگزین مناسب و ایده‎‌آلی برای تنقلات با کالری بالا محسوب می‌شوند.

میوه‌‎های خشک با طعم‌‎های جذاب و منحصر به فرد خود، دارای قندهای طبیعی هستند که منبعی از مواد مغذی ضروری بدن می‌باشند.
ترکیبی مناسب و منظم از بادام، پسته، خرما، کشمش و سایر میوه‌‎های خشک، برای حفظ جسم و روانی سالم، ضروری است. انواع میوه‎‌های خشک شده، منبع فراوانی از پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر رژیمی هستند که علاوه بر اینکه خوراکی خوشمزه‌ای محسوب می‌شوند، خاصیت درمانی بالایی هم دارند و در پیشگری بسیاری از امراض موثر هستند.

آجیل | پارسیا پخش

مصرف میوه خشک برای خانم‎‌های باردار

بارداری یکی از شادترین مراحل زندگی یک خانم محسوب می‌شود. داشتن یک کودک در حال رشد در بدن، یک برکت و  معجزه الهی است. این مرحله از زندگی برای هر خانمی یک دوره‌ی ظریف و حساس است؛ خانم‎‌های باردار برای مراقبت از فرزند و سلامتی خودشان در طول این دوره باید از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنند تا با دریافت انواع مواد مغذی، به رشد فرزند خود کمک کنند.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب در این دوره حیاتی است و باید توجه داشت که تمام پروتئین‌ها، ویتامین‎‌ها و مواد معدنی لازم برای حمایت از نیازهای رشد کودک و همچنین تامین انرژی مادر به درستی دریافت شود. میوه‌های خشک که منبع عالی و سالم از انواع مواد مغذی هستند، باید در برنامه‎‌ی غذایی این دوره گنجانیده شود.

آچیل تازه | پارسیا پخش یک خانم باردار تقریبا 50٪ خون بیشتری در بدن خود دارد، از این رو برای تولید هموگلوبین به آهن بیشتر از حد معمول نیازمند است.
ضروری است که مادران مصرف آهن مناسبی داشته باشند زیرا کمبود آن می‌تواند سبب کاهش وزن نوزاد هنگام تولد، زایمان زودرس و حتی مرگ و میر نوزاد شود. یک زن باردار روزانه و به طور متوسط به ​​38 میلی‎‌گرم آهن نیاز دارد، انواع میوه‌‎های خشک مانند کشمش، انجیر، سیب خشک و … سرشار از آهن هستند که بخشی از این نیاز را برآورده می‎‌کنند و بهتر است به طور روزانه و منظم مصرف شود.
امروزه دسترس به انواع میوه‌‎های خشک بسیار راحت است و شرکت‎‌های زیادی به صورت تخصصی در زمینه‎‌ی پخش عمده میوه خشک فعالیت می‌کنند، بانوان باردار می‌‎توانند انواع میوه خشک را مطابق با سلیقه و ذائقه‌‎ایی که دارند به صورت عمده و یا جزئی از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.
هنگام بارداری، مادر باید یک رژیم متعادل داشته باشد که حاوی انواع ویتامین‎‌ها و مواد معدنی باشد تا بتواند سلامت خود و فرزندش را حفظ کند.
مواد مغذی مورد نیاز در طول این دوره، اسید فولیک، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن هستند.
خرما منبع غنی از منیزیم می‌باشد که در رشد اعصاب و استخوان‎‌های کودک به شدت تاثیر‎گذار است، وجود پتاسیم کنترل عضلات را تضمین می‌‎کند و از فشار خون بالا هنگام بارداری جلوگیری می‌‎کند.

ظرف میوه خشک | پارسیا پخشمصرف مقداری از کشمش، زردآلو خشک شده، انجیر خشک شده و … نیاز پتاسیم بدن مادر را تامین می‎کند، هم‌چنین چیپس موز خشک و بادام زمینی منبع خوبی از اسید فولیک است که برای جلوگیری از نقص سیستم عصبی نوزادان بسیار مهم است. خواص بی‌نظیر انواع میوه خشک برای اکثر افراد روشن شده است، مصرف میوه خشک نه تنها برای خانم‎‌های باردار بلکه برای همه‌ی افراد و در رده‌‎های سنی مختلف مفید است.

بارداری باعث ایجاد تغییرات هورمونی زیادی در بانوان می‎‌شود که یبوست و هموروئید از عوارض این تغییرات هورمونی است.
در این دوره فیبر رژیمی بسیار نجات‌ دهنده است. وجود فیبر رژیمی مانع از افزایش وزن مادر شده و در تنظیم فشار خون موثر است.  بادام، فندق، گردو و نارگیل خشک شده باید در رژیم غذایی خانم‎‌های باردار گنجانده شود.

میوه خشک اصفهان که ترکیبی از انواع میوه‌های خشک شده است برای یک میان‌ وعده سالم و مغذی در مهمانی‌‎ها، سرکار، تغذیه‌‎ی فرزندان و خانم‎‌های باردار … مناسب است.

در این دوره از دریافت پروتئین‌ها نباید غافل شد. پروتئین‌ها برای رشد سالم فرزند شما ضروری هستند. وجود خواراکی‌‎های حاوی پروتئین در طول رژیم غذایی قبل از تولد باعث رشد و نموی کودکی سالم و قوی می‌شود. مادر باردار باید برای به دست آوردن بهترین نتیجه پسته، خرما، نارگیل، بادام و گردو را به صورت منظم در طول روز مصرف کند.

پسته | میوه خشک همان‌طور که اشاره شد به دلیل تغییرات هورمونی در این دوره تغذیه‌ی جنین بدن مادر به شدن ضعیف می‌شود، یکی از خوراکی‎‌های پر‌کالری و سالم در این دوره بادام است، بادام سیستم ایمنی بدن مادر را تقویت می‌کند، سبب افزایش تولید گلبول‎‌های قرمز می‌شود، در بینایی موثر است، در تقویت و بهبود استخوان‎‌ها تاثیر‎گذار بوده و مواد ارزشمند زیادی را به بدن می‎‌رساند.
لازم است بانوان باردار در این دوره برای حفظ سلامتی جنین در حال رشد، عادت‌‎های غذایی نادرست را ترک کنند و با رعایت یک برنامه‌‎ی غذایی صحیح، تلاش کنند تا این دوره مهم به درستی سپری شود.
تا آن‌جا که امکان دارد باید از مصرف تنقلات مضر، نوشابه و آب میوه‎‌های بسته‌بندی شده پرهیز کرده و خوراکی‎‌های سالم مانند انواع میوه‌‎های تازه، سبزیحات، میوه خشک، آجیل، آب میوه‌‎های طبیعی و … را جایگزین کنید.
افزایش مصرف میوه‎‌ی تازه، میوه خشک و سبزیجات در دوران بارداری، باعث تقویت و سلامت قلب و عروق شده و با دریافت مواد معدنی ضروری و اسیدهای چرب برای بدن، در کاهش استرس ذهنی مادر بسیار تاثیر‎گذار است، از این رو رعایت رژیم غذایی سالم در این دوره از مهم‌ترین وظایف مادران است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *